17-09-2015 | 22:15 ч.

„България – регионално развитие, сигурен път към Европа и света“ - област Разград

„България – регионално развитие, сигурен път към Европа и света“ - област Разград

„България - регионално развитие, сигурен път към Европа и света" съвместна рубрика на програма „Радио К2" и Оперативна програма „Регионално развитие" 2007 - 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и от държавния бюджет на Република България.

В рамките на Оперативна програма „Регионално развитие" 2007-2013 г., приоритетна ос 2 „Регионална и местна достъпност", операция 2.1 „Регионална и местна пътна инфраструктура" се изпълнява схема за безвъзмездна финансова помощ „Подкрепа за рехабилитация и реконструкция на второкласни и третокласни пътища". Конкретен бенефициент е Агенция „Пътна инфраструктура". Общият размер на средствата по схемата е 665 млн.лв., от които 565 млн.лв. съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие и 100 млн.лв. национално съфинансиране. Към 2014 година  рехабилитирани са 843,27 км. пътни участъци на територията на страната по проекти с бенефициент АПИ.

Представяме на вашето внимание проект, реализиран на територията на област Разград.

Лот 5 Рехабилитация   на път ІІІ-205  Разград - Ясеновец - Исперих от км 4+604 до км 11+185 и на път ІІ-49 Търговище - Разград - Кубрат - Тутракан от км 50+246 до км 54+956 и от км 73+147 до км 79+891 с обща дължина 18,035 км е реализирана l ЕТАП I на ОПРР.


Инж. Ангел Ангелов главен експерт ДИПОПРРПТСЕС, АПИ, ръководител на проекта заяви в ефира на Радио к2 , че трите пътни отсечки по Лот 5 Разград  последно са били рехабилитирани преди повече от 20 години. Състоянието на участъците е било много лошо, необдходима е била подмяна на канализация, вертикална и хоризонтална маркировка. Трите пътни отсечки са въведени в експлоатация на 21 септември 2011 година.  Контролът е осъществен от независим строителен надзор , консултант е Обединение „ЕС Жи ЕС".  Той съветва бъдещите участници по ОПРР да обърнат внимание при подготовката на самите проекти и проучването на общественото мнение още в етапа на проектиране, за да се задоволят максимално  изискванията на обществото. Дейностите по регионалната инфраструктура са източници на създаване на нови работни места, създават възможност за по-лесен достъп до туристическите обекти и по-добра достъпност между различните региони. И при трите пътни участъци се е учеличил пътният трафик. В края на разговора инж. Ангелов сподели, че е бил изключително впечатлен от оценката на възрастен човек, който му е благодарил за хубавия път и бързите срокове, в които са приключили дейностите по рехабилитация.


Филип Маринов, представител на изпълнител строително-монтажни дейности, Сдружение "Тутракан ТСВТ", гр. Търговище заяви в ефира на радио К2, че строително-монтажните дейности по лот 5 са изпълнени през 2011 в рамките на 120 дни. Цялостната работа е била стандартна без огромни препрядствия. Замерванията показват, че положената настилка е с отлично качество. Комфортът на пътуване се е подобрил многократно, а времето за пътуване е спестено. Проектът е завършен в срок, с много добро качество. Господин Маринов бе категоричен, че фирмата ще участва и в бъдеще по проекти на ОПРР.


Подобряването на достъпността до основните транспортни дестинации в регионите в България чрез реконструкция и рехабилитация на второкласните и третокласни пътища намалява значително времето за пътуване, подобрява достъпа на периферните и икономически слаборазвити територии до регионалните пазари на стоки и услуги, както и до големите икономически центрове.



