09-09-2015 | 22:33 ч.

„България – регионално развитие, сигурен път към Европа и света“ - област Велико Търново

„България – регионално развитие, сигурен път към Европа и света“ - област Велико Търново

„България - регионално развитие, сигурен път към Европа и света" съвместна рубрика на програма „Радио К2" и Оперативна програма „Регионално развитие" 2007 - 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и от държавния бюджет на Република България.

В рамките на Оперативна програма „Регионално развитие" 2007-2013 г., приоритетна ос2 „Регионална и местна достъпност", операция 2.1 „Регионална и местна пътна инфраструктура" е изпълнена схема за безвъзмездна финансова помощ „Подкрепа за рехабилитация и реконструкция на второкласни и третокласни пътища". Конкретен бенефициент е Агенция „Пътна инфраструктура". Общият размер на средствата по схемата е 501 млн.лв., от които 426 млн.лв. съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие и 75 млн.лв. национално съфинансиране. Към 2014 година  рехабилитирани са  приблизително 840 км. пътни участъци на територията на страната

Подобряването на достъпността до основните транспортни дестинации в регионите в България чрез реконструкция и рехабилитация на второкласните и третокласни пътища намалява значително времето за пътуване, подобрява достъпа на периферните и икономически слаборазвити територии до регионалните пазари на стоки и услуги, както и до големите икономически центрове.

Представяме на вашето внимание проекти, реализиран на територията на област Велико Търново, Лот 19 Рехабилитация на път ІІІ-551 Дебелец - Плаково - Елена, на път ІІ-53 Елена-Сливен и на път ІІІ-405 Царевец-Свищов, както и Лот 51 рехабилитация и реконструкцията на 17,5 км от път III-302 Драгомирово - Царевец.


Лот 19 Рехабилитация на път ІІІ-551 Дебелец - Плаково - Елена, на път ІІ-53 Елена-Сливен и на път ІІІ-405 Царевец-Свищов

Инж. Нина Свиленова, главен експерт в дирекция  „Изпълнение на проектите по ОПРР и по програмите за териториални сътрудничество в ЕС" в Агенция „Пътна инфраструктура" заяви в ефира на Радио К2, че транспортната инфраструктура има важна роля за икономическото развитие на страната и отделните региони. Подобриха се условията за преминаване през пътния участък  и мобилността на работната сила. Обектът е въведен в експлоатация след установяване на годността му за ползване от Държавна приемателна комисия и издаване на разрешение от ДНСК от 25.10.2013г. Пътният участък не е бил рехабилитиран от 15 години.След рехабилитацията на път ІІІ-551 Дебелец - Плаково - Елена, на път ІІ-53 Елена-Сливен и на път ІІІ-405 Царевец-Свищов трафикът се е увеличил с 4338 моторни превозни средства, той е нарастнал с 27%.


Евгени Петров, зам.-изпълнителен директор на фирма „Рутекс" ООД заяви в ефира на Радио К2, че строителните дейности по проекта са продължили близо една година, на 20.09.2013г. строителят с Акт 15 е предал обекта на възложителя. Според Петров едно от предизвикателствата, в рамките на участък от 2 км. преминаващ през гр. Елена, е било, че е трябвало да бъде запазена съществуващата канализация и водопроводи. Също така е трябвало да се проведат разговори с гражданите, за да се съобразят заустванията към входовете на техните жилища. Евгени Петров от фирма „Рутекс" ООД коментира още, че качеството на пътната настилка и положеният асфалт е добро. Той обясни, че материалите се проверяват предварително от „Строителен надзор", контролират се от лаборатории по време на строителството, както и от централната лаборатория на АПИ. Спестеното време за пътуване, след рехабилитацията на път ІІІ-551 Дебелец - Плаково - Елена, на път ІІ-53 Елена-Сливен и на път ІІІ-405 Царевец-Свищов, според Петров, е между 15 и 20 минути. Евгени Петров в заключение заяви, че са постигнати целите на проекта за безопасно и комфортно пътуване на водачите, както и по-бързо движение от едно място до друго.

Второкласните пътища в България са предназначени за транзитно движение на средни разстояния. Те изпълняват разпределителни функции в транспортната система, като уплътняват мрежата от първокласни пътища и осигуряват оптимални маршрути на транзитното движение към отделни региони в страната. Дължината на второкласните пътища в България е 4014 км.

