01-07-2018 | 18:14 ч.

„Юнион Ивкони” - Константинов: Цветанов не е мое лоби за ЗБАК, Домусчиев не знае нищо

„Юнион Ивкони” - Константинов: Цветанов не е мое лоби за ЗБАК, Домусчиев не знае нищо


Интервю с представителите на автомобилния бранш Ивайло Константинов, Йордан Арабаджиев и Илиян Филипов в предаването „Беновска пита" по „Канал 3" и „Радио К2" на 1 юли 2018 г.

 

 

Илиана Беновска: Здравейте господа, всичко е футбол, но ще видим дали не всичко е пари за вас. (водещата изпробва футболните умения на своите гости, като подаде футболна топка на всеки един от тях, а те я отиграха) Сега ще видим кой на кого ще вкара гол в тази дискусия, която сме устроили по повод огромния скандал, който предизвикахте в обществото със закона за автомобилната камара. Между другото вчера като се готвех за нашия разговор ми хрумна една игрословица, надявам се да не ми се разсърдите - автомобилна камара ли искате да правите, или „автомобилна камора"? Нали знаете какво е Камора - италианската силна страшна мафия. Кой ще започне пръв? Всъщност да кажа първо на нашите зрители, че г-н Константинов е представител на, да кажем на едното лоби, условно получило се, което беше прието от министър-председателя Бойко Борисов, а господата Йордан Арабаджиев в средата и г-н Илиян Филипов са представители на другото лоби, което после даде само пресконференция и се оплака, че министър-председателят не ги бил поканил. Между другото преди да започнем разговора да ми отговорите за „камората" и камарата, много кратко да се представите, г-н Константинов!


Ивайло Константинов: Занимавам се с бизнес от 1992 г., почти оттогава участвам в браншови организации, включително транспортни такива. Имам дял в една от най-големите транспортни фирми в България. Междувременно хобито ми е волейбол, имам интереси в тази посока, това е другата сфера в която се презентирам така да се каже.


Илиана Беновска: Бяхте и народен представител от ГЕРБ?


Ивайло Константинов: Бях, да.


Йордан Арабаджиев: Здравейте и от мен. Аз през целия си живот съм се занимавал само с транспорт.


Илиана Беновска: Откакто сте се родил?


Йордан Арабаджиев: Ами родил съм се с фамилията си Арабаджиев, която в превод означава „майстор, който прави коли", така че спокойно мога да кажа и това. Дълги години бях шеф на регионалното звено на ДАИ в Пловдив, после съм бил заместник-изпълнителен директор на Автомобилна администрация, а от 2014 г. съм в Съюза на международните превозвачи.


Илиана Беновска: Защо преминахте в частния бизнес?


Йордан Арабаджиев: Преди си мислех, че няма работа извън държавната администрация, сега си казвам - нямам работа в държавната администрация.


Илиана Беновска: Вие адаш!


Илиян Филипов: Да, адаши сме. От 1997 г. се занимавам с частен бизнес. Започнал съм много по-рано, може би от 16 годишен съм започнал да пътувам в чужбина, тогава когато започна куфарната търговия.


Илиана Беновска: Какво разнасяхте?


Илиян Филипов: Носехме дрехи, часовници по Сърбия, това беше началото, първите дни, когато се излизаше от България и се правеше някакъв бизнес изобщо, така наречената куфарна търговия.


Илиана Беновска: Не сте се срещали с бившия президент Плевнелиев по паркингите?


Илиян Филипов: Не, никога не съм го срещал, се съм имал никога удоволствието да говоря лично с него.


Илиана Беновска: Така, куфарна търговия, а после?


Илиян Филипов: После започнах с транспорт след като бях производител на определен вид стоки за които не можех да си намеря транспорт.


Илиана Беновска: Какви стоки?


Илиян Филипов: Пшенични пръчици с играчки, това ми беше първият по-сериозен бизнес, доста сериозно производство имах.


Илиана Беновска: И какво, решихте да направите транспортна фирма?


Илиян Филипов: Да, по простата причина, че не можехме да си намерим превоз до страни като Косово, Албания, Македония. Беше много трудно тогава и така започнахме с бизнеса транспорт.


Илиана Беновска: Всички сте членове на КРИБ, вероятно?


Илиян Филипов: Да, ние двамата, съответно и съюза на международните превозвачи с изпълнителния директор Йордан Арабаджиев.


Илиана Беновска: Г-н Константинов, Вие сте съпредседател на комитета по транспорт към КРИБ?


Ивайло Константинов: Да, отговарям за пътническия транспорт.


Илиана Беновска: Нека да уточним, Вие отговаряте за пътническия транспорт и имате пътнически транспорт, нали така?


Ивайло Константинов: Да?


Илиана Беновска: А Вие, г-н Арабаджиев?


Йордан Арабаджиев: Не, това беше едно от условията на колегите, когато ме поканиха да участвам в този проект и аз не съм превозвач, а съм администраторът на този проект. Не съм собственик на транспортна фирма.


Илиана Беновска: А Вие, г-н Филипов?


Илиян Филипов: Аз съм собственик на една от най-големите компании в България.


Илиана Беновска: Колко превозни средства имате?


Илиян Филипов: 1440 камиона.


Илиана Беновска: И така, връщам се към първоначалния въпрос - искате да правите автомобилна камара или „автомобилна камора"? Защото очевидно става въпрос за много пари.


