24-02-2019 | 21:12 ч.
Илиана Беновска: Полицай реши листовка на ръба на скъсването с 5 грешни отговора в „Беновска пита“
Илиана Беновска: Полицай реши листовка на ръба на скъсването с 5 грешни отговора в „Беновска пита“
Полицай решава листовка в предаването „Беновска пита" от 24 февруари 2019 г. Следва разговор с народния представител от ПГ на ДПС Халил Летифов и Красимир Георгиев, АКАБ/Асоциация за квалификация на автомобилистите в България/
Илиана Беновска: Намираме се на площада пред Народното събрание и сме решили да накараме един от представителите на МВР, които тук регулират движението и охраняват пътя, да реши един от тестовете, които решават обучаващите се за шофьори. Да видим дали МВР владеят правилниците, които изискват от нас да знаем. Тръгваме! Ето го регулировчикът, няма да спрем пред него, за да не предизвикаме катастрофа, ще пресечем, така, както изискват правилата, когато ни даде знак. Хайде пресичаме! Виждам един представител на МВР с жилетката, ще отидем при него, само да изчакаме да пресечем по тази пешеходна пътека. Така, ще имаме късмет този, който регулираше движението до преди малко, него да изпитаме! Хайде да минем! О, има много представители на МВР, сега ще видим кой ще се съгласи и дали ще ни откажат. Господа, искаме да Ви помолим, от предаването „Беновска пита" сме, да решите един тест от тестовете, които се решават от курсистите, които взимат книжки.
Полицай: Ние не можем да решаваме. Ако имате някакви въпроси, трябва да се обърнете към пресцентъра на МВР, ние не можем да решаваме абсолютно нищо без да ни е разпоредено.
Илиана Беновска: Да, добре, очаквах този отговор, сега ще се обадим на главния секретар на МВР да поискаме неговото разрешение. Сега ще го наберем, дано той ни вдигне! Ще го пусна на спикър да го чуваме! Г-н главен секретар на МВР?
Ивайло Иванов: Да!
Илиана Беновска: Удобно ли е да говорим? Илиана Беновска се казвам от „Беновска пита". Намираме се на площада пред Народното събрание, искаме да проведем един експеримент да видим дали представителите на МВР владеят правилниците за движение така, както се изисква от курсистите и от онези, които те наблюдават и наказват за неспазване на правилника. Ще дадете ли Вашето разрешение? Ало! Нещо прекъсна! Надявам се, че не го е направил нарочно! Ще го наберем още веднъж!
Ивайло Иванов: Ало!
Илиана Беновска: Добър ден, г-н Иванов, не знам дали ме чухте?
Ивайло Иванов: Нещо прекъсна разговора!
Илиана Беновска: Да, разбрах, че не е нарочно. Обръщам се към Вас, аз съм Илиана Беновска от предаването „Беновска пита", с една молба, искаме да направим един експеримент, вашите представители на МВР да се опитаме да ги накараме да решат един от тестовете, които решават курсистите когато се подготвят за водачи, да видим дали органите на реда владеят правилата, ще дадете ли Вашето разрешение?
Ивайло Иванов: Тестовете от листовките ли?
Илиана Беновска: Да, листовките!
Ивайло Иванов: Къде искате да го направите този тест?
Илиана Беновска: Тук се намираме пред Народното събрание, те са до мен, има 4-5 души и казаха, че трябва да вземем разрешение, защото те не можели сами да решават.
Ивайло Иванов: Ами да, такъв е редът по принцип. Да, но аз ще се обадя на техния началник. А това са, ако правилно Ви разбирам, Вие искате да решат тестове, които ги решават кандидат водачите?
Илиана Беновска: Точно така, да видим дали и те владеят тази материя, след като санкционират!
Ивайло Иванов: Добре, ще се обадя на техния началник.
Илиана Беновска: Благодаря, чакаме Ви! Така, сега ще изчакаме малко главният секретар да се обади на вашия началник и да получим разрешение. Кой от вас ще се реши?
Полицай: Аз!
Илиана Беновска: Кога си взел книжка ти?
Полицай: Не мога да отговарям на въпроси, защото не ми е разрешено да говоря!
Илиана Беновска: Аз питам най-човешки работи!
Полицай: Взел съм книжта през 2006 г.
Илиана Беновска: Добре, чакайте да видим кой звъни! Не са те, добре, изчакваме! Имаме ли разрешение вече да почваме. Добре. Колеги, тогава къде да застанем? Сега аз ще вляза в сайта и ще изберем произволно един тест. Само за секунда! Колегата има 40 минути така, както са изискванията за курсистите да реши този въпрос. Вече тече минута и 48 секунди. Вече сме към края на теста, сега ще видим дали господинът го е решил. Какво излезе - 43 верни въпроса, 2 грешни въпроса, 92 от 97 точки. Браво, поздравления, как се казвате Вие?
Полицай: Валентин Велинов се казвам!
Илиана Беновска: От колко време сте полицай?
Полицай: От 2 години.
