Новини

Сенсей и Кирил - цялата им изповед пред Беновска!


Сенсей и Кирил - цялата им изповед пред Беновска!

14-01-2025 16:09

Явор Дянков - „Сенсеят", човекът, който прегърна Кирил Петков пред следствието, пред   Илиана Беновска в youtube ТВ Беновска пита-Радио К2 и Канал 3 на 11.01.2025

 

 


Илиана Беновска: Имаме много вълнуващо събитие, извънреден гост! Днес на 11 януари 2025 имаме удоволствието и проявяваме интерес към така наречения от Кирил Петков сенсей Явор Дянков. Благодаря Ви, г-н Дянков, че избрахте нашите медии! Излъчваме в момента в ютюб телевизията „Беновска пита", по „Радио К2", по Канал 3, в два фейсбука Илиана Беновска и Беновска пита. И се надявам хората, на които успяхме да съобщим снощи, че ще проявят интерес да разберат кой сте Вие! Кажете кой сте Вие?


Явор Дянков: Аз съм треньорът на Кирил по карате. Наскоро в интернет излезе цялата ми биография. Роден съм през 1961 г. в София, завършил съм международни икономически отношения в „Карл Маркс" по време на комунизма. И започнах работа в „Стромекс",  едно от външнотърговските обединения, което отговаряше за металите и енергийните ресурси на България. Стигнах до неговия заместник-генерален директор, когато той вече се разпадна!


Илиана Беновска: Стигнахте до него или станахте заместник?


Явор Дянков: Станах заместник. След 2001 г., когато затвориха ВТУ, станах консултант на тези компании, с които работехме преди това. Аз работех тогава предимно с Русия и Украйна, вкарвахме въглища за нашите ТЕЦ-ове. Говоря за нисколигнитните въглища от 5300 до 6100 килокалории. Говоря за ТЕЦ „Русе", ТЕЦ „Варна", те бяха държавни, ТЕЦ „Бобов дол", „Марици"-те преди да ги приватизират. Паралелно с това карахме на „Кремиковци" желязна руда и концентрат, който идваше от Украйна за нашата металургия. След това станах председател на Българската федерация по карате Шотокан, след това на Джу - джицу. И от тази година съм председател на световната федерация по Джу - джицу. От 104 държави 93 гласуваха за мен, което е голям успех за България! Това е моята кратка биография.


Илиана Беновска: Това е много важно да разберем кой сте Вие, защото аз вчера прочетох какви ли не глупости! Това не ме учудва. Знаете, че Зукърбърг, подкрепен от Илън Мъск, ще махнат тези стражи на чекър фактите, които проверяват за истинността на информацията. Все още четем какви ли не работи, но се надявам да бъде по-хигиенично! Защо Вие вчера отидохте пред вратите на НСС и се спряхте с Кирил Петков? Задавам този въпрос, но нека да видим краткото видео, което пълзи от вчера навсякъде в интернета, на което Вие прегръщате Кирил Петков и му казвате нещо:


Кирил Петков: Охо, сенсей!

 

Сенсей: Само да ти кажа... уредено е всичко, няма да се притеснявате, говорено е. Горе главата, с баща ти сме ги хванали нещата...да знаеш!

 

Кирил Петков: Благодаря ти, разчитам!

 

Сенсей: Хайде да си жив и здрав!


 

 

 

Илиана Беновска: Видяхте го. Сигурно сте го гледал снощи 1800 пъти!

 

Явор Дянков: Много хора ми се обадиха,  да не кажа цяла нощ отвсякъде. Мои ученици, близки приятели от целия свят. Даже аз си отмених пътуването за чужбина, за да присъствам.


Илиана Беновска: Много Ви благодаря! Г-н Дянков каза, че щял да ходи в Дания на приятелско посещение. И аз му казах, ако не дойдеш ще питам дали си видял духа на бащата на Хамлет!


Явор Дянков: Посетил съм го този град, така че знам къде е! Дойдох първо от голямо уважение към Вас. Ние се познаваме от години.


Илиана Беновска: Аз познавам г-н Дянков от много години, работили сме заедно по различни проекти. Имам лични впечатления. Така че хора, не говорете без да познавате другия!


Явор Дянков: Отидох, да тръгна малко по-отзад, тази книга, черната, която съм донесъл да Ви подаря, Кирил Петков е мой близък семеен приятел.


Илиана Беновска: Само да покажа на гърба какво има. Една снимка. Иначе се казва: „Каратето, пътя на моето бойно изкуство"! Това коя книга Ви е поред?


Явор Дянков: Това е 11-тата, сега подготвям 13-та. Тази зелената е 12-тата.


Илиана Беновска: А защо Вие се появихте да се боксирате с Кирил Петков, когато беше министър на икономиката? Това е фоайето на МИ, пред трибунката. Това не е бокс всъщност.


Явор Дянков: Направили сме бойна поза. Това стана така, защото, когато Кирил беше министър, той тренираше при баща си, идваше и при мен от време на време. Ходеше и при друг човек да се занимава с него. Рано сутрин, преди да влезе в своите задължения, няколко пъти сме направили такива тренировки в кабинета, съвсем неангажиращи.


Илиана Беновска: По костюми ли?


Явор Дянков: Да, по костюми. Държа му „лапа", той удря, правим хватки. После ги слагаме долу за краката или комбинация ръце-крака. Той държеше много на физическата си подготовка, да бъде подготвен за тежките преговори. Все пак министър на икономиката, с много срещи. Той работеше до 1-2 през нощта. Много ентусиазиран! Тази снимка е оттам. В поза на това, че двамата си показваме позициите на готовност за бой. Естествено тази снимка много се злоупотреби, излязоха разни лоши писаници, както и вчера прочетох много за мен. Например там съм с оранжев панталон и писаха: „Този е някакъв педал", нали! Кирил стои в лява поза: „И той сигурно е педал"! После един беше написал - „Това не е Дянков, това е Хампарцумян"! Такива глупости! И вчера се написаха за мен, даже шаржове започнаха да пишат и да се подиграват. Аз съм свикнал, в България на успешните хора, които имат чисти помисли, винаги им се подиграват! Аз вчера даже четох шокиращ материал, че съм агент на КГБ и на ГРУ. Това е военното контраразузнаване на Русия. След това се появи някакъв индивид във фейса, вика този май е агент на ДАНС. Само с папата не ме свързаха, сега чакам да се появят и тези неща! Кирил тренира от дете при мен, той го каза вчера в интервютата. Там аз съм известен като сенсей. Той тренираше при мен 10 години. Неговия баща Петко, също много добър майстор, той е по айкидо, друга система. По онова време го доведе при мен, защото имах детска група. Айкидо стартираше тогава и още нямаха детска група. Когато Кирил отрасна, Петко започна да се занимава с него с айкидо. После разбрах, че Кирил е ходил при един мой ученик Сергей в Канада в Торонто, който вчера ми се обади от Торонто. Защо казвам това, аз съм създал, това не е спортен съюз, спортна група.  Ние сме като едно голямо семейство, на много хора съм помогнал. Никъде няма да чуете лоша дума за мен, от хора, които ме познават близко, да съм обидил някого! Напротив, до днес на моите ученици стари, нови, аз съм като един стълб и им помагам! В България трябва да си помагаме. Аз съм на това ниво, защото на мен са помогнали, аз не съм човек за никъде. Опитах се и на Кирил да му окажа тази подкрепа вчера, тъй като Кирил е един от нас! Едно голямо семейство по карате, което аз съм създал! Той не е сам! Зад това семейство стоят сериозни хора с качества, с възможности, хора, които му се възхищават и се гордеят с него! Аз го познавам лично, на моите крака е седял, като дете съм го прегръщал, връзвал съм му белия колан на 5 години, познавам неговото мислене! И всичко това, което се изсипва в момента по негов адрес, това, върха вече, че бил наркоман! Той си извади документ! Преди това, че бил крадец, че краде от държавата пари! Че взимал разни подкупи, свързват го с търгове, с разни проекти. Всичко това разбира се не е истина! Аз твърдя, понеже го познавам лично, за други хора в партията не мога да кажа, защото не ги познавам всичките. В ПП познавам двама човека лично, които са ми много близки. Единият е Кирил, другият е Венко Сабрутев, майка му ми е кума. Тези двама човека никога няма да си позволят да участват в някакви задкулисни игри, да взимат подкупи. Те слагат пред семейството държавата! ще дам веднага пример в това отношение, договора, защото съм личен наблюдател, участвал съм, за договора за газа. Знаете 2022 г, когато ЕС ни натисна да се отделим от „Газпром" заради санкциите, България имаше опасност да остане без газ.