Илиян Филипов: Първо, това е една заблуда в пространството, че става въпрос за много пари.


Илиана Беновска: Защо?


Илиян Филипов: Защото автомобилната камара като модел, както ние го предлагаме, съответно сме изготвили всички наши предложения, които искахме да внесем преди да бъде оттеглена, говорим за един бюджет на автомобилната камара, който да бъде на копие брой лиценз или брой автомобил, който притежава определена фирма. И веднага ви казвам, фирма, която притежава едно превозно средство ще плаща например за едно копие от лиценз 20 лева, а фирма, която притежава 1440 превозни средства ще плаща 28 800 лева на година.


Илиана Беновска: Нека веднага да кажем и никой не подлага на съмнение този факт, че фирмата с двете превозни средства и онази с хилядите ще бъдат съвсем различни по оборот и по печалба.


Илиян Филипов: Точно така!


Илиана Беновска: Така че големият може да си позволи да плати това.


Илиян Филипов: Така е, затова това е и нашето предложение. Но в същото време камарата ще защитава на фирмата с един камион един камион, а на фирмата с хиляда и косур камиона ще защитава хиляда и косур камиона.


Илиана Беновска: Колко гласа ще има онзи с единия камион и онзи с хилядата камиона?


Илиян Филипов: Всеки ще има право на един глас, дали е с един, хиляда или двеста камиона, всеки ще има право на един глас. Така че темата за парите се преекспонира доста през последните седмици. Няма как да говорим за пари. Да, можем да говорим за пари, но нашата идея е чрез тази камара транспортните фирми да печелят малко повече от това, което печелят в момента, като направим условията за бизнес по-добри за тях.


Илиана Беновска: Както предупредих в началото нашите зрители и слушатели - тук сте двама на един. Г-н Филипов и г-н Арабаджиев, и г-н Константинов. Даже по едно време шеговито казах дали да не ви разделя с един параван, защото имахте известни задръжки да се явите заедно, но ви поздравявам, че дойдохте. Задръжките бяха от страна на Филипов и Арабаджиев. Константинов беше готов да се яви с вас.


Йордан Арабаджиев: Ние въобще не сме заявявали притеснения.


Илиана Беновска: Ваш говорител ме е заблудил тогава, моля за извинение! Хайде тогава г-н Константинов Вие! Министър-председателят Борисов извика на спешна и специална среща в началото на миналата седмица протестиращите против закова за автомобилната камара. Вие бяхте ли на тази среща?


Ивайло Константинов: Не бях на срещата поради това, че не бях в България.


Илиана Беновска: Но каква е Вашата оценка за това, че Борисов разпореди, цитирам го, да се спре този закон и да седнете да се разберете?


Ивайло Константинов: Оценката няма как да не бъде повече от одобрителна, да не бъде поне одобрителна имам предвид, поради факта, че очевидно човекът точно за 15 минути е разбрал всички проблеми, които ние не можем да седнем на масата да ги изясним, защото до този момент така или иначе нито веднъж не се случи диалогът, за който призоваваха и г-н Цветанов, и г-н Борисов. Ние си говорим през медии, през пресконференции, включително такива изяви като днешната. Чух сега колко ще бъде членския внос, как ще бъде решено участието ...


Илиана Беновска: Как чухте, не беше ли решено това в закона?


Ивайло Константинов: Не беше записано и твърденията до днес бяха, че устав няма и уставът ще бъде приет по време на учредителното общо събрание.


Илиана Беновска: Уставът не може да бъде приет със закон в Народното събрание предполагам? Вие бяхте народен представител, мисля, че си давате сметка?


Ивайло Константинов: Това намерение за учредяване на българска автомобилна камара не датира от днес.


Илиана Беновска: Не разбрах за устава какво искате да кажете.


Ивайло Константинов: Чух от г-н Филипов току що, че уставът предвиждал фирма с един камион да плаща единица членски внос, фирма с два камиона двоен.


Илиана Беновска: И да има един глас.


Ивайло Константинов: Да, но това нещо ние не го знаем.-


Илиана Беновска: И фирма с хиляда камиона да плаща хиляда членски внос.


Ивайло Константинов: То е много правилно да е така.


Илиян Филипов: Казах, че това са наши предложения, които искаме да входираме, които ги имаме, имаме ги като текст, бяха готови за входиране точно преди да бъде оттеглен законът.


Илиана Беновска: А как е било в законопроекта?


Илиян Филипов: В законопроекта няма уточнен членски внос поради простата причина, че тук се говори за закон за учредяване на автомобилна камара. Учредителното събрание, което ще учреди камарата, ще приеме устава. Устав в законопроекта няма.


Илиана Беновска: Нека г-н Константинов да си довърши, трябва ли да има устав в законопроекта?


Ивайло Константинов: Най-малкото коректно е да има някакъв устав за обсъждане, защото тогава, когато уставът се приеме ...


Илиана Беновска: Но нали разбирате, заседанието на Народното събрание не е заседание на търговско дружество, за да си приеме устава?


Ивайло Константинов: Народното събрание евентуално би приело един закон, който закон казва, че трябва да се учреди една организация. По време на общото събрание, когато се учредява тази организация, се приема и устав. Най-малкото коректно е заинтересованите страни наред с предложенията, които ние чухме, че бяха афиширани, че са направени от няколко човека, които видяхме по време на заседанието на транспортната комисия, коректно е да видим и устава, тогава, когато трябва този устав пък да бъде обсъждан наравно с всичко останало. Тук остава съмнението, че този устав наред с всичко друго крие някакви такива клопки, които могат да доведат до допълнителни напрежения.


