01-09-2012 | 10:40 ч.

Как властта налива пари в ефира

Как властта налива пари в ефира

m.trud.bg

 

 


- Що ги вадиш тези овошки сега? Нали сутринта ги насади?

- Ще ги прибирам дома, да не ми ги откраднат нощеска!


Диалогът е част от рекламния клип, според който европейските пари идват в българското село, и се води между Руслан Мъйнов и Любо Нейков. Двамата комици са се превърнали в селяни. Видеото тече в рекламната пауза на Би Ти Ви Екшън, докато футболните фенове чакат да започне срещата от Шампионска лига между "Удинезе" и "Брага" във вторник вечерта.


Клипчето е част от информационната кампания на Министерството на земеделието и храните (МЗХ), която се финансира от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони.


Проверка на "Труд" установи, че повече от половината министерства имат договори за пиар, рекламно или медийно сътрудничество с електронни медии. Средствата, които се изплащат от изпълнителната власт по този параграф, се дават на радиата и телевизиите, без да минават през конкурс.


Хора от рекламния бранш обясниха, че подобни кампании пълнят по-свободните рекламни блокове в ефирните медии. Защото обикновено цената, която плащат ведомствата, е по-ниска, отколкото тази, която дават големи рекламодатели като мобилни оператори или международни компании. Целта на поръчителя е да се стигне до определен брой хора - независимо дали клипът ще бъде видян от 1000 души при едно излъчване по Би Ти Ви, или от 1000 души при 100 излъчвания по нишовите канали, обясниха рекламните експерти.


Така информацията за овошките, Любо Нейков и Руслан Мъйнов може да се чуе в аудиовариант по Дарик, Фокус, БНР, Би Ти Ви радио, К2, както и да се види по тв Европа, Евроком, Тв7, Канал 3, К2, радио и телевизия "България он ер"; ББТ, Би Ти Ви, Би Ти Ви Синема, Ринг.бг, Би Ти Ви Комеди, TVT, Нова спорт, Диема Фемили, Кино Нова, Нова тв и TV1.


Освен спота за овошките има още 3 клипчета, в които актьорите от шоуто на Би Ти Ви сменят сцената със селски двор.


Досега през 2012 г. Министерството на земеделието има сключени договори с електронни медии за 2 891 471,95 лв., като е платена само част от сумата, уточниха от ведомството на Мирослав Найденов в отговор на запитване от "Труд". При избора на посочените медии се имат предвид рейтингът им и тяхното покритие, добавиха оттам.


По комуникационния план за програмата за развитие на селските райони 2007-2013 г. има заложени дейности за информиране на хората. Тези средства са целеви и са около 18,5 млн. евро, обясниха от МЗХ. Средствата са за семинари, курсове, лекции, отпечатване на информационни материали, медийни изяви, информационни пунктове и интернет сайт на програмата. През 2010 г. са платени 909 599,80 лв. на 8 радиа и телевизии. За 2011 г. - 2 233 985 лв. на 16 електронни медии.


През 2010 г. здравното министерство е сключило договори за партньорство с Нова, БНТ, Дарик, БНР и медийната агенция "Аргента ИК" за 114 119, 33 лв. За м. г. ведомството е подписало контракти за над 3,7 млн. лв. с "Би Ти Ви медиа груп", радиокомпания "Си Джей" (радиата Енджой, Зи Рок, Джаз ФМ, Класик ФМ и Мелъди, които вече са под шапката на Би Ти Ви - б. р.), Дарик радио и рекламната агенция "Медия експерт груп 2011". Шеф на последната е Йордан Йорданов, бивш съсобственик на бившата тв МСат. От министерството не уточняват за какво точно са похарчили парите, но вероятно мнозина помнят как доскоро ни убеждаваха от тв екрана да не сипваме сол в здравето си. Целта на кампанията беше да се ограничи прекомерният прием на подправката.


Общо 46 предавания от поредицата "Българските уроци - аз уча български" трябва да излъчи БНТ Свят срещу 67 896 лв. Парите вече са платени в края на миналата година от Министерството на образованието. Предаването е образователно и е за децата на емигрантите ни. В едно от последните му издания две млади дами обсъждаха къде да отидат на дискотека, като за целта обясняваха как се съставя определение според "селищния произход" на дискотеката - например варненски или пловдивски. Под информацията на предаването в сайта на телевизията има доста положителни коментари, а една дама учтиво е предложила да се пуснат курсове и по английски.