Илиана Беновска: Дето сте довели един нигерийски принц ли, крал ли? „Руслана интегрейтид"?


Явор Дянков: Да, той е председател на тази фирма. Виждате, това е входящия номер, когато България беше заплашена да остане без газ заради санкциите на ЕС към Русия. Тогава аз намерих този принц, с когото работя от години.


Илиана Беновска: Ето го договора, кой е бая дебеличък, какво съдържа той?


Явор Дянков: Това е договора между „Булгаргаз" и Принц Стенли, който предложи тогава да продаде на България, той беше готов да даде 2 милиарда барела газ, което правеше 1,250 милиарда кубически метра газ за България.


Илиана Беновска: Как да ги даде?


Явор Дянков: Да ги продаде чрез договор. България по това време получаваше газ предимно от „Газпром", след това влезе газта от Азербайджан 1 милиард кубически метра и България консумира малко над 2 милиарда кубически метра газ годишно. Имаше дефицит, тогава не беше подписан договора с „Боташ", не бяха подписани други договори и единствения шанс, освен азербайджанския газ, беше да получим и този на Принц Стенли. Той предлагаше да има по един кораб 75 000 кубически метра да бъде доставен до пристанище в Гърция. Този кораб трябваше да се регазифицира, да се вкара в специални тръби, за да стигне до България и този кораб, след като се провери от съответните органи, които проверяват  качеството на газа, се пуска кораба.


Илиана Беновска: С какъв произход газ?


Явор Дянков: Нигерийски. Нигерия е известна с доставката на газ и нефт.


Илиана Беновска: Защо никой друг не се е сетил?


Явор Дянков: Ние се сетихме и дадохме писмото. Обаче какво стана?


Илиана Беновска: Кои ние?


Явор Дянков: Аз, Кирил и тези, които бяхме организирани да дадем оферта, алтернативна.


Илиана Беновска: Кирил тогава какъв е бил?


Явор Дянков: Премиер-министър. 2022 г. Това е входящия номер до него лично. Дадоха също две оферти американски фирми. Трябваше да има търг и България да избере най-добрата оферта. Важното беше, че цената беше 650 долара. Тогава България купуваше за 1200 евро от борсата! А защо купувахме от борсата. Защото „Булгаргаз" трябваше да играе на слотове или запазени търгове за капацитет. Компанията трябва да резервира място, когато идват корабите да ги разтоварват.


Илиана Беновска: Къде е далаверата тук, така пита българина?


Явор Дянков: Далаверата е, че България предпочете с новия министър, защото Кирил падна от власт, дойде така наречения Росен Христов, новия министър, който закотви България да праща месечно над 100 милиона повече скъп газ.


Илиана Беновска: Този „катамарана" ли?


Явор Дянков: Да, така му викаха, Росен Христов. Той дойде веднага, служебното правителство го назначи, той уволни изпълнителния директор на „Булгаргаз".


Илиана Беновска: Добре, дайте кратката версия, защо не стана?


Явор Дянков: Заради Росен Христов, който саботира цялата дейност и заради него България сега плаща на „Боташ"!


Илиана Беновска: Добре, махнете го този Росен Христов! Да се върнем към случая от вчера. Пуснете отново клипа да видим пак Кирил и Дянков. Текста гласи:

Кирил Петков: Охо, сенсей!

 

Сенсей: Само да ти кажа... уредено е всичко, няма да се притеснявате, говорено е. Горе главата, с баща ти сме ги хванали нещата...да знаеш!

 

Кирил Петков: Благодаря ти, разчитам!

 

Сенсей: Хайде да си жив и здрав!


 

 

 

 

Илиана Беновска: Какво всъщност е уредено?

 

Явор Дянков: Цялата история е, че срещу Кирил, Вие знаете всички, започна едно наказателно дело, което е съшито с бели конци!


Илиана Беновска: Абе, не беше хубава тази работа! Я покажете ареста на Бойко Борисов! Не беше хубава тази работа!


Явор Дянков: За ареста на Бойко Борисов не мога да кажа нищо!


Илиана Беновска: За това го обвиняват!


Явор Дянков: Не мога да кажа нищо! Мога само да кажа за ареста на Кирил, който се гласеше да стане.


Илиана Беновска: Ареста на Кирил? Кой го е арестувал?


Явор Дянков: Имаме вътрешна информация, че ако Кирил не беше пуснат с подписка вчера, трябваше да стои няколко дни в ареста!

 

Илиана Беновска: Сега?

 

Явор Дянков: Да, сега!

 

Илиана Беновска: Стоп, дайте отначало. Вие имате вътрешна информация какво е предстояло вчера?

 

Явор Дянков: Да. Имаме вътрешна информация, че ако Кирил не беше пуснат под подписка вчера, трябваше да бъде задържан за няколко дена.

 

Илиана Беновска: Е, не може! За 24 часа първо и след това съдът решава за 72!

 

Явор Дянков: В петък като те викнат и като не работи никой, колко дена са?


Илиана Беновска: Да, знам за какво говорите, имам поглед.


Явор Дянков: Аз също имам поглед! Ето тази зелена книга, аз съм потърпевш по същата система. Какво става? Викат те в петък и те държат до понеделник или вторник да кажем, за да си спомниш например как някой е пикал в кофа или са го завивали с миризливото одеяло в ареста!


Илиана Беновска: Намеквате за думите на Борисов?


Явор Дянков: Да!


Илиана Беновска: Искате да кажете, че Борисов го е скроил това ли?


Явор Дянков: Не мога да кажа дали Борисов го е скроил. Но факта, че имаме информация отвътре, че беше наредено ...


Илиана Беновска: Какво значи „отвътре"? Звучи много ченгеджийски!


Явор Дянков: Не е ченгеджийски!


Илиана Беновска: Кой Ви го каза, прокурор ли, секретар ли?


Явор Дянков: Не мога да кажа кой ми го е казал. Аз имам връзки в цялата държава!


Илиана Беновска: Като ме арестуват, ще Ви се обадя!