Пенчо Пенчев, областен управител на област Велико Търново заяви в ефира на Радио К2, че рехабилитация на пътните участъци в значителна степен са подобрили достъпността до областните центрове. Транспортът има жизненонеобходима функция при осъществяването на всякаква дейност, било по отношение на развитието на бизнеса или комуникацията между хората.Изпълнението на строително-монтажните работи по трите участъка представлява възстановяване и подобряване на транспортно-експлоатационните качества, носимоспособността на съществуващата настилка на пътното тяло и отводняването, осигуряване на условия за безопасност на движението, комфорт на пътуващите и удължаване на експлоатацинният живот на пътя, заяви Пенчев. Според областния управител, едно такова подобряване на пътя стимулира икономическия живот и води до улеснение на гражданите. Пенчо Пенчев, областен управител на област Велико Търново, разказа и за срещите си с местните граждани, които по думите му приветстват това, което се прави за подобряване качеството на пътищата.


Инж. Благовеста Дедьова, ръководител на отдел „Управление на проекти", н-к отдел „Мониторинг" в АПИ, в ефира на Радио К2 заяви, че подобряването на инфраструктурата има решаващо значение за подобряване на регионалната достъпност, чрез изграждане на елементите на инфраструктурата в отделните общини, съобразно техния специфичен потенциал и инфраструктурни дефицити. Рехабилитацията на Лот 51 път III-302 Драгомирово - Царевец е услеснила достъпа на туристите до свищовския манастир „Св. Богородица", до културни, исторически, природни и други нематериални ценности в областта. Според инж. Дедьова рехабилитацията на този път създала условия за повишаване стопанските връзки между икономическите центрове в региона и в национален план. Тя обясни, че за обекта има подписан Акт 16 за ползване от 19.12.2014 г., а последният ремонт на участъка е извършван през 80-те години на XXв. Достъпността между населените места Драгомирово, Българско сливово, Царевец, поради лошото състояние на пътя - мрежовидни пукнатини, дупки, износване, слягане на пътното платно, лошо отводняване и много неравности по трасето - е била значително затруднена, коментира инж. Дедьова от АПИ. Тя заяви, че сега са извършени реконструкция и локален ремонт на пътната конструкция, положени са основни изравнителни пластове асфалт, нови облицовани окопи, банкети, бордюри и тротоари. Изградена е нова укрепителна стена, ремонтирани са две мостови съоръжения, подобрено е отводняване на пътя, което е от изключително значение за безопасността на движение, допълни тя. В заключение инж. Благовеста Дедьова заяви, че по преценка на АПИ, екипът за управление, както и Областно пътно управление Велико Търново местните хора са удовлетворени от рехабилитацията на пътя Драгомирово - Царевец.

 

Пътищата от трети клас в България са всички останали републикански пътища, които не притежават характеристиките на автомагистрали или пътища от първи и втори клас. Те служат за разпределяне на движението във вътрешността на териториите, принадлежащи към пътищата от по-висок клас, или осигуряват връзки между отделните общини. Те уплътняват държавната пътна мрежа в страната и осигуряват връзки с местните пътища.


Валентин Зарев, управител на фирма „Пътинвест-инженеринг" АД заяви в ефира на Радио К2, че Лот 51 път III-302 Драгомирово - Царевец е изграден за четири месеца. Строителните дейностите са започнали октомври 2013г., като през април, след подобряване атмосферните условия, работата е била продължена и септември месец обектът е бил въведен в експлоатация.Основно предизвикателство за работата по обекта Зарев определи лошите атмосферни условия, което е довело до загуба на време и средства. Той препоръча, когато се правят такива обекти, да започват през април-май месец, когато атмосферните условия позволяват извършването на строително-ремонтните дейности. Валентин Зарев коментира, че качеството на асфалта е много добро и всички норми, спецификации са били спазени.Спестеното време, по думите на управителя на „Пътинвест-инженеринг" АД, след ремонта на дупките, пукнатините и участъците за реконструкция е около 50 минути. Препоръките по ОПРР 2007-2013, които инж. Валентин Зарев даде, са критерият за оценка да не включва срока за изпълнение, защото срокът влияе върху избора на изпълнител и при неблагоприятни климатични условия работата по обекта се налага да се преустанови, след което да се работи в къси срокове, с извънредно работно време, което се отразява на качественото изпълнение на обекта.

 

Можете да чуете цялото интервю ТУК

Беновска: Борисов, Пеевски, Петков, Денков: България „плъзгате“ към територия без име ли?

Беновска: Борисов, Пеевски, Петков, Денков: България „плъзгате“ към територия без име ли?

07-10-2023 | 18:43 ч.

Прочети повече

Беновска: Пеевски, Борисов, Василев, Петков: Като нестинари ли танцувате в НС/МС по горЯщи въглища/ПВУ?

Беновска: Пеевски, Борисов, Василев, Петков: Като нестинари ли танцувате в НС/МС по горЯщи въглища/ПВУ?

30-09-2023 | 16:37 ч.

Прочети повече