Зелена идея, зелена България... Така звучат част от рубриките и продукциите, заложени в различните медии, които трябва да рекламират оперативната програма "Околна среда 2007-2013". Парите за това популяризирането се осигуряват от Европейския фонд за регионално развитие. За целта екоминистерството е сключило договори с БНТ, Би Ти Ви, Нова, БНР, Дарик, БГ радио, ФМ плюс, Фреш и радиата в групата на Би Ти Ви за 2 642 283,6 лв.


Слушателите на радиата под марката на Би Ти Ви още могат да се включат в кампанията "Зелена идея", стига да споделят какво биха променили в селището си или в любимия парк, както и да изпратят снимки от красиви кътчета. Срещу това могат да спечелят фотоапарати и почивки в България.


Социалното министерство има 8 действащи договора на обща прогнозна стойност 2 928 000 лв. с БНТ, "Би Ти Ви медиа груп", "Нова броудкастинг груп", тв Европа, Тв7, БНР, Дарик радио и "Фокус", съобщиха от ведомството на Тотю Младенов. По договорите до момента са платени общо 984 208,69 лв. Тези контракти са по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". В изпълнение на комуникационния план по тази програма медиите трябва да излъчват клипове, документални филми и интервюта по темата.


От Министерството на транспорта обявиха, че за тази година са сключили договори за изпълнение на заложените мерки по информация и публичност в комуникационния план на програмата "Транспорт" за 1 812 298,75 лв., но плащания не са правени, както и по оперативната програма "Административен капацитет", където има 130 044 лв. за това.
Най-голямата хапка, която обаче предстои, е за поръчка за 10 млн. лв. - кампания за информиране за това що е цифровизация.


От 5 май 2011 г. до края на миналата година спортното ведомство на Свилен Нейков е ангажирало Дарик радио да излъчва спотове от по 30 секунди с информация за дейността му. За 140 излъчвания от спортното министерство са платили 18 000 лв. Почти за толкова - 17 784 лв., е сключен договор и с вестник "Преса" за информация и реклама във връзка с реализирането на кампанията "Аз обичам спорта".


Туризмът и енергетиката ни се рекламират по Канал3, тв Европа и радиата Фокус и Дарик. Икономическото министерство на Делян Добрев чрез дирекция Европейски фондове за конкурентоспособност има сключени договори за 449 832 лв. Целта е да се популяризира оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика 2007-2013". Към момента няма направени плащания.


Строителното министерство е сключило 6 договора за 1,2 млн. лв., като към момента са платени 100 130 лв.


Общо 6 министерства в момента нямат договори за медийно отразяване - правосъдието, отбраната, културата, финансите, вътрешните работи и европейските фондове. През мандата на кабинета "Станишев" в МВР обаче са имали 16 договора за информационни и пиар услуги. Сред тях е ЕТ "Съни - Фани Костова", взела 23 256 лв. за едномесечна кампания за хора без "Гражданска отговорност", а фирма "Лас" ЕООД е получила 29 814 лв. за две кампании от по 1 месец за същото. В "Дакси" липсва информация за фирми точно с тези имена. Фирмата "ДМД Консулт" ЕООД със собственичка Даниела Димитрова е получила 53 375 лв. за 2 кампании по проект за борба срещу корупцията.


В МВнР са имали договор с радио Фокус, който е сключен на 4 февруари 2010 г. за 25 440 лв., но е бил прекратен предсрочно и за него са платени 12 720 лв.

Беновска: Борисов, Пеевски, Петков, Денков: България „плъзгате“ към територия без име ли?

Беновска: Борисов, Пеевски, Петков, Денков: България „плъзгате“ към територия без име ли?

07-10-2023 | 18:43 ч.

Прочети повече

Беновска: Пеевски, Борисов, Василев, Петков: Като нестинари ли танцувате в НС/МС по горЯщи въглища/ПВУ?

Беновска: Пеевски, Борисов, Василев, Петков: Като нестинари ли танцувате в НС/МС по горЯщи въглища/ПВУ?

30-09-2023 | 16:37 ч.

Прочети повече