Явор Дянков: Нека да не изопачаваме думите! Имам познати, връзки, много години с разни хора, много са минали през моите зали като студенти, юристи, сега са на високо ниво, в сериозни служби. Имам канали, моите канали, които мога да разбера, разбира се ако попадна на сериозния човек. Защото не всичко в държавата мога да знам и да мога. Но по щастлива случайност в тези среди имам много силни контакти. Искам да кажа откъде са контактите. Едно време преподавах в университета имаше карате клуб. По онова време всички вузове минаваха през мен, който искаше да тренира бойни изкуства. Лятото им организирахме в Равда.


Илиана Беновска: Кои години?


Явор Дянков: 1984-85-86-88!


Илиана Беновска: Бил сте „младо конче"!


Явор Дянков: Аз бях сладур на двайсет и няколко години.


Илиана Беновска: И на Равда какво?


Явор Дянков: Организирахме летните лагери, студентски лагери, Христо Ботев, Олимпийски надежди. Ние ползвахме тези лагери и организирахме лятната почивка, водни спортове, бойни спортове.


Илиана Беновска: Дайте кратката версия!


Явор Дянков: Момент. Зимата карахме на планините. И много от младите хора, които се записаха, само искам да кажа, понеже водя статистика, през всички 50 години, които съм преподавал карате, през мен са минали 10 834 човека!


Илиана Беновска: Господи!


Явор Дянков: Имам го като картотека, защото съм им издавал документи, списъци и така нататък. Тези хора, от тях има всякакви, има в ъндърграунда, има милионери!


Илиана Беновска: Алексей Петров?


Явор Дянков: Алексей Петров е близък мой приятел, за съжаление лека му пръст! Мога само да кажа, че когато работеше за баретите и живееше под наем в „Люлин", аз съм го возил с колата до тях, защото сме били много близки с него. Впоследствие стана съвсем друг човек, стана председател на федерацията, знаете неговата история. Но аз се гордея, че съм му бил близък приятел и по линията на бойните изкуства, това голямо семейство, сме си помагали! Та да се върна, и оттам много хора познавам, имам огромни връзки в различни сфери, даже в чужбина! Имам над 700 ученика, пръснати по петте  континента. Та да се върна за Кирил, като разбрахме, че предстои на Кирил задържане, за да угоди на някои хора, за да му натрият носа ...


Илиана Беновска: Или да му го върнат тъпкано!


Явор Дянков: Или да му го върнат тъпкано, особено на минус 1 градус, на минус 5 не е хубаво да стоиш в ареста!


Илиана Беновска: Бойко беше на по-студено!


Явор Дянков: Не мога да кажа, не си спомням!


Илиана Беновска: Някой март беше, 15 март мисля.


Явор Дянков: Може да е бил, но днес е минус 6!


Илиана Беновска: Това са мъже, трябва да издържат!


Явор Дянков: Да, това са мъже, трябва да издържат. Но когато заслужаваш, трябва да си го получиш, но когато ...


Илиана Беновска: Не знам кой заслужава, съдът трябва да определи!


Явор Дянков: Той сега е в ръцете на прокуратурата.


Илиана Беновска: Бойко даже не беше в ръцете на прокуратурата, когато го арестуваха. Помните ли когато го арестуваха, беше по някакви извънредни, да не припомням, първо излезе едно съобщение от НСС или какво беше, че го арестуват по неотложност, защото имало някакво европейско разследване от Лаура Кьовеши. След това съобщението изчезна много набързичко, но аз успях да го сваля тогава и го имаме тук в архива!


Г-н Петков, À la guerre comme à la guerre? На война, като на война ли?

https://www.youtube.com/watch?v=45PJwzJw8XQ&t=21s

100 дни от правителството на Промяната.

 

На 17.3.22-ра, точно в 21.21 часа ГД „Национална полиция" прати мейл с импозантна снимка на сградата си и кратко текстче:

В ход е мащабна операция във връзка със 120 случая на Европейската прокуратура в България.

Извършват се претърсвания и изземвания на много адреси. Към момента са задържани Бойко Борисов, Владислав Горанов, Менда Стоянова и Севдалина Арнаудова.

Действията продължават".

 

 

Само дето Менда не беше арестувана...

Цяла нощ медиите и социалните мрежи се вълнуваха...

 

Ето какво се случи на 16.3.22-ра, в МС, на „уж"-пресконференция на европейския главен прокурор Лаура Кьовеши:

Илиана Беновска: С визитата си в България и контакта с младия министър-председател Петков, поставяте ли началото на едно по-тясно сътрудничество с изпълнителната власт? И запозна ли Ви Кирил Петков със сигналите /които е подал до настоящия главен прокурор Иван Гешев/ за бивши управляващи, хора, занимаващи се с политика, бизнес и така нататък? Интересно е, какво отношение ще заеме европейската прокуратура по тази тема?

 

Лаура Кьовеши: Както обикновено не коментирам вътрешни въпроси. Но коментирам всичко, което е свързано с Европейската прокуратура. Започнах днес посещението си със срещата с премиера Петков, защото той ме покани. Ще имам срещи с министъра на правосъдието Йорданова, с министъра на вътрешните работи Рашков. Утре, следобед, ще имам среща с главния прокурор на Република България Иван Гешев. Моята роля е да бъда в контакт с всички национални власти и да обсъждам как законодателните въпроси, и административните въпроси могат да повлияят върху дейността на Европейската прокуратура в държавите - членки на ЕС!

 

Е. Успяхме да счупим „мълчанието на агнетата"... И чухме, че Кьовеши не се меси в правосъдието на България...

А, дали, е така?! Кой ще ни каже?!

Защото заранта, на 18.3.22, точно в 6.06 часа, Кирил Петков ни уведоми във ФБ:

 

Кирил Петков: Действията на МВР вчера показват, че никой не е над закона в България. Аз бях разпитван и дадох своите показания. В момента текат проверки от европрокуратурата, но къде е българската прокуратура и дали най-накрая ще застане на страната на българския народ, ще видим в следващите дни. Моята роля е да дам пълна свобода на всички органи да действат спрямо законовите им правомощия. Никой не трябва да изпитва страх от истината. Само без страх от недосегаемите България наистина може да се промени!

 

Начии... Хем Кьовеши не се меси, хем текат „проверки от европрокуратурата?!

 

А пък, една минута, преди ФБ - появата на Петков, точно в 9.05 часа, на 18.3.22-ра, ПРБ вече беше уведомила Петков, че никой не я е уведомявал „никак си" за арестите на Борисов, Горанов и Арнаудова:

"Във връзка с многобройни запитвания от медиите и високия обществен интерес, Прокуратурата на Република България уточнява, че към 09.00 часа на 18.03.2022 г. все още не е информирана за извършване на действия по разследвания „по неотложност" спрямо политически лица.

С оглед разпространено до медиите от пресцентъра на МВР съобщение в 21.12 часа на 17.03.2022 г., че „в ход е мащабна операция във връзка с 120 случая на Европейската прокуратура в България", съгласно Регламент (ЕС) 2017/1939 на Съвета на ЕС от 12.10.2017 г., компетентна да разследва би следвало да е Европейската прокуратура.

В случай че разпространената от МВР информация отговаря на истината, следва да отправяте своите въпроси към представители на Европейската прокуратура.

