04-06-2022 | 22:15 ч.
Превозвачите Филипов, Милтенова и Радков: Кирил Петков носи политическа отговорност за компетенциите на Събев, за клеветите за ПИМК, за проверките на „Юнион Ивкони“ и „Груп Плюс“
Превозвачите Филипов, Милтенова и Радков: Кирил Петков носи политическа отговорност за компетенциите на Събев, за клеветите за ПИМК, за проверките на „Юнион Ивкони“ и „Груп Плюс“
Магдалена Милтенова - КАП, Илиян Филипов - ПИМК, Христо Радков - БОШ, в „Беновска пита" в youtube.com/Беновска пита-Радио К2, във facebook.com/iliana.benovska и по Радио К2 на 93.9MHz на 4-ти юни 2022 г., заявиха позиции по следните теми:
Проблемите на превозвачите и липсата на диалог и чуваемост от страна на транспортния министър Николай Събев.
„Озаглавих нашия разговор „Транспортният министър Николай Събев и превозвачите ще си стиснат ли ръцете, както направи Кирил Петков? Вчера вие отидохте неочаквано на „Капитан Андреево", където беше отишъл транспортният министър Николай Събев, за да се срещнете с него, след като протестирахте цяла седмица в София пред прозорците му, но той не слезе при вас! Не се видяхте, май, и на „Капитан Андреево", какво се случи?", попита Беновска. Магдалена Милтенова отговори: „Ние нямаме диалог откакто започнахме протестите! Въпреки че си стиснахме ръцете с Кирил Петков! Въпреки че той пое конкретен ангажимент да има диалог, но до ден днешен няма!".
„Но не е ли редно принципалът на сферата, в която работите, да се срещне с вас? Минаха 18 дни от момента, в който си стиснахте ръцете с Кирил Петков!", продължи Беновска. Милтенова отговори, че конкретно с министър Събев не са се срещали от момента, в който е бил обявен самия протест, около 20-ти април! Тя продължи: „Мина месец и половина оттогава! Въпреки всички протести, които направихме, провокациите от негова страна продължават! Арогантност би казала! До ден днешен този човек се отнася към нас не като към бранш, а като към негови служители и работници, което е абсурдно!".
„Г-н Филипов, Вие поискахте един експертен разговор с министър Събев по транспортните въпроси, но този фин човек, както аз твърдя, че той е фин човек, Ви остави без отговор!", продължи Беновска. Илиян Филипов отговори: „Явно той е фин и нежен човек, но трябва да кажа, че транспортът иска да се управлява с желязна ръка! Явно този човек не може да управлява транспорта! Аз го призовах няколко пъти на дебат, на професионален разговор на тема автомобилен и железопътен транспорт! Защото във всичките му изказвания откакто е министър чуваме само цветя и рози! Чуваме неща, които е невъзможно да се случат нито в неговия мандат, нито в следващ, който и да е министър! Той говори за неща, които може би ще се случат след 30-40 години в Европа и България, но не и в момента и по този начин манипулира общественото мнение! Исках да седнем и да говорим, за да види обществото каква утопия представя министър Събев! Това явно отклонява вниманието на всички хора от политиката, която води. Но той бяга като дявол от тамян! Дори вчера, на границата, той покани медиите вътре, ние влязохме. Исках само два въпроса да му задам от името на бранша! Той, като ме видя се обърна кръгом и избяга! Като мишка избяга и се скри, това е истината!".
„Нека видим какво казахте под прозорците му тази седмица! Нещо недопустимо поискахте, за да не иска да разговаря той с Вас!", продължи Беновска и пусна запис от интервюто ѝ с Илиян Филипов от протеста пред Министерството на транспорта от 30-ти май 2022 г.:
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Илиана Беновска: Г-н Филипов, защо превозвачите сте тук?
Илиян Филипов: Превозвачите сме тук, защото 6 месеца ние нямаме диалог с господина, който управлява транспортното министерство!
Илиана Беновска: Нека да уточним, намираме се пред Министерството на транспорта, под прозорците на министъра на транспорта Николай Събев.
Илиян Филипов: Точно така! И ще се намираме тук, докато този човек не си подаде оставката!
Илиана Беновска: Защо вие, аз Ви питах и миналата седмица, защо на този фин човек не му обясните проблемите?