Илиана Беновска: А защо Вас Ви обвиниха, г-н Константинов, че именно Вие и Вашето лоби създавате клопките в смисъл, споменахте преди малко името на г-н Цветанов, председател на ПГ на ГЕРБ и заместник-председател на ГЕРБ, знаем, че вносител на законопроекта е Станислав Иванов от ГЕРБ, който е близък до Цветан Цветанов и дълги години се занимава с транспорт, беше и председател на комисията в едно от народните събрания, защо Вас Ви обвиняват, че използвате лобито си чрез Цветанов и Станислав Иванов в Народното събрание? Това е обвинението на този лагер, нали така (посочи водещата Филипов и Йорданов), казахте го на пресконференцията? Казахте ли го?


Илиян Филипов: Не сме казали, че лобира чрез Цветанов и Станислав Иванов.


Илиана Беновска: Не споменахте името косвено, а чрез кого лобира?


Илиян Филипов: Казахме, че г-н Константинов е против законопроекта и нямаше лобиране никакво против законопроекта. Единствено когато излязоха да протестират колегите с автобусите, тогава г-н Борисов ги извика и каза, че ще изтегли законопроекта. Лобиране преди това против законопроекта не е имало, поне по наши сведения.


Йордан Арабаджиев: Аз ако мога да отговоря на г-н Константинов, от самото начало, когато е внесен законопроекта и когато се надигна тази вълна, ние сме свидетели на едни внушения и манипулативни твърдения, които се правят. Ето сега едва ли не Вашите зрители ще останат с впечатлението, че видите ли някъде в някакво чекмедже има някакъв устав, който ще се извади и ще се сложи на масата като вале коз.


Илиана Беновска: По-скоро въпросът е защо няма, нали така, г-н Константинов?


Йордан Арабаджиев: Тук става въпрос за учредяване на една камара, на една организация със закон. И ние между другото също имаме доста забележки по законопроекта. Но България като парламентарна република напълно нормално е всеки един да седне, да напише неговите предложения и да ги внесе в парламента, където законотворците ще решат дали тези текстове са работещи или не. Докато колегите тръгнаха на протест, тръгнаха с единтвения възможен вариант за тях - или изтегляте закона, или ние започваме да палим автобусите!


Илиана Беновска: Г-н Константинов, отговорете!


Ивайло Константинов: Ето сега това е внушението! Кога казах аз, че сте имали в чекмеджето устав? Това не го казах аз, а го каза г-н Филипов!


Илиян Филипов: Не, не сме казали, че вие сте казали, че има устав.


Ивайло Константинов: Аз никога не съм се срещал нито с г-н Цветанов, нито с г-н Станислав Иванов, категорично твърдя, по отношение на това да обсъждам конкретен законопроект. Така че, ако за това е имало обвинение за това, че съм ползвал някакво лоби, то това не е моето лоби. Бъдете убедени в това! Така че в конкретния случай има нещо, което отново не изясняваме.


Илиана Беновска: Само да вметна шеговито, ако това не е Вашето лоби, имате ли някакво друго лоби някъде?


Ивайло Константинов: Имам разбира се, всички тези превозвачи, които се почувстваха засегнати, това е моето лоби. Аз не знам как един малък човек като мен всъщност беше поставен в центъра на някакви събития.


Илиана Беновска: Имате ли някакво друго лоби някъде в политиката, ако не в Народното събрание?


Ивайло Константинов: Имам, това са моите избиратели, които гласуват за мен вече 10 поредни избори, за което им благодаря! Имам всички тези превозвачи, които ми вярват безгранично! Има моите приятели и семейство, които са неотлъчно до мен на които вярвам и те ми вярват и това е моето лоби! Ако имате предвид г-н Путин, той не е моето лоби.


Илиана Беновска: Имате ли лоби в Министерски съвет?


Ивайло Константинов: Познавам се с много хора, с които мога да кажа, че се уважаваме взаимно.


Илиана Беновска: И така, какво трябва да се спре в този закон?


Ивайло Константинов: Нещо друго бях тръгнал да разказвам, което не можах да доизкажа. Чуваме, че има намерение за обединение на бранша, нещо, което е перфектно като намерение и напълно го подкрепяме. На всички срещи на които съм присъствал и господата са били са го чули и потвърждавам отново, че особено в товарните превози това е спешно, наложително да се случи.


Илиана Беновска: Само една скоба, извинявайте, че Ви прекъсвам, за да стане диалог - има намерение за обединение на бранша. Веднага питам - кой е този абстрактен, който има това намерение. Кой е вдъхновителят и авторът на този законопроект, на тази идея?


Ивайло Константинов: Ако мен ме питате, по време на транспортна комисия чухме всъщност, че инициаторите и вдъхновителите на този закон са г-н Филипов, г-н Арабаджиев, г-н Столарски и г-н Христов в качеството си на съпредседател на комитета по транспорт към КРИБ. Тогава аз всъщност опонирах като казах, че аз съм другият съпредседател, но защо мен някога не са ме поканили в тези обсъждания, което всъщност малко наведе на аналогията, че едни хора с добри намерения не могат да обяснят добрите си намерения. И аз в конкретния случай не искам да се противопоставям с колегите, не съм в качеството си на съветник на никого и не искам и да ги съветвам. Но послания от рода - Ивайло Константинов сутрин на закуска яде деца, на вечеря бабички - не работи! Ако вие се срещате, в момента явно някаква предизборна кампания върви, която протича така, както е протекла въпросната пресконференция - Ивайло Константинов е много лош, бягайте от него, защото ще ви вземе бизнеса, Петко Ангелов е много лош, защото ще ви вземе бизнеса. Обяснете им мотивите на тези хора, те не са толкова малоумни, веднага ще разберат.


