20-10-2011 | 10:23 ч.

Николай Николов: „Няма такава практика общината да пребира парите от „синя зона” и никой да не знае къде отиват”

Николай Николов: „Няма такава практика общината да пребира парите от „синя зона” и никой да не знае къде отиват”

 

Как се чуствате само три дни преди първия тур? Успяхте ли да се срещнете с много хора, изпълнихте ли програмата си така, както беше планирана?

Клара Маринова разговаря с кандидата за общински съветник от листата на политическа партия „Другата България" Николай Николов. Ето какво заяви той в ефира на „Радио К2".

Н. Николов: Доволни сме от срещите с избирателите. Общто съотношение на силите е, че  по- голямата част от тях се оплакват. Най- много се оплакват от транспорта, от инфраструктурата, от дупките, от ВиК, мръсотия...

 

И Вие какво ще направите като станете общински съветник, за да подобрите живота на софиянци?

Н. Николов Знаете, че общинският съвет е колективен орган, които трябва да взима решения, за да подобри живота на столичани.  Като започнат заседанията на новия общински съвет мога да предлагам, полезни решения в областта на транспорта.

В София транспорта може да го разделим на градски транспорт, на маршрутки, на таксиметрови шофьори, плюс превоз и на лични автомобили. Няма независими трасета за градския транспорт - за релсовия път, за тролейте, за автобусите. Това, че няма такова трасе води до едно голямо закъснение, като не се спазва графика, а оттам хората не могат да разчитат на него и са принудени да използват личните си автомобили.

Когато е конструирана София навремето, абсолютно всички маршрути са направени да минават през центъра. Основният трафик, който минава през центъра, се пресича в няколко точки. Същевременно се оказва, че центъра е затапен от „синя зона", която е незаконна и има решение на ВАС за нея заради паяците и скобите.

От друга страна широки булеварди с почетири платна, вместо да се кара по тях и да се отпуши трафика, от тях винаги две са затворени и са „синя зона". Няма такава европейска практика общината да пребира парите от „синя зона" и никой да не знае  къде отиват.

Що се отнася до таксиметровите услуги те до 90 - та година, те бяха със статут на градски транспорт - могат да се движат по буслентите, по трамвайните линии. В цяла Европа таксиметровите автомобили имат този статут, само в София го нямат. От КАТ пишат актове, без да си дават сметка, че този вид транспортна услуга извозва около 10 хил. човека на ден. Таксиметровите шофьори нямат никакви привилегии.

Много от таксиметровите компании са лизингови къщи, които просто взимат еди автомобил за 30 хил. лева и го продават за 50 хил. лева, защото е боядисан в жълто.

Маршрутките в цяла Европа, спират на точно определени за целта места. За София това може да са спирките на автобусите и на тролейте. В тях трябва да има седелки и да няма правостоящи.

През последните 20 години с изключение на един човек, които уважавам много - Вилхем Краус. Всички заместник кметове по транспорта са били  хора, които изобщо не разбират от тази професия.

 

В България е крайно време всеки да започне да работи това, което е учил, а не това, за което е назначен.

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

09-11-2024 | 15:46 ч.

Прочети повече

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

02-11-2024 | 11:52 ч.

Прочети повече