Съгласно българското законодателство, при извършване на действия по разследване „по неотложност", протоколите следва да бъдат представени пред прокурор за одобрение. В случай че това бъде извършено, обществеността ще бъде информирана."

 

 

 

  

 

 

Явор Дянков: Аз не мога да кажа какво е било там, защото не съм участвал в тези мероприятия, които са проведени към Бойко Борисов, но сигурно е така, както Вие казвате.

 

Илиана Беновска: Добре, получавате информация, че Кирил Петков ще бъде арестуван понеделник, вторник?

 

Явор Дянков: Да, за да му променят след това мярката.


Илиана Беновска: Вие това ли му спестихте? Това ли се крие зад репликата „само да ти кажа, уредено е всичко, няма да се притеснявате, говорено е, горе главата, с баща ти сме ги хванали нещата, да знаеш!"?

 

Явор Дянков: Хванахме ги нещата през адвокатите.


Илиана Беновска: Какво хванахте?


Явор Дянков: По закона. Адвокатите предупредиха прокуратурата, че ние знаем и този казус не позволява да бъде арестуван и да стои в ареста!


Илиана Беновска: По този член?


Явор Дянков: Те са два члена, които са абсолютно смешни. Ще ви кажа и нещо друго, вчера слушах и прокурора Кънев, за него чувам, че прокуратурата, хората, които са вътре, не го долюбват, защото е поръчков и кариерист! Искам да кажа защо. Защото той вчера си позволи да каже пред медиите: „Всички свидетели са си казали и затова ние сме го арестували, тоест сме го викнали в прокуратурата!"! Истината е, че аз познавам свидетелите и никой не е казал тези неща, които той изопачава! Това дело ще стигне до съд, след като приключат всички тези ...


Илиана Беновска: Ще стигне!


Явор Дянков: И тогава ще видите от свидетелите кой какво е казал. Защото този човек фактически ...


Илиана Беновска: Кой човек?


Явор Дянков: Прокурорът Кънев! Този човек, аз се запознах много подробно с неговата дейност, аз обичам, като отида някъде, да съм информиран и то от първа ръка. Този човек не е спечелил нищо досега, като прокурор!


Илиана Беновска: Дела или пари?


Явор Дянков: Говоря за дела! Нека да не говорим за пари!


Илиана Беновска: Шегувам се!


Явор Дянков: Защото, като кажеш пари, не можеш да докажеш, че някой е взел пари!


Илиана Беновска: И какво, този прокурор не е спечели нито едно дело?


Явор Дянков: Нито едно дело!


Илиана Беновска: Това ще бъде ли аргумент на адвокатите в съда?


Явор Дянков: Естествено! Другото, един човек, който съди сега България заради неговите действия ...


Илиана Беновска: Това не е ли Васил Божков?


Явор Дянков: Да, заради съкровището, което му го взеха. Говоря за тези антични артефакти. Той беше готов там, където пощата беше, да направи музей. И тогава го атакуваха, после видяхте какво стана. Сега този човек съди България, както много други хора съдят България заради неправомерно арестуване в Страсбург. Има стотици случаи такива. Този случай с Кирил пак ще стигне дотам!


Илиана Беновска: Накрая, ако има нещо неправомерно, аз сега ще Ви кажа нещо чисто юридически, може и да се потърси отговорност от държавата!

 

Явор Дянков: Разбира се! Аз ще дам моя пример.

 

Илиана Беновска: Добре, и какво, отишли са вашите адвокати и са казали на този прокурор ...

 

Явор Дянков: Не на него, на други хора, за които сега не искам да говоря!

 

Илиана Беновска: Добре, казали са на някого си - внимавайте, ако го задържите неправомерно според според нас по тези два члена?

 

Явор Дянков: Ще предприемем много сериозни законови мерки срещу вас!

 

Илиана Беновска: Законови мерки не знам какви ще предприемат адвокатите, юридически действия вероятно!

 

Явор Дянков: Да, адвокатите могат само юридически и законови мерки.

 

Илиана Беновска: Добре, Вие това ли казахте на Кирил с това изречение? Повтарям изречението: „Само да ти кажа... уредено е всичко, няма да се притеснявате, говорено е. Горе главата, с баща ти сме ги хванали нещата...да знаеш!". Това ли му казахте?

 

Явор Дянков: Точно така, да! И пак мога да го потвърдя! Аз също съм бил потърпевш, тази книга, която Ви я давам за държавна сигурност. В тази книга съм си сложил досието. Мен ме арестуваха в петък и ме държаха сума ти време за това, че съм преподавал бойни изкуства в България!

 

Илиана Беновска: Да, тогава това беше забранено. И какво общо има тук това?

 

Явор Дянков: Аз съм го преживял, а бях невинен!

 

Илиана Беновска: Различно е! Кирил Петков невинен ли е?

 

Явор Дянков: За мен Кирил е невинен, да!


Илиана Беновска: Имал е право да арестува Борисов?


Явор Дянков: Вижте сега, дали имал право, дали нямал право ...


Илиана Беновска: Там говорят разни служители, да не ги изреждам, началници на служби.


Явор Дянков: Какво говорят?


Илиана Беновска: Дават разни показания, какво Ви е казал този прокурор Ангел Кънев?


Явор Дянков: Не ми е казвал нищо!


Илиана Беновска: Този прокурор каза, че всички свидетели, Вие го казахте, му били казали, че Кирил бил ...


Явор Дянков: И затова трябва да го задържат, за да му образуват наказателно дело. Което не е вярно!


Илиана Беновска: Кое не е вярно? Вие бяхте ли там?


Явор Дянков: Не, говорил съм със свидетелите, които познавам.


Илиана Беновска: Че не са дали такива показания?


Явор Дянков: Да, аз ги познавам лично.


Илиана Беновска: Шефа на ДАНС?


Явор Дянков: Не, не говоря за шега на ДАНС. Говоря за тези свидетели, които са извикали, не искам да казвам кои са хората!


Илиана Беновска: Какво са били? Разносвачи на пици ли, какви?


Явор Дянков: Които са били при Кирил по този случай!


Илиана Беновска: Кои са били, Асен, Лена?


Явор Дянков: Не искам да говоря!


Илиана Беновска: Това се цитира!


Явор Дянков: Не е това, не са това хората! Нека да не говорим, защото съм поел ангажимент към тези хора!


Илиана Беновска: Ще се разбере накрая, да!


Явор Дянков: Има дело, това дело ще влезе в съда, те ще дойдат и ще кажат кой какво е казал, нали така?

 

Илиана Беновска: И Вие отидохте пред следствието просто да окуражите Кирил Петков и да му вдъхнете малко увереност?


Явор Дянков: Естествено, не малко, а много! Защото знам какво е да стоиш невинен при минус 6 градуса в ареста невинен!


Илиана Беновска: Вие ми казахте снощи в предварителния разговор (в този момент звъни телефонът на Явор Дянков). Дали не звъни Кирил, я да видим!


Явор Дянков: Той ми звъни, да!


Илиана Беновска: Верно ли?


Явор Дянков: Да, ето!


Илиана Беновска: Я го включете, ама на спийкър!


Явор Дянков: Ало!


Кирил Петков: Сенсей, ти стана звезда вчера! Удобно ли е?