Илиана Беновска: Веднага няколко уточняващи въпроса, няколко пъти споменаваме КРИБ и не изяснихме докрай, че КРИБ застана официално на вашата пресконференция в БТА, в качеството си на изпълнителен директор Евгений Иванов, докато ето г-н Константинов казва, че идеята се е породила в едно крило на КРИБ, нали така правилно Ви цитирам?


Илиян Филипов: Искам да кажа, че на всяко едно заседание на КРИБ се водят записки кои членове са присъствали. Първото заседание на КРИБ е било през май 2016 г. на което се е обсъдил за първи път законопроекта за камарата. На това заседание присъства и г-н Константинов.


Ивайло Константинов: Да, и аз разполагам със стенограма.


Илиян Филипов: Сигурен съм, че разполагате със стенограма.


Илиана Беновска: Добре, и кой е автор и вдъхновител на този законопроект за автомобилна камара?


Илиян Филипов: С две думи, подкрепям г-н Константинов за това, което каза - браншът трябва да се обедини. Има остра нужда българският транспортен бранш, не говоря само от името на камионите, говоря и от името на автобусите, защото при нас също има огромни проблеми, при тях също има огромни проблеми. Браншът трябва да бъде обединен. До момента 15 години се опитваме да обединим бранша в България. Аз съм присъствал на десетки срещи, на които сме говорили за обединение на бранша. Такова нещо не се случи и няма да се случи, докато няма закон за това обединение.


Илиана Беновска: Да попитам като на онази пресконференция, да не си поглеждам пак часовника като тогава и да питам колко време ще загубим в общи приказки. Кой е автор и вдъхновител на този закон, кой седна и написа - алинея първа, алинея втора, алинея трета?


Илиян Филипов: Първата организация, която започна да говори за закон, това е КРИБ.


Илиана Беновска: Не питам кой говори, питам кой пише?


Йордан Арабаджиев: Г-н Константинов е бил народен представител, той много точно ще каже, че законите ги пишат народните представители или Министерски съвет.


Илиана Беновска: Те хубаво ги пишат, така е по закон, по конституция, въпросът е друг, все пак дава се някаква идея, това не е като да си го изсмуче някой от пръстите, това е твърде специализирана материя.


Ивайло Константинов: Г-жо Беновска, аз понеже цял живот ви казах, откакто се занимавам с някаква активна дейност извън училището или университета, работя само бизнес и обичам да казвам нещата такива, каквито са с истинските им имена и наистина да действаме прагматично. В момента. В момента малко давим центъра оттам, където е. Аз ще се радма да чуя какви са мотивите за закона извън обединението, защото пак казвам, от името на всички, които ни наричаха „две фирми", „три фирми", „четири фирми" или колкото и да сме там, дали сме 4 000, дали сме 2 или 22 няма значение. От името на тях каним вас да поговорим относно мотивите, относно изпълнението, може би има неща, които ние не можем да видим. Обяснете как така например аз като превозвач и Вие като превозвач ще си даваме взаимно лицензите и ще се контролираме? Къде го има това в света?


Илиана Беновска: Чакайте, ще стигнем и дотам, това е много важен въпрос, само преди това да изясним кой все пак е дал тази идея на народните представители? На Станислав Иванов, който е вносител например? Не ми казвайте, че не знаете!


Йордан Арабаджиев: Аз лично съм присъствал на 4 или 5 срещи, аз знам, че още поне 2 или 3 са се състояли.


Илиана Беновска: Оставете това къде сте присъствал! Дали ли сте писмено становище, някакви материали?


Йордан Арабаджиев: Писмено становище сме подготвили и то е при нас върху законопроекта.


Илиана Беновска: Когато е писан този закон?


Йордан Арабаджиев: Не!


Илиана Беновска: Вие, г-н Константинов?


Ивайло Константинов: През 2016 г., не си спомням точно кога беше, мисля, че г-н Филипов правилно каза датата, беше първата среща в зала „Изток" на Народното събрание, аз тогава не съм бил народен представител, бях в качеството си на съпредседател на КРИБ, за да представя позицията на КРИБ, която беше категорично против. И аз, и г-н Христов заявихме ...


Илиана Беновска: Обяснете за слушателите кой е г-н Христов!


Ивайло Константинов: Г-н Христов е другият съпредседател на комитета по транспорт. Още тогава и двамата изразихме становището на КРИБ, което беше категорично против за един много по-мек проект на закон. Оттук нататък имаше вече, в качеството си на народен представител, две срещи на които присъствах, на които две срещи, едната беше по-скоро за законопроекта, но втората беше категорично против.


Илиана Беновска: Кой „за" и кой „против", горе-долу?


Ивайло Константинов: Срещите не съм ги организирал, аз съм бил винаги в качеството си на поканен.


Илиана Беновска: Къде това, в комисията по транспорт ли?


Ивайло Константинов: Не, по-скоро обществено обсъждане. И трите срещи, за които говоря, мисля, че бяха проведени в зала „Изток" на Народното събрание.