Илиян Филипов: Можеш да обясниш проблемите на човек, с когото водиш диалог. Когато сядаш на една маса с някой, а той бяга от разговор - ето, приканвам го при Вас да направим един диалог, аз и той, на тема железопътен и автомобилен транспорт! Защото чух много глупости, които се говорят от министър Събев. Не казваме, че той е виновен, че не разбира, явно го подвеждат експертите. Но да му обясним къде го подвеждат, как го подвеждат! И този човек доказа за сетен път, че не може да бъде министър на транспорта на Република България!
Илиана Беновска: Аз мисля, че Николай Събев ще приеме поканата за дебат с Вас!
Илиян Филипов: Много ще се радвам! Готов съм на диалог по всяко едно време, във Вашето студио, да чуем мнението му по въпросите, които аз ще му задам!
Илиана Беновска: Добре, сега ще го поканим и официално. Само да кажа, че нека да не забравяме, че това правителство ще направи 6 месеца сега през юни. Достатъчно време ли е?
Илиян Филипов: Това, което чухме в предизборната кампания на въпросното правителство, до момента освен голи приказки! Говоря за тема транспорт, не говоря за други политики на държавата, нас ни интересува пряко транспорта - не се е случило абсолютно нищо! Кръгла нула! Освен това, че прозират едни огромни далавери, които предстоят в ж.п. сектора!
Илиана Беновска: А Вие наистина ли нямате някакви политически или русофилски уклони?
Илиян Филипов: Нито съм русофил, нито съм се занимавал някога с политика през живота си! Не смятам и да се занимавам! Това съм го казвал винаги и ако някой ме види, че утре стана политик - всички да дойдат да ме заплюят в тази държава!
Илиана Беновска: За финал - докога ще стоите под прозорците?
Илиян Филипов: Ще стоим всеки работен ден тук, докато министър Събев работи горе! Или казва, че работи! Не знам какво работи! Явно подписва лицензи, защото не знам дали знаете, в момента всеки един лиценз минава през него за подпис. Има сума ти фирми, на които е изтекъл срокът за издаване на лицензи! И ще сме тук, докато не си подаде оставката!
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Беновска продължи: „Г-н Филипов, аз също изпратих покана до министъра на транспорта от Ваше и от мое име, но до момента той не отговори, както и не остана да говори с вас на заседанието на Комисията по транспорт в четвъртък! Как си обяснявате това?". Илиян Филипов отговори, че явно министър Събев се притеснява от професионален разговор на тема транспорт. Това е единственото обяснение. Може би се страхува, че ще бъде разкритикуван и хората ще разберат какво се случва в Министерството на транспорта.
Водещата попита Христо Радков защо не са успели да стигнат до министър Събев на „Капитан Андреево"? Той отговори: „Доколкото знам министър Събев е офицер от морския флот, но напоследък ние виждаме едно държане, в което честта на офицера липсва! Той вчера явно беше осведомен, че ние го чакаме там, където са и медиите, за да му зададем нашите въпроси. Но той се постара, не бих казал като мишка, защото може би мишката в случая беше малко по-смела, но избяга бързо обратно в Турция, само и само да не се срещне с бранша, който той представлява! Когато един министър няма диалог с бранша, реално този бранш започва да страда! Транспортният бранш, освен че дава 20% от БВП, към него има много силни апетити и отвън! Г-н Макрон иска да вземе едни шофьори, западни компании имат интерес към български превозвачески фирми, които работят много добре! Секторът е добре представен в Европа и апетитите към него са много силни! Оттук идва и идеята, не бихме се учудили, ако министър Събев умишлено иска да съсипе този бранш, за да стане лесна плячка на западноевропейски или други компании, които просто да го превземат по някакъв начин! Правителството също не прави абсолютно нищо за нас!".
Христо Радков даде примери с редица европейски държави, които подпомагат своя транспортен сектор. Той обясни, че когато един продукт излезе от завода, към неговата цена се добавя транспорта. След транспорта се добавя търговската печалба. След това се начисляват всички данъци и това е цената, на която купуваме този продукт в магазина. Когато заложим по-високи цени на транспорта заради горивата, то след това по стълбицата нагоре всичко се вдига. Така расте инфлацията. „Аз имах разговор с г-н Петков, лино му казах, че, ако по някакъв начин успее да намали цената на горивата, даже му предложихме механизъм, който е най-безболезнен - намаляване на акциза, което ни позволява и ЕК! По този начин ще овладеем инфлацията в България! Петков има много недоброжелатели, които му искат оставката, но намали ли инфлацията, така ще им запуши устата, образно казано, и ще остане по-дълго на власт! В момента кабинетът не прави нищо, за да спре тази галопираща инфлация!", категоричен бе Радков.
