06-10-2012 | 08:20 ч.

Красимир Гергов ще рекламира цифровата телевизия с 10 млн. лв. от държавата

Красимир Гергов ще рекламира цифровата телевизия с 10 млн. лв. от държавата

mediapool.bg


Другите двама кандидати са отстранени, консорциумът на медийния бос печели с максималната цена


"Обединение Ти Си Ти Ви", зад което стои медийният и рекламен бос Красимир Гергов, ще рекламира отложената цифровизация на ефира. Неговата оферта спечели надпреварата без конкуренция след като другите двама претенденти не бяха допуснати до отваряне на предложенията им. Ценовата оферта на консорциума пък беше почти колкото прогнозната стойност - 8.311 млн. лв. без ДДС при очаквана сума от 8.333 млн. лв.

Попитан дали това не поражда съмнения, че поръчката е нагласена, зам.-министърът на транспорта Валери Борисов отговори на Mediapool така: "Не поражда никакви съмнения. Всичко е преценено професионално след като председател на комисията е директорът на дирекция "Връзки с обществеността и протокол" в министерството Георги Андреев и директора на дирекция "Правна"".


В "Обединение Ти Си Ти Ви" влизат фирмите "Арчър айдиас" и "Пиеро 97 МД", зад които стои Красимир Гергов, и "Сова 5" на Васил Тончев.


Другите двама отстранени участника са "Макс Информ" и "ДВБ - Т Консулт". В първото обединение влизат "ОМ София" на Анета Герова и Екатерина Попова, съпругата на Нико Тупарев, и "Маркет линкс", в която работеше Румяна Бъчварова преди да стане началник на кабинета на премиера Бойко Борисов. Второто обединение беше между "Аргент 2002" на Владимир Денев и Йоана Даракова и "Маркет тест" на Ивайло Димитров и Румяна Калчева-Делчева.


Причината техните ценови оферти да не бъдат отворени е, че "формалните условия, на които трябва да отговорят, не са изпълнени", каза зам.-министърът на транспорта. Той допълни, че въпреки непълнотите в документацията, комисията е изискала допълнително да представят необходимите документи, но и след този срок те не са успели да отговорят на изискванията.


Целта на информационната кампания е популяризиране преминаването от аналогов към цифров сигнал на телевизионното излъчване, така че то да достигне образно казано до всяка баба Пена. Така на 1 септември 2013 г. като и спрат телевизионния сигнал, тя да знае къде да отиде, за да си вземе декодиращото устройство за телевизора, обясни Георги Андреев при отварянето на офертите.


Това е причината отпуснатите средства да са толкова много - над 10 млн. лв. За сравнение, държавата дава наполовина по-малко средства за реклама на България като туристическа дестинация и почти същата сума за купуване на декодиращите устройства за социално слабите.


Чрез цифровизацията на ефира ще се осигури по-добро качество на радио и тв сигнала, чието разпространение става чрез мултиплексите.


Какво представлява цифровизацията и откъде социално слабите да си вземат безплатно декодиращите устройства ще бъде разяснявано с клипове по националните телевизии. Ще има и специален интернет сайт, каза зам.-министър Борисов. Ще бъдат направени и социологически проучвания.


Рекламната кампания за цифровизирането ще продължи до 31 март 2013 година.


И ако за реклама на отложената цифровизация пари бяха намерени, не така стоят нещата с осигуряването на средствата за технологичното реализиране на процеса. В началото на юли министърът на финансите Симеон Дянков заяви, че няма да даде пари за това.


"Средствата, които първоначално са ни дадени, изглеждат огромни, някъде около 300 милиона лева за 2-3 години и отсега казвам, че такива пари в държавния бюджет няма и не възнамерявам да дам", каза Дянков на 11 юли. Все още не е ясно колко средства са предвидени за това в Бюджет 2013 г.


България има ангажимент към Европейската комисия да изключи аналоговия телевизионен сигнал и да премине към дигитално излъчване на 1 септември 2013 г. Преходът трябва да стане постепенно - шест месеца преди тази дата, като за периода се предвижда да има едновременно аналогово и цифрово излъчване. Освен България, към момента само Румъния и Гърция все още не са изпълнили това европейско изискване.


През ноември 2010-та правителството удължи срока за въвеждане на изцяло наземно цифрово телевизионно разпръскване. Съгласно евроангажиментите ни до края на 2012 г. трябваше да отпадне аналоговото радиоразпръскване.


Ако България не спази за пореден път срока, ни заплашва наказателна процедура срещу страната. Такава вече беше открита от Европейската комисия заради начина, по който бяха проведени търговете за цифровите мултиплекси, които трябва да разпръскват новите радиосигнали. Причината беше, че в момента и шестте платформи за цифрово разпръскване се държат от фирми, свързани със собственика на Корпоративна банка Цветан Василев, който междувременно вече действа на българския пазар в партньорство с контролираната от Владимир Путин банка ВТБ.


По тази причина Брюксел препоръча да се даде възможност нов участник да навлезе на пазара. В приетия от правителството план за дигитализацията е записано, че ще бъде проведен конкурс за седми мултиплекс оператор.

Беновска: Борисов, Пеевски, Петков, Денков: България „плъзгате“ към територия без име ли?

Беновска: Борисов, Пеевски, Петков, Денков: България „плъзгате“ към територия без име ли?

07-10-2023 | 18:43 ч.

Прочети повече

Беновска: Пеевски, Борисов, Василев, Петков: Като нестинари ли танцувате в НС/МС по горЯщи въглища/ПВУ?

Беновска: Пеевски, Борисов, Василев, Петков: Като нестинари ли танцувате в НС/МС по горЯщи въглища/ПВУ?

30-09-2023 | 16:37 ч.

Прочети повече