Илиана Беновска: Значи е имало и народни представители?


Ивайло Константинов: Имаше разбира се. Тогава обаче никой от нас не беше виждал проекта и винаги, под каквато и да е форма, аз като член на транспортната комисия в парламента, нееднократно на колегите съм казвал - супер, хубаво е да има, даже със закон, малко е грубичко със закон, но дори и да има закон, браншът се нуждае от обединение. Но имайте предвид, че не можем да обединим товарни с пътнически превозвачи. Много ясно познавам отношенията, проблемите вътре в бранша, 25 години го работя това нещо. Знам много добре, че няма съвместителство по никакъв начин. Това е като да съберем, един колега онзи ден се изрази на събирането ни, федерацията по баскетбол с федерацията по волейбол само защото са високи. Абсурдно е поради факта, че единственият общ проблем е лицензирането.


Илиана Беновска: Добре, но сега хората, които ползват автомобилен транспорт или товарен превоз, и аз също не разбирам, очевидно става дума за много пари и интереси, за да е такъв яростен спора, но преди да се гласува този законопроект за транспортната камара в Народното събрание никой ли не ви повика да ви каже със съвещателен глас - г-н Филипов, г-н Арабаджиев, г-н Константинов, ще хвърлиш ли тук едно око да видиш дали нещо не е както трябва за вашето обединение, както казвате и тримата?


Йордан Арабаджиев: Аз ще Ви кажа, че наскоро имаше след внасянето на законопроекта имаше организирана среща в транспортната комисия в парламента, но на тази транспортна комисия ние не бяхме поканени, научихме в 11 часа наобяд, срещата беше от 14 часа. Както и да е, отидохме там и там беше подготвено едно, според нас активно мероприятие, в което всички се изказваха против закона.


Илиана Беновска: Кой участва в това активно мероприятие?


Йордан Арабаджиев: Всички, които са против законопроекта.


Илиана Беновска: Имат ли си имена?


Ивайло Константинов: Освен да си вадим досиетата да видим кой участва в такива.


Йордан Арабаджиев: Всички, които бяха против, бяха се събрали.


Илиана Беновска: Кои?


Йордан Арабаджиев: Автобусните превозвачи, сдружението на г-н Константинов, няколко други сдружения, които бяха подписали една декларация против законопроекта. И те на тази среща ясно заявиха, че или се изтегля закона, или те ще протестират до дупка. Ние на тази среща казахме - нека всеки да си внесе предложенията и тогава да говорим, а не под натиск.


Илиана Беновска: Кой беше председател на транспортната комисия?


Йордан Арабаджиев: Халил Летифов.


Илиана Беновска: И какво казаха на тази транспортна комисия народните представители? Вие бяхте ли на тази комисия, г-н Константинов?


Ивайло Константинов: Не! Сега ще разкажа за това активно мероприятие как изобщо протече и как се случи това активно мероприятие. Част от превозвачите, които бяха против закона за българската автомобилна камара, ни поканиха на среща с парламентарните групи. Това беше в същия ден сутринта, на която среща ние категорично отказахме, нито един автобусен превозвач не е присъствал на нито една от тези срещи.


Илиана Беновска: Преди транспортна комисия вие трябваше да се видите с парламентарните групи?


Ивайло Константинов: Не ние, поканиха ни други организации, други сдружения в товарните превози.


Илиана Беновска: И вие не се видяхте?


Ивайло Константинов: Ние катогерично отказахме, като казахме, че има политика и ние нямаме работа.


Илиана Беновска: Кои сте всъщност „ние", „вие"?


Ивайло Константинов: „ние" сме тези, които са против законопроекта, „те" са тези, които са за законопроекта.


Илиана Беновска: Тоест Вие ли сте бил инициатор на поканването на разговорите на противниците на законопроекта?


Йордан Арабаджиев: Не, категорично не!


Ивайло Константинов: Ако Вас са Ви поканили в 11, мен ме поканиха може би в 13 часа. Не съм си записвал времето, аз за такава среща не знам. Няма значение. Присъствахме там много хора, имаше и много журналисти. Стана един фарс между другото, какъвто фарс в парламентарна република като България не можем да допускаме. Не можем да унижаваме депутатите до степен такава те да не знаят какво са внесли. Това са били мои колеги, с които аз до днес се уважавам и се разбирам.


Илиана Беновска: Кое наричате фарс, дайте по-конкретно.


Ивайло Константинов: Стана смешно пред очите на всички журналисти няколко човека да казват - ние написахме закона.


Илиана Беновска: Кои са те?


Ивайло Константинов: Г-н Филипов, г-н Арабаджиев, г-н Столарски, г-н Христов.


Йордан Арабаджиев: Не е вярно! Има стенограма!


Илиян Филипов: Изкарайте стенограмата, защото това е категорична лъжа!


Ивайло Константинов: Окей, няма проблем, има стенограма.


Йордан Арабаджиев: На това заседание Вие показахте един есемес и казахте - ето, вижте какво ми е писал Домусчиев.


Илиана Беновска: Какво Ви беше писал Домусчиев?


Ивайло Константинов: В неделя вечер няколко дни преди въпросното събиране аз се опитах да се чуя с него, той ми върна, че не може да говори и да му пиша.


Илиана Беновска: В неделя вечер, тоест преди три седмици?