„Но в крайна сметка всичко май опира до политиката! Вие вчера не успяхте да се срещнете с министъра на транспорта Събев, но се срещнахте с председателя на земеделската комисия Пламен Абровски. Какво поискахте от него?", попита Беновска. Милтенова отговори, че са поискали всички политици в управляващата коалиция да поемат своята отговорност към бранша и към целия български народ. Тя продължи: „Ние, освен превозвачи, сме и български граждани! За нас е много важно да имаме комуникация и да знаем каква ще бъде политиката по отношение на транспорта! Ние в момента политика към транспорта нямаме! Вчера на „Капитан Андреево" турският министър беше заедно с всички техни браншови организации, а от наша страна министърът беше без нито един наш представител! Което е скандално поведение от страна на министър! В момента се правят и някакви работни групи в министерството, в които ние също не сме представени! Това е нарушаване на закона! Когато някой застане на поста министър, това не му дава право да внушава неистини! Това не ти дава право сам да определяш правилата в тази държава! Постът министър означава отговорност! Отговорност към българския народ и българските превозвачи!".
„Срещу вас се правят, ще започна с едно и ще продължа с още няколко неща - форма на административен контрол. Вие го наричате репресия обаче! Пратихте ми различни актове, с които ваши колеги превозвачи биват санкционирани от МВР. По този повод поискахте и проверка от ВКС за действията, г-н Филипов, срещу Вашата фирма ПИМК и срещу „Юнион Ивкони" и „Груп плюс". Да видим главния прокурор Гешев какво каза, че има такава проверка!", продължи Беновска и пусна запис от изказване на главния прокурор Иван Гешев за сигнала на превозвачите:
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Иван Гешев: Това, което ми е известно е, че има сигнал от различни сдружения на превозвачите до ВКС. Ако не е изпратено, но мисля, че е изпратен този сигнал до компетентната прокуратура. Вероятно компетентната прокуратура с оглед съдържанието на сигнала е специализираната прокуратура, тя продължава да работи до 28-ми юли. В сигнала се посочват, това ми е служебно известно, известни нарушения на ИА"Автомобилна администрация", от МВР. Сочат се евентуално извършени длъжностни престъпления. Така че в хода на тази проверка прокурорът ще извърши всичко, което е необходимо по закон и което е преценил, че следва да се извърши, за да се установи дали има или няма извършено престъпление!
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Беновска продължи: „Имате ли някакви сведения какво се случва по тази проверка?". Христо Радков отговори, че самият той не знае какво се случва и се надява прокуратурата да си свърши работата. Според него обаче те винаги могат да излязат с оправданието, че това е начин да се контролира транспорта. Той бе категоричен, че проверки са необходими, защото при неизправност на транспортно средство може да настъпи инцидент. Проблемът е, че виждаме тенденциозно отношение от страна на ИА „Автомобилна администрация" конкретно към 3 фирми. „Ако тръгнете по страната и видите пост на ДАИ, когато мине автобус на „Ивкони" или камион на ПИМК, той бива спиран! Покрай тях може да мине „Мадара", който ще се разпадне, но няма да бъде спрян, защото на него не пише ПИМК! Това е тенденциозна репресия! Аз бих посъветвал колегите да си потърсят правата за този тормоз!", категоричен бе Радков.
Внушенията и клеветите по адрес на „БДЖ-Трансимпекс" АД.