Инж. Георги Григоров, представител на строителен надзор от  фирма „Ес Жи Ес",  заяви в ефира на радио К2, че строително- монтажните дейности  са продължили през  2011 година. Основните дейности са били изкърпване и преасфалтиране, които се подлагат на сертифициране от страна на АПИ и това гарантира качественото изпълнение. Според инж. Григоров за утвърдените строители няма трудности при изпълнението на такива стандартни проекти. Такива могат да възникнат, единствено при поставянето на бордюри и тротоари в населените места.  Рехабилитацията удължава живота на третокласните пътища с до 10 години. Инж. Григоров увери, че би участвал отново в проект по ОПРР и изключително много се радва, когато фирмата му спечели тръжна процедура след кандидатстване по ОПРР.


Галина Маринова, областен управител на област Разград, заяви в ефира на радио К2, че социалното и икономическото значение на рехабилитираните отсечки е огромно, защото те са част от връзката между Русия, Украйна и Молдова с Република Турция. Те ще увеличат още повече значението си след изграждането на мост над река Дунав при Силистра. Местните жители изразяват своята удовлетвореност и вече пътуват не само по-удобно, но и по-безопасно, а времето за пътуване също е значително съкратено, подобрено е и отводняването на пътните отсечки. Работата по проекта е извършена качествено и в срок, изпълнени са и разпоредбите за здравословни условия на труд. Изпълнението на двата проекта е било повече от наложително, защото отсечките не са били рехабилитрани повече от 20 години. Г-жа Маринова намира, че процедурата по кандидатстване е значително опростена и това ще улесни бъдещите бенефициенти по ОПРР.

Второкласните пътища в България са предназначени за транзитно движение на средни разстояния. Те изпълняват разпределителни функции в транспортната система, като уплътняват мрежата от първокласни пътища и осигуряват оптимални маршрути на транзитното движение към отделни региони в страната. Дължината на второкласните пътища в България е 4014,1км.

Пътищата от трети клас в България са всички останали републикански пътища, които не притежават характеристиките на автомагистрали или пътища от първи и втори клас. Те служат за разпределяне на движението във вътрешността на териториите, принадлежащи към пътищата от по-висок клас, или осигуряват връзки между отделните общини. Те уплътняват държавната пътна мрежа в страната и осигуряват връзки с местните пътища.


Кратко техническо описание:

Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Подкрепа за реконструкция и рехабилитация на второкласни и третокласни пътища". Управляващ орган: Министерство на регионалното развитие и благоустройството. Бенефициент по схемата: Агенция „Пътна инфраструктура". Механизъм на финансиране на програмата:

Европейски фонд за регионално развитие: 85%

Държавен бюджет на Република България: 15%

Общ размер на средствата: 664 517 866 лв.

Целта на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ е да се подобри достъпността до основните транспортни дестинации в районите за планиране чрез реконструкция и рехабилитация на второкласни и третокласни (извън Трансевропейската транспортна мрежа) републикански пътища.

Програмата предвижда да се рехабилитират републикански пътища ІІ и ІІІ клас на територията на 27-те областни пътни управления. Проектите, които Агенция „Пътна инфраструктура" предложи на Управляващия орган, са подбрани на областен принцип и се изпълняват етапно, в зависимост от техническата им готовност.

С осигуреното финансиране се рехабилитират над 900 км второкласна и третокласна пътна мрежа. Към октомври 2014 г. е завършила рехабилитацията на близо 840 км

 

Можете да чуете цялото интервю ТУК

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Главчев! Чий „Христос“ ще възкръсне на 9.6.24? Вашият или на България?

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Главчев! Чий „Христос“ ще възкръсне на 9.6.24? Вашият или на България?

27-04-2024 | 21:52 ч.

Прочети повече

Беновска: Кирчовци, Кокорчовци, Лени, Деляновци, Бойковци, Радевци, Корнелии, Урсули! Фалшив живот! До кога?

Беновска: Кирчовци, Кокорчовци, Лени, Деляновци, Бойковци, Радевци, Корнелии, Урсули! Фалшив живот! До кога?

04-05-2024 | 21:04 ч.

Прочети повече