Ивайло Константинов: Преди три седмици може би, да. Аз му написах знае ли какъв е проблемът и какво се случва с този закон. Той ми писа - не знам нищо по темата, чуйте се с Ицо, Ицо е Христо Христов и излезте с позиция. Ние се чухме с Христов, разбрахме се дори, че трябва да се видим и да поговорим, но това беше едно чуване в рамките на минута по телефона в което той ми каза - аз съм „за", аз му казах „аз съм против", затова защото никой от пътническите превозвачи, които аз познавам, не са казали, че са „за". И молбата ми е да убедим сега, аз също искам, нека има закони, нека има обединение, дори ние утре ще обявим на пресконференция как всички тези две, три, двеста или две хиляди фирми се обединяваме, хайде да го направим заедно!


Илиана Беновска: Къде е пресконференцията?


Ивайло Константинов: Пресконференцията е в 12 часа в БТА.


Илиана Беновска: Кой я дава?


Ивайло Константинов: Всички сдружения в пътническите превози, които се обединяват.


Илиана Беновска: Кои се обединяват, тези поканени ли са тук?


Йордан Арабаджиев: Не.


Ивайло Константинов: Ние ги поканихме в четвъртък, даже имаше наш представител ...


Йордан Арабаджиев: Да, защото ние от сряда тръгнахме да обикаляме страната ...


Илиян Филипов: Аз имам един въпрос, Вие отричате ли, че в четвъртък на вашето събиране в „Рила" Вие заявихте на всички, че имате мандат от Борисов, за да обедините хората, които са там?


Ивайло Константинов: Не, категорично не! Казах и пак го повтарям, гледам в камерата, че г-н Борисов ще каже да тогава, когато ние всички заедно се разберем. Казвам го на вас, ако не сте го разбрали.


Илиана Беновска: В четвъртък е имало какво? Говорете по-ясно, че хората не ви разбират, пресконференция на противниците на закона?


Ивайло Константинов: В четвъртък всички сдружения направихме събиране, на което уточнихме реда, по който ще се случи учредяването на конфедерацията.


Илиана Беновска: Уточнихте ли го?


Ивайло Константинов: Уточнихме и утре ще го обявим.


Илиян Филипов: Тук говорим за нещо съвсем различно. Колегата Константинов говори за конфедерация, за сдружение с нестопанска цел, нали така?


Ивайло Константинов: Точно така.


Илиян Филипов: Това е поредното изчадие, което ще се роди в бранша. В момента има 28 организации ...


Илиана Беновска: А вие говорите за?


Илиян Филипов: Говорим за браншова организация със закон, национано представителна една. Ще Ви кажа простичко защо. В момента какво се случва. Отиваме, имаме проблем, имат и те.


Илиана Беновска: Какъв проблем?


Илиян Филипов: Например в момента имаме липса на шофьори. Отиваме в МТИТС, разговаряме с министър Московски, казваме му - г-н Московски, ние сме тези, Съюза на международните превозвачи, зад нас стоят 450 фирми и ние искаме да кажем, че имаме такъв проблем ...


Илиана Беновска: И какво като му кажете на министър Московски?


Илиян Филипов: Искаме помощ.


Илиана Беновска: Какво помощ, да ви изучи шофьорите?


Илиян Филипов: Искаме внос на хора, не искаме да ни изучи шофьорите. Имаме две мерки, които трябва да се приложат в нашето законодателство, ако искаме бизнесът да работи. Говоря в транспорта. Първата мярка е спешно внос на хора, говорим за бесарабските българи от Украйна и Молдова, ние имаме проучване, има много хора, които искат да работят. Това е краткосрочна мярка. Дългосрочната мярка е възстановяване на професионалното обучение в средните училища, защото в момента знаете от средните училища какви професионалисти излизат?


Илиана Беновска: Да, ние скоро започнахме да се занимаваме с тази тема, това е друг въпрос. Добре, г-н Константинов, Вие тогава какво искате, какво целите да избегнете с конфедерация вместо с автомобилна камара? Къде е скрито имането?


Ивайло Константинов: Аз ще повторя, че г-н Борисов на срещата, на която не съм присъствал, точно в рамките на 15-20 минути е разбрал всички недъзи на закона ..


Илиана Беновска: Добре, разбрахме колко е умен г-н Борисов, вие ни кажете къде е заровено имането, в камарата или в конфедерацията?


Ивайло Константинов: Имайки предвид това, че един човек, който има съвсем други приоритети, толкова бързо успя да разбере какъв е проблемът, надявам се колегите също да го разберат, че един проектозакон, който всъщност поставя в зависимост всички тези, които не са членове на управителния орган от управителния орган, закон, който казва, че едните ще бъдат контролирани от другите, които ще назначават едни органи, закон, който казва - всички ще бъдете задължително членуващи вътре. Закон, който казва, че колегата Филипов може да влиза в моя офис по всяко време денонощно и аз съм длъжен да му предоставя достъп до всичките си финансови отчети, няма как да бъде възприет!


Илиана Беновска: Това вярно ли е?


Ивайло Константинов: Това пише в проектозакона, аз имам в себе си копие.


Йордан Арабаджиев: Първо, искам да кажа, че в проектозакона наистина има текстове, с които ние не сме съгласни. Не сме съгласни първо със задължителното членуване. Второ, не сме съгласни да има опция, понеже в момента има опция министърът да може да оправомощи председателя на камарата да издава лицензи. Ние не сме съгласни. Ние сме за министъра да издава лицензи.