Явор Дянков: Удобно е! В момента съм при госпожа Беновска, може ли да ти звънна като излезем?


Илиана Беновска: Дай ми го за малко! Кирчо!


Кирил Петков: Привет!


Илиана Беновска: Здравейте, г-н Петков! Чакайте, че аз много свойски! В момента сме на живо в ефир!


Кирил Петков: Супер! Може ли тогава да се каже истината, че абсолютно няма нищо с нищо и това цялото пак се завъртя като пълна глупост, което се завъртя пред ПИК медиите, че сенсей го знам откакто съм на 5 годинки! И никога никой нищо няма да повлияе на никаква правна норма и правосъдие, защото ние действаме само по закон!


Илиана Беновска: Със сенсей точно това говорим в момента и аз даже щях да му предложа, снощи, като говорихме, той ми цитира едно стихотворение на Валери Петров. Ето го г-н Дянков, той се канеше да ми цитира това стихотворение, „Песен за приятелството" на Валери Петров. "- Казва се „приятел пръв", но защо е той такъв? Затова, че пръв полита в огъня да те спаси; пръв и без да се запита прав ли си, или не си; пръв за теб леда пролазва; пръв за теб пролива кръв - ето затова се казва,
че приятелят е „пръв"!".
Той каза, че е бил мотивиран от това стихотворение на Валери Петров. Ти какво ще кажеш?


Кирил Петков: Най-важното да кажа, че той никога не би направил нещо извън закона, за да ми помогне! Това е другото много важно!


Илиана Беновска: Това ли искаш да кажеш?


Кирил Петков: Да!


Илиана Беновска: Добре, а искаш ли да се съгласиш да те пуснат за малко на вайбър?


Кирил Петков: Не, не искам! Само ще ме вкарат в още драми!


Илиана Беновска: Да, но ти вече влизаш в ефира като глас! Просто исках да ти видим личицето!


Кирил Петков: Не!


Явор Дянков: Хайде, ще му звънна после!


Кирил Петков: Не, в никакъв случай! Просто един треньор, когато съм бил на 5 години, който е дошъл да ми помогне, да ме окуражи, се опитаха да го завъртят какво ли не. А ние винаги сме държали правото, закона да бъде над всичко. В този случай въобще няма за какво да се притеснявам, както и случая, за който ме обвиняват съм изцяло в правото на закона! Законността за нас е най-висшата форма на промяна на България! Ние за това се борим от сутрин до вечер. Така че всички клевети, всички глупости, всички неща, с които жълтите медии се опитват да залеят България, просто да им се каже истината! Твърдо не на всички клевети и грозни изречения! За да може българският народ да не се увлича от такива кални бригади, вместо да виждаме реалните проблеми на държавата!


Илиана Беновска: Аз съм съгласна, че ти имаш право да казваш всичко това, което казваш. Само да те попитам чисто човешки и юридически. Смяташ ли, че си имал право да арестуваш Бойко Борисов в онази вечер през март по този начин?


Кирил Петков: Ще кажа само едно и това е, че не съм нарушил закона нито на сантиметър точно тази вечер!


Илиана Беновска: Кой те увери в това?


Кирил Петков: Говорих и със своите юристи. Както знаем от тогава доста неща са се случили, които показват и доказват, но тези неща искам да ги говоря в съда, защото последното нещо, което искам да правя, е да давам на прокуратурата, на която не вярвам, допълнително оръжие. В съда ще го разкажа всичко, ще има свидетели, ще има хора. Нито за миг не съм нарушил закона!


Илиана Беновска: Ти заблуден ли си бил в онзи момент, в онова време, че има неизбежна нужда от арест, защото се води процедура по разследване на европейската прокуратура начело с Лаура Кьовеши, както и ти го каза тогава?


Кирил Петков: Всички данни по това дело ще ги кажа пред съдия, но съм абсолютно категоричен, че нито за миг не съм нарушил закона!


Илиана Беновска: Добре, съгласна съм с това ти право. Имаш го и по закон. Адвокат Доковска ли ти е адвокат?


Кирил Петков: Да!


Илиана Беновска: Не е ли и този, как се казваше, нейния колега?


Кирил Петков: Не, само адвокат Доковска!


Илиана Беновска: Само тя?


Кирил Петков: Да, само тя. Оставям ви да си продължите интервюто!


Илиана Беновска: Много ти благодаря за това участие!



Илиана Беновска: Това съдба ли е, Яворе?

 

Явор Дянков: Вижте да ви кажа ...

 

Илиана Беновска: Аз минах на ти, защото се развълнувах! Ние вчера говорихме, ти ми каза, че няма какво да правиш тук в ефир! Аз ти казах - ела си кажи! Това стихотворение ти можеш ли да го прочетеш, искаше да го прочетеш!

 

Явор Дянков: Аз искам да кажа това стихотворение, защото ...

 

Илиана Беновска: Ти ми каза: „Аз отидох да утеша един приятел, да помогна на едно момче, бившо дете, което помня от дете!

 

Явор Дянков: Точно така!

 

Илиана Беновска: Аз снощи какво те попитах, помниш ли? Попитах те човешки, аз те разбирам и не дай Боже, на всеки се е случвало вероятно, на някой човек, който е тежко болен, но ти не отиваш да му казваш, че сега ще умре! Ти го окуражаваш и му казваш до последно, сега се сещам, снощи цитирах един филм, няма да го цитирам, че това се прави!. После се засмях и те попитах с малко черно чувство за хумор: „Ти казвал ли си на грозни и не много секси жени, че са хубави и са секси?

 

Явор Дянков: Естествено!

 

Илиана Беновска: И ти каза да! Така че приемам, може да не съм съгласна, че Кирил Петков е бил прав, когато е арестувал Борисов, има си органи, които ще разгледат всички обстоятелства. Както той каза, има право да говори пред съдия, може да мълчи когато си иска и където си иска. Това си е право на обвиняемия! За момента той е обвиняем.

 

Явор Дянков: Разбира се, аз съм съгласен с Вас! Между другото това ми е любимия поет на мен. Аз му имам почти всички книги, които са излезли, няколко диска, където рецитира тези неща. Това е едно от любимите ми стихотворения „Песен за приятелството"!


Илиана Беновска: Кажи го сега ти, защото аз го изчетох от твое име!


Явор Дянков:  Казва се „приятел пръв",
но защо е той такъв?
Затова, че пръв полита
в огъня да те спаси;
пръв и без да се запита
прав ли си, или не си;
пръв за теб леда пролазва;
пръв за теб пролива кръв -
ето затова се казва,
че приятелят е „пръв"!"

 

Искам и само да очертая една мисъл на Бърнард Шоу, че  „приятелството е бисер, който се намира на дъното на морето, щастлив е този, който го открие, а още по-щастлив е този, който го запази!".  Между мен и Кирил и между мен и всички мои ученици има такова приятелство, има такава скрепена връзка. Ние следваме законите на нашия боен път, Бушидо. Те са ми тук на сърцето, мога да ти ги покажа, аз вярвам в тях. Ето ги!


Илиана Беновска: Какво е това?


Явор Дянков: Това е медальона, който ми е даден от моя учител.


Илиана Беновска: Ти някакъв сектант ли си, масон ли си?


Явор Дянков: Не, това е веруюто, в което аз вярвам. „Защитавай пътя на истината", номер едно. „Култивирай характера си", номер две. „Уважавай хората". „Търпението е най-голямото достойнство на човека".


