24-03-2012 | 16:18 ч.
Емилиян Абаджиев: КРИБ ще предложи на президента Плевнелиев приоритети за Националната стратегия на България
Емилиян Абаджиев: КРИБ ще предложи на президента Плевнелиев приоритети за Националната стратегия на България
Емилиян Абаджиев,генерален мениджър на „Metro Cash&Carry", каза пред Илиана Беновска по РАДИО К2, че Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България ще предложи на президента Росен Плевнелиев приоритети за Националната стратегия на България. Емилиян Абаджиев категорично подчерта пред Беновска, че собствеността задължава и от нея произтичат отговорности, собствениците не са хищници. „Бизнесът не може да си ограничи функциите само и единствено с правене на пари", допълни още генералният мениджър на „Metro Cash&Carry". Той каза, че напоследък е модерно да се събират пари за деца по някакъв повод, но това не е решение, важното е на тези деца да се даде образование, шанс и вяра, че с труда си могат да се развиват, да се прехранват и да бъдат достойни граждани на тази държава.
„Metro Cash&Carry" е компания, която въведе европейски и световни стандарти, уточни Емилиян Абаджиев. Той подчерта, че компанията се стреми максимално да улесни българските производители, с които са партньори, защото „ние имаме нужда един от друг и ние може да растем единствено и само заедно, служейки на българския потребител и европейския потребител". „Metro Cash&Carry" е в 33 държави в света - цяла Европа, най-големите държави в Азия като Китай, Япония, Индия, Виетнам, Пакистан, навлиза и в Индонезия. „Metro Cash&Carry" предлага една огромна гама продукти при това в различните ценови сегменти от най-ниската цена до висококачествени продукти. 80% от хранителните продукти, които веригата предлага идват от български производители. Емилиян Абаджиев съобщи, че „Metro Cash&Carry" работи с над 1000 производители и доставчици. В момента веригата има 850 семейни магазини-клиенти. Те се наричат „моят магазин на две крачки", можем да ги познаем по ярките оранжеви и зелени ивици. В „моя магазин на две крачки" българският потребител може близо до дома си да пазарува стоки с гарантирано качество и ясен произход. „Моят магазин на две крачки" е система на „Metro Cash&Carry" за подкрепа на малките и средните търговци. Чрез нея магазините първо могат да анализират потребностите на хората, които живеят наоколо; второ на тази основа те могат да си изградят асортимента; трето, да подредят магазина, така че да бъде най-удобен за потребителя; четвърто, за да могат да оцелеят малките магазини „Metro Cash&Carry" им дава специални отстъпки, с които да бъдат конкурентоспособни. Основен принцип на веригата е качеството да отговаря на стандартите и договореностите да се спазват.
Според Емилиян Абаджиев сегашното правителство се отнася много сериозно към очакванията и проблемите на бизнеса и национално-отговорния бизнес се очаква да изведе страната от кризата. „Бизнес, икономика и политика са свързани", категоричен беше генералният мениджър на „Metro Cash&Carry". Той допълни, че политиката създава рамковите условия, чрез данъчна политика, чрез създаване на нормална атмосфера, чрез подтискане на черния бизнес и корупция. „Успехът трябва да е споделен, трябва да са успели, колкото се може по-широк кръг хора около теб, за да има не остров, а цели територии на удовлетворена, спокойна и здрава нация, която да може да работи продуктивно", съгласи се Емилиян Абаджиев с Илиана Беновска. Г-н Абаджиев сподели една мисъл на Хелмут Шмит в ефира на РАДИО К2, че държавата може много, но държавата не може само едно - да се намесва и да управлява икономиката.