„Г-н Филипов, срещу Вас като че ли се готви една друга мярка! Излезе информация, че Министерството на транспорта ще сезира прокуратурата за опит за измама при разпореждане с имоти на дружеството „БДЖ-Трансимпекс" АД. Четох, че и Вашето име се намесва от различни медии за това, че в началото на януари 2022 г. собственик на 65% от капитала на „БДЖ-Трансимпекс" е „Капитол Билд 2", което е съсобственост на Илиян Филипов. Цитирам дословно прочетеното. Какво отношение имате Вие към някакви имоти на Централна гара в София?", попита Беновска. Илиян Филипов обясни: „На Централна гара в София аз имам 3 имота, които съм ги придобил от испански фонд, в които извършвам строителство и които нямат нищо общо с „БДЖ-Трансимпекс". Има един имот на „БДЖ-Трансимпекс", в който аз имам 65% от дяловете. От много години насам, може би откакто е създадено дружеството, а то, доколкото разбрах е създадено през 2003 г., това дружество не е генерирало един лев оборот! Това дружество, в момента, в който влязохме в него, това мисля, че беше миналата година, ние забелязахме, че дружеството има 1,3 милиона задължения. То не генерира нито лев оборот, камо ли печалба и всяка година натрупва едни разходи под формата на охрана и данъци! Нормално, ние в частния бизнес, когато видим, че едно дружество е на загуба, търсим начин да го изкараме на печалба! А това, че министър Събев за 6 месеца не е направил нищо и държавата може да си позволи едно дружество, в което има 35%, да работи на загуба - то частният бизнес не може! Ние не получаваме дотации, като БДЖ! Взехме решение първо да сменим директорите и оттам нататък да задействаме процедура първо да си изплати дълговете. Защото един от кредиторите ако беше задействал, това дружеството щеше да отиде на ЧСИ и да се продаде не знам за какви пари! Ние още през януари направихме разговори с ръководството на БДЖ, още преди министър Събев да дойде на власт се срещнахме с юриста на министерството на транспорта. Питахме дали БДЖ има още желание да си получи тези един 1,828 милиона лева, които акции два пъти са обявявани от Агенцията по приватизация и никой не се явил да ги купи, защото дружеството има 1,3 милиона задължения! БДЖ декларираха, че са съгласни да си получат парите за тези дялове и това би бил най-компромисният вариант за тях! Създадохме ново дружество с апорт на имота, в което дружество има пак 35% собственост БДЖ и 65% наша собственост. Пристъпихме към тръжна процедура към продажба на имота. Това, което казва министър Събев, че 60 евро е оценката на имота, това е апортната вноска. Но офертата, която имаме в момента, е с 2,5 милиона по-висока в сравнение с оценката, която е от лицензирания оценител! Но само да кажа, аз имам два имота в съседство. Единият е 22 декара, другият е 85 декара и съм ги купил на аналогична цена. Нормална търговска сделка преди година и половина. Така че това отново е заблуда! Ако министър Събев казва, че струва 350 до 400 евро квадратен метър там, то аз с удоволствие ще му продам моя дял на 350 евро! На секундата! Да заповядат БДЖ да ми купят моите дялове за 350 евро на квадрат, веднага ще им ги дам с удоволствие! Така че това пак е една огромна лъжа! Министър Събев се чуди как в публичното пространство да наклевети! Ние очакваме сега, ако те подадат сигнал в прокуратурата, ще очакваме решението на прокуратурата и съответно ще заведем дело в компетентния съд пак за неговите лъжи и това, за което се опитва да наклевети фирмата ми!".
„Вие май за първи път говорите публично по тази тема?", попита Беновска. Филипов отговори: „Да, защото на общо събрание БДЖ казаха, че искат да си продадат акциите. Два пъти Агенцията по приватизация ги обявява и не се явява никой! Преди да влезем ние в дружеството! Ние имаме писмо и до Агенцията по приватизация, че искаме отново да бъде възобновен търга, защото имаме интерес да купим акциите на „БДЖ-Трансимпекс"!".
„Искам да Ви пусна един мой опит за разговор по тази тема с министър Събев и да видите какво се случи, защото това може да Ви е полезно при различни производства, когато си търсите правата!", продължи Беновска и пусна запис от опита да зададе въпроси на министър Събев след заседание на парламентарната комисия по транспорт и съобщения от 2-ри юни 2022 г:
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
След заседание на парламентарната комисия по транспорт и съобщения от 2-ри юни 2022 г., излъчено директно в youtube.com/Беновска пита-Радио К2, във facebook.com/iliana.benovska и по Радио К2 на 93.9MHz, Илиана Беновска зададе въпроси на министъра на транспорта Николай Събев. Той не ѝ отговори
Илиана Беновска: След Транспортна комисия в Народното събрание се опитах да задам въпрос на министъра на транспорта Николай Събев. Въпрос за „БДЖ-Трансимпекс". Исках да питам г-н Събев знае ли той, че Агенцията по приватизация два пъти е обявявала на търг акциите на „БДЖ-Трансимпекс" за 1,8 милиона лева, но на двата търга никой не се е явил? Исках да попитам министър Събев знае ли, че това дружество от десет години няма никакви приходи, а трупа само дългове и в момента има задължения от 1,3 милиона? Исках да попитам Николай Събев какво е държавническото решение в този смисъл по повод едно дружество с държавно участие, което не генерира печалби, генерира само загуби, само разходи? И какво ще направи той, като принципал на това дружество? Отговор не получих! Ще видите сценка от тоалетната, в която една жена от тоалетната се показа и ми каза, че Събев нямало да отговаря на тези въпроси! И се разпореди от тоалетната Събев да не отговаря на тези въпроси! Любопитна съм коя е тази жена!? Може би ще разберем името ѝ! Гледайте сега какво стана!