Илиана Беновска: Това са петте постулата, на кого?


Явор Дянков: На моя учител, който ме е възпитал, има го в книгата. Фуджинага сенсей се казва. Вътре има снимка с него. Тази книга е историята и философията, в която аз съм възпитавал Кирил. Ето го, това е той.


Илиана Беновска: Сенсей обръщение от вашия спорт ли е? Защото сенсей, доколкото знам, не погледнах, но май означава водач, по-голям от мен брат или нещо такова?


Явор Дянков: Не! Нека да ти разкажа, сенсей значи учител.


Илиана Беновска: Учителю?


Явор Дянков: Да, но зависи къде ще сложиш йероглифите на хирагана и катакана, е човек, роден преди другите, тоест мъдър човек!


Илиана Беновска: На какво?


Явор Дянков: Япония има две писмености, аз като ходих там, го научих. И двата вида йероглифи имат различно значение. Сенсей е учител в бойните изкуства, който е твой наставник. Той не е като учител, който те е учил в училище. Той е роден преди другите, мъдър!


Илиана Беновска: Като Йода в „Междузвездни войни"! За да го направя по-достъпно за младите хора!


Явор Дянков: За съжаление е точно така! Йода е немощен, но виждаш какви ги прави и какви ги възпитава!


Илиана Беновска: А кой е Дарт Вейдър в случая с Кирил Петков, Борисов или Пеевски?


Явор Дянков: Нека да не влизаме в тези води!


Илиана Беновска: Шегувам се!


Явор Дянков: Всички знаят за какво става въпрос, хората не са глупави. България е едно малко село, всички се познаваме и знаем какво става. Но да се върнем към бойните изкуства!


Илиана Беновска: Мани ги тези бойни изкуства!


Явор Дянков: Не, говоря за сенсея! Сенсеят в Япония е на много високо ниво, той е наставник, който продължава пътя на твоите родители!


Илиана Беновска: Кирил учил ли си го на тези 5 постулата?


Явор Дянков: Да, Кирил съм го учил! Първият е - „защитавай пътя на истината"!


Илиана Беновска: Кирил защитава ли пътя на истината?


Явор Дянков: Абсолютно!  Кирил защитава пътя на истината! Кирил умира за пътя на истината! Кирил никога няма да те излъже, да те подведе и да те използва. Той ще влезе в огъня за теб! И го прави!


Илиана Беновска: Кирил има ли характер?

 

Явор Дянков: Кирил има характер, има и топки! За разлика от други хора! Видя там една сценка, едни хора там в парламента какво се случи!

 

Илиана Беновска: Знаеш ли, че аз защитих Кирил, когато парапет, не знам какво си, кой какво хванал, къде хванал, Лена! Аз тогава казах: „Живи и здрави! Случва се, някой се влюбил в някого, може би, или?

 

Явор Дянков: Това според мен са неща, които не са верни, но не мога да кажа нищо!


Илиана Беновска: Как да не са верни сега, извинявай! Напълно нормална мъжка реакция, да хванеш хубавото дупе на Лена!

 

Явор Дянков: Не мога да кажа нищо по тази тема!


Илиана Беновска: Не се прави!


Явор Дянков: Не, не мога да кажа нищо по тази тема. Аз също гледах видеото, какво да кажа?


Илиана Беновска: Е, нямаше парапет! Това е истината! Не са ми любимци ПИК, но нямаше парапет! Добре, дай нататък! Има топки, казваш. Дай третия постулат!

 

Явор Дянков: Третият постулат най-много ми харесва, той е - уважавай всички хора!


Илиана Беновска: Беше ли уважен Бойко Борисов при този арест, според теб? На напиканото одеяло, пейка? За преди малко казах, че са мъже и трябва да издържат, но това е най-дълго управлявалият министър-председател държавата! Може ли и аз да използвам спортна терминология, защото и аз съм спортист?

 

Явор Дянков: Добре, слушам те с удоволствие!


Илиана Беновска: Преди време казах на една, дето се опитваше да ми надделее, една „журналистка", казах й, че си е избрала неправилния тренажор! Много хляб трябва да ядеш, за да ти бъда аз тренажор!

 

Явор Дянков: За Вас става дума?


Илиана Беновска. Да, но в случая Кирил не си ли надцени  силите и той? Борисов не може да му бъде тренажор при този арест!

 

Явор Дянков: Аз познавам много добре Бойко Борисов още от ...


Илиана Беновска: Въобще не го защитавам!


Явор Дянков: Познавам много добре Бойко Борисов от пътя на бойните изкуства. Като министър-председател, кмет и политик не мога да кажа, че го познавам.


Илиана Беновска: Цяла България го познава!


Явор Дянков: Не, не мога да го съдя!


Илиана Беновска: Едни казват - сърбаме му попарата! Други са доволни!


Явор Дянков: Аз имам мое мнение по темата, което не искам да споделям тук. Аз знам този човек, който е бил до политиката и този човек, който е сега!


Илиана Беновска: Кирил не си ли надцени силиците?


Явор Дянков: Той в съда ще си каже всичко! Идва от ЕС някаква, както Вие казахте, Кьовеши нещо слага на масата.


Илиана Беновска: Това е европейския главен прокурор, не някаква! Къде идва? Никой не видя да идва! Тя дойде на едно посещение, на което аз я питах примерно нещо, което касае Делян Пеевски, законът „Магнитски" дали е валиден в Европа?


Явор Дянков: Някакъв списък излезе!


Илиана Беновска: Е, излезе нещо. И тя ми каза, че не е валиден!

 

Явор Дянков: Вижте, аз тези неща не мога да ги твърдя, защото не ги знам! Не съм присъствал!


Илиана Беновска: Добре, ще се разбере. Дай четвъртия постулат! Или до петия. Не ми отговори надценил ли си е силите, ще се разбере накрая!


Явор Дянков: Моят съвет специално тук към предаването да не ги объркваме нещата с този, онзи и така нататък!


Илиана Беновска: Е, как да не ги объркваме, те го обвиняват заради ареста на Бойко Борисов, Севделина Арнаудова и Влади Горанов! Какво да ги объркваме, те са объркали още при арестуването. Кой ги арестува? Кирил! Тогава е министър-председател. Къде е объркването? Не те нападан, просто ти обяснявам.


Явор Дянков: И затова са направили това дело в момента, нали така?


Илиана Беновска: Така де! И между нас казано, нали се произнесе прокуратурата, че този арест, или съдът там кой се произнесе, че е незаконосъобразен!


Явор Дянков: Аз пак казвам, в съда ще излезе всичко наяве. Само мога да кажа за Кирил, че всички тези 5 постулата той ги спазва! За мен той е честен човек, мъжкар е, има топки, мъжкар е! Не е предател! Той е човек, който мисли за България! Неслучайно извадих тук това за газа, защото той тогава се притесни, защото излязоха едни психози, че България ще остане без газ, през зимата едва ли не ще се умира от глад! Знаете ги тези истории. И той веднага взе мерки. Потърси варианти, намери няколко оферти. След това за съжаление падна от власт и дойдоха хора, които ни вкараха в този цирк, който е в момента - скъп газ, скъп ток, високи цени и така нататък! Сега този Росен Христов къде е? Никъде! Направи щуротията с „Боташ"!