Илиана Беновска: Тъкмо щях да питам дали с този закон се стремите да изместите и ДАИ?


Йордан Арабаджиев: Напротив, нищо подобно, но ние искаме камарата да почива на експертиза и да се бори срещу пощенските кутии. Как ще се бори срещу пощенските кутии - като проверява установяването ...


Илиана Беновска: Така ли искате да се преборите срещу пощенската кутия Ивайло Константинов, като влизате в офиса му, така ли да ви разбирам?


Йордан Арабаджиев: Ние събота и неделя седнахме и гледахме текст по текст какво не ни харесва и сме написали предложенията. И казваме - камарата проверява за установяване и казва - тук този превозвач е установен в България, окей е. Дава становище.


Илиана Беновска: Вие да не сте КОНПИ, да не сте разследващ орган?


Йордан Арабаджиев: Не! Какво значи пощенска кутия?


Илиана Беновска: Ивайло Константинов пощенска кутия ли е?


Йордан Арабаджиев: Не, не е.


Илиян Филипов: Не е.


Илиана Беновска: Вие си позволихте да кажете на пресконференция, че той подбивал, сега не ме гледайте така страшно ...


Йордан Арабаджиев: Аз не съм казвал такова нещо!


Илиана Беновска: Кой го каза?


Йордан Арабаджиев: Пиронков.


Илиана Беновска: Не, развихте го после и вашето крило, и Миролюб Столарски го каза, че Ивайло Константинов подбивал цените на пазара, че бил подизпълнител, кажете!


Илиян Филипов: „Фликс бус".


Илиана Беновска: Да, и цитирам почти дословно Столарски, съжалявам, че го няма, но беше ангажиран, че всъщност Вие, г-н Константинов, залъгвате с фалшива реклама, че ще превозвате например от Букурещ до незнам къде си за едно евро, а после въвеждате допълнителни билетчета, с които вземате такса обслужване или нещо подобно, така че оскъпявате транспорта, така ли беше?


Илиян Филипов: Значи беше казано така - „Фликс бус" в Германия Мюнхен - Нюрнберг влиза на пазара и дава 9 евро цена, при цена която на пазара трябва да е около 30 евро. Работи 6 месеца на 9 евро, след което елиминира всякаква конкуренция и увеличава цените. За това, което казвате, билет плюс такса, това е на друга фирма, „Витоша експрес", която гледахме по медиите ...


Илиана Беновска: И която не е на Ивайло Константинов?


Илиян Филипов: Не, не е!


Йордан Арабаджиев: И никой не е споменавал, че е!


Ивайло Константинов: Г-жо Беновска, понеже Ви казах, че обичам да съм точен ...


Илиана Беновска: Аз може би трябваше да си донеса стенограмата.


Ивайло Константинов: Това е един сайт, който колегите, поне всички колеги от Пловдив свързват с г-н Филипов. Сега ще Ви покажа как се прави активно мероприятие. Ето тук за камерата имам още една снимка, по-голяма. Датата е 26-ти юни, снимка на катастрофиралия на „Тракия" наш не по наша вина автобус ...


Илиана Беновска: Доказа ли се вече това, че не е по ваша вина?


Ивайло Константинов: От прокуратурата нямат каквито и да е претенции.


Илиана Беновска: Значи не можете да твърдите до момента, че катастрофиралия автобус на „Юнион Ивкони" не е катастрофирал по ваша вина, казвам го в реда на обективните факти.


Ивайло Константинов: Така е.


Илиана Беновска: Значи дайте нататък.


Ивайло Константинов: Под въпросната снимка пише - тежка катастрофа стана между автобус и микробус в района на Добринище, петима души са пострадали при инцидента, катастрофата е на пътя за Гоце Делчев и е станала малко преди 15 часа днес, пътят за Гоце Делчев ...


Илиана Беновска: Кое не отговаря на фактите?


Ивайло Константинов: Това, което ще чуете след малко - припомняме, че през последните 10 години 8 големи инцидента с автобуси на една от големите компании „Юнион Ивкони". Най-тежкият инцидент бе на 13-ти 4-ти, когато автобус се удари в кола, забележете, при който загинаха 6 души, а над 20 бяха ранени. Преди това 17 души пострадаха на 30-ти ноември миналата година, когато късно вечерта на 296-ти километър се преобърна и т.н. 10 бяха ранени при челен удар на автобус и микробус на главен път София-Варна.


Илиана Беновска: Кое не е вярно?


Ивайло Константинов: Първо няма 8, а 3 инцидента. От тези 3 няма нито един, в който фирмата има вина.


Илиана Беновска: Това защо го разказвате тук? Нито те са го писали, нито аз съм го писала, нито ние сме го излъчвали!


Илиян Филипов: И ние не разбрахме!


Ивайло Константинов: Това е сайта на г-н Филипов.


Илиана Беновска: Ваш ли е сайта?


Илиян Филипов: Не.


Ивайло Константинов: Г-н Филипов казва, че на Добринище е станала катастрофа, само че няма автобус на „Юнион Ивкони", но снимката е на „Юнион Ивкони".


Илиян Филипов: Този сайт е на фирма „Пимк".


Ивайло Константинов: И твърдите, че няма нищо общо с Вас?


Илиян Филипов: Абсолютно нищо общо няма!


Ивайло Константинов: Сега, когато тръгне процедурата по делата ще видим дали имате или нямате.


Илиана Беновска: Можете ли да докажете, г-н Константинов, че Филипов има нещо общо с този сайт?