Илиана Беновска: Г-н Събев, може ли един въпрос за „БДЖ-Трансимпекс"?
Николай Събев: Не!
Илиана Беновска: Защо?
Внезапно една жена се показва от тоалетната и забранява на Събев да отговори на Беновска.
Събев върви с гръб ,без да се обръща.
Вратата не се отваря веднага... И, май, ще са наложи да отговори на Беновска....
Беновска репликира жената от тоалетната.
Илиана Беновска: Вие каква се явявате, той да не е малък сам да решава?
Жената от тоалетната продължава да забранява на Събев да отговори на Беновска.
Беновска пита жената от тоалетната.
Илиана Беновска: Моля! От тоалетната?!
Илиана Беновска Една жена от тоалетната се показа и ми каза, че Събев нямало да отговаря на тези въпроси! И се разпореди, от тоалетната, Събев да не отговаря на тези въпроси! Любопитна съм коя е тази жена!? Може би ще разберем името ѝ!
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Беновска продължи: „Уважаеми събеседници, някои неща в тоалетната ли се решават? Казвам го като метафора!". Илиян Филипов отговори: „Явно забелязваме, че министър Събев има началник! Щом като някой от тоалетната му забранява да говори, може да забранява само началник! Любопитни сме да разберем кой е този началник на министър Събев, за да го накара да седне и да разговаря с бранша! Да седне на един публичен диалог с бранша! Моля Ви, разберете кой е този началник!".
Беновска отговори: „Опитвам се, виждате, че бях се подготвила по темата, да задам конкретните въпроси, които и Вие сега зададохте, но отговор не получихме! Може би трябва да го запитаме и писмено!". Филипов отговори: „Запитайте го! Но целта е да се измести фокуса от големия проблем, който стои пред транспортния бранш! Аз от 25 години се занимавам с транспорт, при всички правителства съм управлявал фирмата си. Вие сега казвате - контрол, репресия! Да, категорична репресия! Ние сме контролирани 25 години при всякакви правителства, така че не могат да ни обвинят по никакъв начин в политически зависимости или подкрепа! Ние знаем какво е контрол и какво е репресия! Не може служителите на ДАИ да гонят камионите и да пишат какви ли не измислени актове! Пишат актове за претоварване без да имат кантар! Не може министър Събев всяка сутрин да звъни на регионалните началници на ДАИ и да казва, че иска актове! Защото ние имаме тази информация! Това е репресия!".
Какви действият ще предприемат превозвачите оттук-нататък?
„Какво правите оттук нататък! Г-жо Милтенова, Вие станахте като че ли лицето на протеста, след като първо Ви бе посочена вратата, а след това Кирил Петков по моя молба си стисна ръцете с Вас!", попита Беновска. Милтенова отговори, че най-притеснителното е, че министър Събев е започнал една лична вендета. Тя продължи: „Ние всички видяхме атаките към нас, отказът да бъдем приети като легитимен бранш! Неща, които са извън неговата компетенция! Не може един министър, който отговаря за транспортния бранш да не е свързващото звено с всички останали министерства! Не може той да казва - ние ще разследваме сега дали има злоупотреба с монополно положение! Извинете, но това е работа на КЗК! Щели да разследват субсидиите. Извинете, но там има АДФИ! Имаме една хубава приказка - „всяка жаба да си знае гьола"! Много моля министър Събев да си поеме функциите като министър! Не да изземва функциите на другите институции, не да води лична вендета! Ние не сме тук, за да се обичаме! Ние сме се събрали, за да работим! Искаме насреща си адекватна политика! Това в момента липсва! По отношение на репресиите - това е нещо нечувано и невиждано! Освен трите споменати фирми, вече имаме проверки и на малки фирми, които са участвали на протестите! Проверяват се конкретните транспортни средства, с които са участвали. Вече е впрегнато и МВР! Ние Ви изпратихме едни писма, които са изпратени на наши колеги от Благоевград - елате да ви напишем актове, защото сте нарушили Закона за движение по пътищата на едикоя си дата! Има Закон за движение по пътищата, нека всеки да го спазва! Няма как служител на МВР да ни каже, че ние трябва да се явим, за да ни съставят акт, защото някой някога бил нарушил нещо! Съжалявам, че ще си позволя днес такъв език, но това ми прилича на - „Бил съм се бил напил и съм се бил бил! Ще ми се институциите да бъдат институции, защото ние ги превърнахме в едни частни министерства в момента, където един човек си позволява да се разпорежда с цял един бранш! Това няма как да го допуснем!".