Илиана Беновска: Сигурно упрявлава някой катамаран!


Явор Дянков: И България плаща на тази турска фирма знаеш какви пари. Аз го имам тук!


Илиана Беновска: Виж, има много. Ако се върнем и към този меморандум, който искаха да сключат с „Джемкорп корпорейшън", можем цял ден да си говорим по тази тема!


Явор Дянков: Аз съм съгласен, но конкретно Кирил искаше България да не остава без газ!


Илиана Беновска: Какво общо има това с ареста на Борисов?


Явор Дянков: Не, понеже ти ме пита за петте постулата. Аз ти казах, единият от тези постулати е, че той мисли за народа и за държавата, за хората. И давам пример с този газ. Хората оплюха принца!


Илиана Беновска: Нигерийският принц?


Явор Дянков: Да, той има потекло, обаче Нигерия е известна със своите измамни сделки по телефон и така нататък, те натам го обърнаха!


Илиана Беновска: А ние малки измамници ли сме, българите?


Явор Дянков: Сега какво да кажа, България има друго лице!


Илиана Беновска: Просто сме малко на брой!


Явор Дянков: В света България има друго лице!


Илиана Беновска: Иска ми се да видим какво каза Кирил след ареста, защото те го разкъсаха заради теб! Гледал си го това!


Явор Дянков: Е, гледах го!


Илиана Беновска: Искам да го покажем пак на фона на това, което говорихме на хората, става ли?


Явор Дянков: Добре, пуснете го!


Илиана Беновска: Ще го пуснете ли?


Явор Дянков: Аз съм за!


Илиана Беновска: Хайде!






Медия: Г-н Петков, кой е „сенсеят"?

 

Кирил Петков: Това, което днес се случи, много хора дойдоха в моя подкрепа от целия ми живот. Сенсеят е моят треньор по карате от 5 годишна възраст, когато бях дете. Всъщност това е човек, който се зарадвах да го видя, с голямо желание да ме подкрепи. Много хора бяха с такова желание, да покажат, че са там за мен и мога да разчитам на тях. Това, което той каза и аз после ...

 

Медия: Че е уредил! Какво е уредил?

 

Кирил Петков: Абсолютно нямам никаква идея какво ми каза в този момент! Единственото, което знам, че още когато бяхме деца той винаги се опитваше да ни подкрепя, малко така да героизира всякакви неща. И за хората от групата като деца много добре си спомняме неговите история. Аз лично му благодаря, че беше там, както и на другите хора от различни етапи от моя живот! Но това, което искам да кажа на всички, които ме подкрепят, защото знам, че емоционален момент. Бием се срещу много сериозни врагове, които използват всичко. Моля ви всяка подкрепа за мен да бъде морална, да бъде комуникационна, но изцяло в рамките на закона. Защото правото е с нас. Аз не съм извършил престъпление. Съдът съм сигурен, че ще ме оправдае. Така че подкрепата от стотици хора, която получих като съобщения и на място, да бъдем на висотата на закона, да покажем, че сме много, че сме заедно и нашата най-голяма сила е, че правото на закона е с нас!

 

Медия: Говорил ли е той с баща ви, нали каза, че с него са уредили нещо?

 

Кирил Петков: Нямам никаква идея! Днес, като говорих с всички, на всеки благодарих, ако сте гледали записите, на всеки казах „разчитам", „благодаря", „разчитам на вас"! Така че нямам никаква идея. Според мен той просто искаше да покаже подкрепа, да ми покаже, че е с мен, най-вероятно, както и всички стотици хора, които бяха там!

 

Медия: Като му казахте „разчитам, какво имахте предвид?

 

Кирил Петков: Както на всеки един човек - разчитам, че са там. Разчитам на всички тези хора, защото, когато влезеш от другата страна на оградата в сградата на специализирания съд, знаете ли какво е хубавото усещане? Да видиш, че не си сам! Когато цялата улица е запълнена с хора, които са там не само заради теб. Те имат същата мечта, която и ти имаш.

 

Медия: Искате промени в съдебната система, опонентите ви казват, че по този начин е повлияно какво решение да се вземе по вашето дело?

 

Кирил Петков: Опонентите всеки ден трябва да изваждат по нещо. Спомняте си, че какво ли не сте чували по мой адрес, пици с кристали, какви ли не неща. Трябваше сега преди Коледа да ходя да се тествам, че никога през живота си не съм използвал наркотици. Непрекъснато се опитват да ме вкарат в оправдателен режим. И знаете ли защо? Защото медиите на Пеевски, защото ПИК е на Пеевски, няма какво да се лъжем, умряха от яд да видят каква подкрепа имам в днешния ден, колко хора застанаха зад нас. И трябваше веднага да направят някаква интрига, някаква мръсотия. Ние сме си броели статиите от тези жълти медии, стигали са до 1000 статии на месец. Някой инвестира по 1000 статии на месец. Един таксиметров шофьор много добре ми го каза: „Кириле, знаеш ли кога ще разберем, че сте ни предали?". Аз попитах кога. Той каза: „Когато има статии в ПИК, които ви хвалят!". Така че сега сме на правия път и аз искам този казус с моето дело да го използвам, за да видя как работи системата и от другата страна. И когато правим реформи, когато правим законови промени, ние да знаем всяка една от тези бръмки, където се крие мръсната машина и да започнем да я счупваме. Защото България трябва да бъде правова държава. Така че днес е един много хубав ден. Не е лош ден, хубав ден е. Защото видяхме колко много хора имат същата мечта. И хората зад мен са само част от хората, които днес бяха там. Хора, с които съм се срещал като дете, хора от училище, хора от партията, които бяха пътували стотици километри без никой да им каже. Това показва, че гражданското общество е живо, че сме на прав път!

 

Медия: Тогава казахте, че не сте чули този запис, сега, като го изгледахте, не Ви ли изглежда, че този човек се опитва да уреди делото Ви. Има ли връзки този човек в съдебната система?

 

Кирил Петков: Не, никакви връзки няма. Този човек е моят сенсей, когато съм бил на 5 годинки. Всички тези хора там се опитваха да ми покажат подкрепа. Когато си в политиката има голяма група хора и ти не знаеш всеки един от тях какво ще ти каже по какъв начин. Но едно знам, че всеки, който беше там, показа, че сме заедно, че сме група, че България се променя заедно. И нямаше човек, на когото да не кажа - „благодаря, разчитам"! Защото можеха да бъдат на работа, пред телевизора, пред фейсбук, а реално те бяха застанали зад оградата на така наречения висш специализиран съд, за да бъдат там заради мен, заради Лъчо и заради идеята за правова държава!

 

Медия: След този случай чухте ли го и какво му казахте?

 

Кирил Петков: Не, не съм му се обаждал. Защото последното нещо, което искам, е да направим поредна интрига, поредна история. Не, аз му благодарих, че той беше там. Като съм бил на 5 години ме учеше на първи стъпки в бойните изкуства. Друго повече не мога, освен да му благодаря, че беше там.

 

Медия: Той намеси баща Ви, баща Ви помага ли Ви, консултира ли Ви, дали в политиката, дали по съдебния процес?