Ивайло Константинов: Мога да докарам поне 100 души, които да докажат, че това е негов сайт.


Илиян Филипов: Аз мога да докарам пет хиляди души.


Илиана Беновска: Това не е така! Питам юридически може ли да се докаже?


Ивайло Константинов: Нямам никакви претенции дали е негов или не.


Илиян Филипов: Как да нямате, като го казвате! Извинявам се, в същия този сайт излезе, че г-н Константинов, аз понеже чета, този сайт се чете в Пловдив доста, излезе, че има 4 милиона задължения към държавата, от които един милион осигуровки, вярно ли е това?


Ивайло Константинов: Не, не е вярно, защото това са задължения по дела, които вървят и не са приключили. Вие казахте какво казал г-н Столарски. Внушението с „Фликс бус" е внушението с въпросната катастрофа.


Илиян Филипов: Не, кажете категорично, имате ли такива задължения към държавния бюджет?


Ивайло Константинов: Ще имам тогава, когато влязат в сила. В момента има съставен акт, който вече две години се обжалва в съда.


Илиян Филипов: Говорим за милион и половина осигуровки, тук няма влязъл в сила факт, говорим за милион и половина осигуровки. Аз доколкото познавам системата на НАП няма акт за осигуровки. Дължите ли милион и половина осигуровки на държавата?


Ивайло Константинов: Сега колко дължа - 4 милиона, милион и половина?


Илиян Филипов: Милион и половина осигуровки, плюс два милиона и половина други задължения.


Ивайло Константинов: А Вие в качеството си на какъв ..


Илиян Филипов: Аз питам, искам да стане ясно.


Ивайло Константинов: И аз Ви отговарям - не, нямам такива задължения. Каквито задължения има фирмата, в която имам дял, тези задължения са обезпечени многократно вече. Така че нямайте такива притеснения.


Илиана Беновска: Последни думи, защото влязохме във времето на кмета на Благоевград и то доста, ясно е, че ще има развитие, в понеделник ще имате пресконференция, готова съм да ви поканя и в друг, по-разширен, по-тесен състав, за да продължим, но най-важното, на което трябва да отговорим днес, е в името на собствената си печалба ли искате да се възползвате от нуждата от такъв закон?


Илиян Филипов: В името на печалбата на всички превозвачи в България, има нужда от закон за камарата.


Илиана Беновска: Това ми звучи като - пролетарии от всички страни, съединявайте се!


Илиян Филипов: Дори да Ви звучи така, това е истината!


Йордан Арабаджиев: Всички, с които сме разговаряли до момента, искат едно - обединение на бранша.


Илиана Беновска: Хайде пак се почна, питам Ви за пари?


Йордан Арабаджиев: За какви пари става въпрос, защото ...


Илиана Беновска: За никакви пари не става въпрос, така ли?


Йордан Арабаджиев: Не и при нас никога не е стоял този мотив за пари. Това излезе от едни политици, които казаха - някой ще открадне някакви пари.


Илиана Беновска: В името на истината сега ще ви подаря по една тениска, но няма да ви подаря ябълки, защото не се знае дели сте здрави български ябълки или гнили български ябълки (водещата подари на своите гости по една клубна тениска на предаването). По традиция подарявам и една книга на един философ на прехода, мисля, че ще има поучителни неща за вас, Ахмед Доган. Какво сте ми донесли вие?


Илиян Филипов: Подарявам Ви „Оптимистична теория за нашия народ" на Иван Хаджийски, в която пише за обединението. (Йордан Арабаджиев подари на водещата първия том).


Ивайло Константинов: Много ще разчитам за това обединение да поработим всички заедно.


Илиян Филипов: Съгласни сме, искаме да поработим.


Ивайло Константинов: Стискаме си ръцете значи. Г-жо Беновска, Вие сте инициатор на това обединение, специално ще Ви поканим.


Илиана Беновска: Ще ми позволите ли контролната роля.


Ивайло Константинов: Г-н Арабаджиев беше в ролята на главен контрольор в държавата.


Йордан Арабаджиев: Никога не съм бил главен контрольор.


Ивайло Константинов: Имам предвид на ДАЙ. Подарявам ви „Похвалите на титаните"


Илиана Беновска: Благодаря. Няма да ми се сърдите за всичко, което си казахме, защото не си казахме и много неща. На 4-ти юли ще има ли протест?


Йордан Арабаджиев: Да, категорично!


Илиана Беновска: Колко камиона ще изкарате и рейсове?


Илиян Филипов: Над 1000 ще бъдат, в цялата страна.


Илиана Беновска: Вие ще седите ли бездейно, г-н Константинов?


Ивайло Константинов: Ние нямаме участие, нека протестират колегите.


Илиана Беновска: Доскоро, благодаря ви, довиждане!


Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Главчев! Чий „Христос“ ще възкръсне на 9.6.24? Вашият или на България?

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Главчев! Чий „Христос“ ще възкръсне на 9.6.24? Вашият или на България?

27-04-2024 | 21:52 ч.

Прочети повече

Беновска: Кирчовци, Кокорчовци, Лени, Деляновци, Бойковци, Радевци, Корнелии, Урсули! Фалшив живот! До кога?

Беновска: Кирчовци, Кокорчовци, Лени, Деляновци, Бойковци, Радевци, Корнелии, Урсули! Фалшив живот! До кога?

04-05-2024 | 21:04 ч.

Прочети повече