„Нека Ви припомня как си стиснахте ръцете с Кирил Петков и след това да ми отговорите оттук нататък какво правите!", продължи Беновска и пусна запис от брифинга в МС от 17-ти май 2022 г.:
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Илиана Беновска: Г-н Петков, здравейте! Беновска! Може ли с г-жа Милтенова, преди да започнат въпросите, да си стиснете и ръцете, за да разберем, че примирието не е само на думи, но и на дела? Г-жо Милтенова, ще подадете ли ръка на г-н Петков?
Магдалена Милтенова: Винаги ще подам ръка! Знаете, че ние сме комуникативни хора и винаги сме подавали ръка на правителството, което и да е то! И междувпрочем по този повод да кажа - г-н Петков беше поканен от нас, лично той, министър Събев, министър Караджов и министър Василев да заповядат утре на нашия протест! Защото това ще бъде една крачка към подобряване. Още един знак за подобряване на диалога между нас. Така че ние ще ги очакваме, тъй като няма да бъдем допуснати в центъра на София, както разбрахте днес, но ще ги очакваме да дойдат при нас на протестното ни шествие!
Илиана Беновска: Ама те имат министерски съвет утре, ще можете ли на Министерския съвет?
Кирил Петков: Днес инвестирахме наистина много часове в този разговор. Важното е, че диалогът се възстанови! И това искам да кажа и на всички зрители - българското правителство показва, че криза след криза ние се справяме! И това, което трябва да се разбере от цялото ни общество, че тези кризи можем да ги решаваме само заедно и в диалог! Благодаря Ви!
Илиана Беновска: Само да питаме, дали в крайна сметка сте поставили конкретни срокове? Няма да изреждам проблемите на превозвачите, които трябва да бъдат решени и как? Или просто тупкате топката, за да не обърнете лодката, както се изразихте Вие?
Кирил Петков: Сроковете са в тази седмица да продължи работна група по всички тези теми. Тези проблеми не се решават с две решения. Те са много конкретни, защото, когато говорим за средства, тези средства не идват от никъде. Те трябва да се вземат от едно място и да отидат на друго място. Или обратното. Така че проблемите са много по-системни. Също така се обединихме, че не е нормално след толкова години българските пътища да изглеждат по този начин! Не е нормално състоянието на „Витиня" да изглежда по начина, по който изглежда! От толкова години българските превозвачи да не могат да имат един нормален начин за превоз на толкова основна пътна артерия! Не е нормално да нямаме магистрала „Хемус" въобще! Не е нормално да нямаме път Ботевград - Видин! Не е нормално всички тези неща да се случват, за съжаление! И аз ги разбирам тук колегите. Как може да имате нормален транспортен бизнес с тази инфраструктура, която толкова много години ужким се правеше, а я няма днес!? Така че това българско правителство е тръгнало да решава проблемите. Въпросът е, че за всички тези неща трябват средства. И ние сега трябва да намерим най-разумния начин да постигнем промяната, за която всички сме се обединили! Но няма да стане през лозунги и позиции! Ще стане със съвместна работа!