 

Кирил Петков: Много важно е да знаете за моя баща, че той е биолог. Той се занимаваше с опръстеняване на птици, на прилепи. Не е нито ченге, нито мафиот, не е бил тук по време на преходните години. Той е един човек, на когото винаги мога да разчитам, на неговата морална обич и подкрепа.

 

Медия: Работил ли е в МС по ваше време?

 

Кирил Петков: Никога не е работил в МС, по никакъв начин. Знаете ли какво е човек да опръстенява птици? Ходи по блатата, мрежите, да следи птици. Човекът е един добър човек, който единственото, което се притеснява всеки ден, е като мръсната машина ни удря, както и моята майка, не им е приятно на тези хора като виждат, че синът им влиза в сградата на спецпрокуратурата. Но когато застанахме всички заедно там, моите родители видяха, че това не е битка на един човек, не е битка на двама човека. Това е битка за държавата с един голям отбор отзад!



 

 

Илиана Беновска: Докато гледахме интервюто, г-н Дянков каза - той е състрадателен! За Кирил Петков говоря!

 

Явор Дянков: Да, много състрадателен е! Аз се гордея с този човек! Защото въпреки всичко, което се изсипва по негов и мой адрес, естествено 99% са лъжи и обиди, злоба и завист, този човек продължава в този труден път да вярва, че нещо може да промени. Затова е създал с Асен и тази партия!

 

Илиана Беновска: Яворе, тук си ми донесъл и една стихосбирка „Вратите на житейската философия". Ти си, щях да кажа нещо неприлично, но много енциклопедично го раздаваш. И ми каза, че е и с твои рисунки.

 

Явор Дянков: Да, първото ми образование е художник-декоратор.


Илиана Беновска: Така ли?


Явор Дянков: Да.


Илиана Беновска: Я да видим къде има. Това е твоя рисунка?


Явор Дянков: Да. В тази книга става дума за предателството, за любовта, за приятелството, за бунтарството и как ще излезеш след 50 или 100 години. Накрая има рисунка.


Илиана Беновска: И аз те помолих едно стихотворение да го зачетем, само че то не е за четене. Пише „Чиновнишко"! Такова жаргонно!


Явор Дянков: Да, жаргонно направено.


Илиана Беновска: Какъв е замисълът?


Явор Дянков: Това е една игра с реалността, която е в България в момента. Там е науката, там е прокуратурата, там са алинеите, членовете, там е съда.


Илиана Беновска: И накрая е нула?


Явор Дянков: И накрая резултата е нула! Това е държавата днес!


Илиана Беновска: Аз ще разтворя така, просто - „Остави ме да се лъжа!". Това любовно ли е?


Явор Дянков: Да!


Илиана Беновска: Добре! Финал на този разговор, казахме ли дотук каквото можехме да кажем?

 

Явор Дянков: Аз мисля, че да. Това, което трябваше, го изяснихме. Въпреки че имаше някои отклонения, които аз не мога да бъда компетентен.


Илиана Беновска: Няма компетентен! Това не е манипулативно, поне аз нямах такова намерение и не съм имала!


Явор Дянков: Абсолютно!


Илиана Беновска: Това, че се познаваме отдавна, че означава, че ще те защитава. Това, че с Кирил си говорим на ти, това е по съвсем други причини. Между другото, да съобщя и на теб, и на зрителите и слушателите, първото интервю на Кирил Петков, когато влезе в политиката, беше първото му качество министър на икономиката.

 

Явор Дянков: Спомням си.


Илиана Беновска: Първото му интервю е дадено при мен. И накрая на днешното предаване ще го излъча, за да напомним на зрителите и слушателите кой е той. Може би ще го погледнем от друга гледна точка!


Явор Дянков: Аз вчера го гледах още един път!


Илиана Беновска: Гледа ли го?


Явор Дянков: Да. И в това интервю е той! Точно това, за което досега говоря! Моят съвет към Кирил е да бъде този, който е, да не спира да вярва в това, в което вярва и да продължава да защитава хората и България, за да стане по-добра държава, с която всички ние, и нашите деца и внуци, да си гордеем! Това мога да му кажа!


Илиана Беновска: Ще ми позволиш ли нещо? Искам да завършим разговора с една песен, която създадохме по времето на ковид, „Денят"! Но тя спечели много награди и признания, не сме я правили за това. Заснехме я в Гигинския манастир. Автор на текста е поета Александър Петров, автор на музиката е Косьо Марков. Той почина за съжаление. И Косатката, той е солист!

 

Явор Дянков: Той е тук в книгата, искаш ли да ти го покажа! Той при мен тренираше. Сега ще те изненадам, добре, че се сети. Ето го Боби Косатката отдолу! Това съм аз, а това е моят братовчед. А този малкият е Боби Косатката, сега е фронтмен на „Тангра" и на неговата „Дер хунд"!


Илиана Беновска: Иначе той се казва Боби Мудолов! Казвам ти чао засега! Уважаеми зрители и слушатели, завършваме с това, не защото Кирил Петков е светец, и не защото Бойко Борисов е светец! Нямаше за цел това предаване! И не защото Явор Дянков пък е някакъв престъпник, като е отишъл да му каже нещо или да му помогне! И не защото аз помагам тук в някаква далавера! Няма такова нещо! Но завършвам с философията на нашия екип, на „Беновска пита", на „Радио К2", на Асен, на Камен, на Карина, на Пламен, на Светльо и така нататък, да не изреждам нашия скромно нескромен екип! „Денят", автор на текста Александър Петров, автор на музиката Косьо Марков, да лети там горе, на по-хубавото място! За пръв път Косьо Марков пее в тази песен и това за съжаление беше може би последната му песен!

 

Явор Дянков: И аз да Ви благодаря и да Ви пожелая хубава нова година!

 

Илиана Беновска: Дай Боже! И за България да е така!

 

Явор Дянков: Най-вече за България!

 

Илиана Беновска: Г-н Явор Дянков, покажете го още веднъж, да го видят хората! Нормален, седи тук. Автор на книги, автор на много спортни подвизи, автор на разни работи!

 

Явор Дянков: Българското знаме се е вдигало за мен! Сега в Норвегия ще го вдигнат пак за мен. Българският химн!


Илиана Беновска: Защо?


Явор Дянков: Аз изпратих вчера защо отивам там.


Илиана Беновска: Не помня вече, изморих се!


Явор Дянков: Отивам да тренирам специалните части!


Илиана Беновска: Ти ми каза, да!

 

https://www.youtube.com/watch?v=IdbXu6kGfyw

„Събуждам се от тишина... Днес времето е спряло...
Това е може би деня - да почнем отначало...
И да изхвърлим в този миг ненужните си дрехи...
С илюзиите от преди - да се сбогува всеки...
Това е може би деня - да почнем отначало...
Да се събудим в този миг... Във времето заспало...
Да тръгнем после през света - със себе си - на чисто...
Да пресушим една сълза... Да подарим усмивка...
И да открием пак това - което ни събира...
Надеждата и любовта - със тях сме живи
Това е може би денят -да почнем отначало...
Да се събудим в този миг... Във времето заспало...
Да бъдем звук във тишина....Камбани в катедрала...
И клечката кибрит в нощта...
Дано... Не закъсняла.

 

коментар, Беновска пита, 18.01.2025

Беновска: "Лошо Седларов!" - Желязков! В МС микрофоните като убити на фронта!Министрите като на жалейка!

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!