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Беновска продължи: „"Ще стане със съвместна работа!". Нарочно Ви напомних думите, които си разменихте. Това беше на 17-ти май, минаха 18 дни. Отговорете кратко - какво правите от утре?". Христо Радков отговори: „Ще използвам и аз поговорка - „Каквото повикало ...". Има и продължение! След цялата тази репресия, която виждате по пътищата срещу транспортния бранш, включително и срещу хора, участвали в протестите. Вчера на границата един милиционер, не мога да кажа полицай, това си е жив милиционер от времето на бай Тошо, минаваше с една камера да ни снима лицата, като първо снима номерата на автомобилите, с които отидохме! Нас всички ни познават! Снима и лицата на протестиращите. Значи някъде някой готви нещо срещу нас! Затова започнах с тази поговорка, ще има и продължение. Г-н Събев оттук нататък няма да се чуди дали ще ни види, когато има официална среща! Той ще ни вижда навсякъде до момента, до който започне адекватно да се държи с нас! Преди години аз предложих, който иска да влиза в политиката, да се явява на тест за интелигентност! Към това бих добавил и психотест, който ние, шофьорите, минаваме на всеки 3 години. На мен ми предстои сега да го мина, просто защото ми изтича картата. Може би трябва да минават и тест за наркотици. Сегашните управляващи, ако трябва да минат на тези тестове, аз имам сериозни съмнения, че ще дадат добри резултати! Може би добри на теста за наркотици, но там доброто е с обратен знак! Така че от утре започна това!".
Илиян Филипов заяви: „На 17-ти май премиерът заяви, че започна диалог. Но единственият диалог, който имаме, е с Грозда Караджов! В понеделник отново ще се срещнем за ТОЛ таксите! Но това не е от най-големите проблеми. Основният диалог трябваше да се води с транспортния министър, но него го няма! Той абдикира от всякакъв диалог с бранша! четири дни сме под прозорците му, вчера на границата. Но той бяга от нас! По никакъв начин не се е опитал да провокира разговор. По никакъв начин не иска да ни приеме! Отново бяхме излъгани! Може би ще се мине към общонационален протест! Ще се спрат всички автобусни и товарни превози в мащаб, който можем да организираме и може би ще бъде блокирана цялата държава под формата на автомобилен транспорт! Може би това ще направим, защото явно премиерът не може да накара собствения си министър да седне да говори с превозвачите, за да се оправят проблемите!".
Магдалена Милтенова заяви: „Аз мисля, че оттук нататък компетентността за действията на министър Събев е в ръцете на министър-председателя Кирил Петков! Защото този човек е назначен от него! Този човек трябва да понесе политическа отговорност за действията си! И ако за г-н Петков стиснатата ръка или казаната дума не означава нищо, за мен, като български гражданин, за мен като човек, който цени собственото си аз, това, че сме си стиснали ръцете, това, че сме дали дума за диалог, означава много! Ако за г-н Петков неговата дума не означава нищо и това може да бъде заменено с подкрепата му за министър Събев, аз няма какво повече да кажа! Ние неслучайно сме изпратили едно писмо до него. Сега ще изпратим още едно с допълнителни мотиви защо смятаме, че той трябва да сложи нов министър на транспорта! Не казвам оставка, не казвам нещо друго! Казвам, че той, като политическо лице, трябва да постави лице, което да бъде лице на Министерството на транспорта! И това лице на Министерството на транспорта трябва да работи с българския бранш в името на обществото и гражданите, а не на личния си интерес! Не в името на собственото си его, защото ние до момента, освен его, не виждаме нищо друго от министър Събев, проявено към българските превозвачи!".
Подаръкът.
„Вие вчера превозвачите взаимствахте от нас нашия остроумен подарък тениски Harvard low! Вие вчера също бяхте облечен с такава, но аз ще Ви подаря лично. Защото явно това е сленгът, на който трябва да говорим! Заповядайте, дано Ви е на късмет! Позволявам си и здравата, българска, червена ябълка да Ви я хвърля, защото сте отдавна в бранша и си знаете работата! И не на последно място, нашият символичен подарък Конституцията с едно българско знаме!", обърна се към Радков водещата. Той благодари и отговори: „По наше време се учеше Конституцията в училище! Аз ще Ви подаря една книга, която е много старо издание и няма откъде да я намерите, „Астрономия и астрология"! Това е една книга на моя баща, който беше най-добрия астроном в България! Това е със знание от училище човек да си направи хороскоп и реално да види какво показват звездите, според това тълкуване, което е прието! А не това, което е написано във вестника и някой го е създал предната вечер с интерес да бъде по-черно!". Така завърши разговорът между Христо Радков и Илиана Беновска в „Беновска пита" във facebook.com/iliana.benovska и в youtube.com/Беновска пита-Радио К2 и по Радио К2 на 93.9MHz на 4-ти юни 2022 г.