Илиана Беновска: А защо стана полицай?
Полицай: Защото така намирам за добре.
Илиана Беновска: Удовлетворява ли те?
Полицай: Не мога да отговарям повече на Вашите въпроси!
Илиана Беновска: Поздравявам те! Момент само, искам един подарък да ти направя! Ставаш член на клуба на предаването „Беновска пита"!
Полицай: Благодаря!
Илиана Беновска: Може някой път да се явиш на работа с нея отдолу!
Полицай: Благодаря! Няма да ми разрешат!
Илиана Беновска: Подарявам ти и идна червена здрава българска ябълка като доверие, че ще бъдеш добър кадър на МВР, заповядай!
Полицай: Хубав ден Ви желая!
Илиана Беновска: Благодаря много! Ето, видяхме, че един от представителите на МВР се справи с теста, това е уникално добре, удивително. Сега ще отидем в Народното събрание да се срещнем с председателя на Комисията по транспорт Халил Летифов и ще го накараме и него да реши един тест. И продължаваме нашето изследване, вече видяхме как момчето от МВР реши успешно теста за добиване на шофьорски права. Сега ще потърсим и председателя на Комисията по транспорт г-н Халил Летифов, ето го тук, добър ден!
Халил Летифов: Добър ден!
Илиана Беновска: Много ми е драго! Г-н Летифов, правя едно изследване дали органите на реда знаят правилника, направихме изключително успешен опит, едно младо момче, тук беше пред Народното събрание патрул, реши от 97 точки 92 успешно на един тест.
Халил Летифов: Много добре! Принципно честите промени на Закона за движение по пътищата сега и това негово разделяне на 3 части за пореден път ще затрудни и контролните органи на пътя от една страна, от друга страна и водачите. Аз например съм правоспособен водач от 22 години.
Илиана Беновска: Да не сте бил тогава в 6-ти клас?
Халил Летифов: Благодаря за комплимента! Спазил съм условията на закона и реда, за да мога да се явя на курс за правоспособност. Но оттогава законът е променян много пъти, а в последните години промените са над 80. А сега вече чакаме новите 3 закона, от които само 2 са на обществено обсъждане - Закон за движение по пътищата и Закон за водачите.
Илиана Беновска: Аз сега ще си позволя да включа в нашия разговор и г-н Красимир Георгиев, елате, който е председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. Вие се познавате. Поканила съм г-н Георгиев, за да споделя с Вас някои неща, дори и за тези листовки, така се наричат, нали?
Красимир Георгиев: На жаргон точно така, иначе изпитен тест.
Илиана Беновска: Вие бяхте, когато служителят на МВР реши изключително успешно на улицата, ей така, на слънцето, 92 точки от 97 възможни.
Красимир Георгиев: За което го поздравявам, това беше младо, обучено момче, завършило скоро. Да, такива кадри са нужни на нашата полиция. Там също има проблеми, но проблемите са от това естество, че няма млади кадри. Аз мога да кажа малко повече за тези изпитни ...
Илиана Беновска: Да, кажете, за да Ви чуе и г-н Летифов, защото той е председател на комисията.
Красимир Георгиев: Тези изпитни тестове са съставени така, че да демотивират хората, защото в тях има много излишни неща, които нямат нищо общо с безопасността на движението. Това кара хората да смятат, че е нещо подвеждащо, излишно и затрудняващо ги и търсят други начини. И аз тук поздравявам г-н Летифов, реши се проблемът с теоретичния изпит, той засега не може да се купува и да се урежда. Но нека да направим и втората крачка, да реализираме една наша отдавнашна идея, да направим реални изпитните тестове. Защото самият изпит се нарича изпит по безопасно движение по пътищата. А аз някога съм държал държавен изпит по Закона за движение по пътищата, но това е, защото съм учил за преподавател, а тези хора учат за правоспособност.
Илиана Беновска: Кажете някои от куриозните въпроси! Аз снощи прегледах, в един сайт има автоизпит, някои от тестовете, има доста куриозни въпроси, кажете Вие, защото сигурно ги познавате по-добре от мен.
Красимир Георгиев: Куриозните въпроси са страшно много, например какво е съотношението мощност-тегло за мотоциклет от категория А1? Респективно са изредени и А2, респективно след това се минава в другия вариант каква трябва да бъде максималната кубатура, за да бъде мотоциклетът в А1.
Илиана Беновска: Какво е това А1?
Красимир Георгиев: Това е мотоциклет с мощност до 11 киловата.
Илиана Беновска: Я да зададем въпроса на г-н Летифов да видим дали знае отговора.
Халил Летифов: Той каза, че е до 11 киловата и 125 кубика мощност.
Илиана Беновска: Задайте друг куриозен въпрос, но не казвайте отговора!
Красимир Георгиев: Друг куриозен въпрос е с категория Б каква максимално допустима маса в състав може да управлявате?
Халил Летифов: 3,5 тона.
Илиана Беновска: Какво значи това, може ли да го преведете?
Красимир Георгиев: Общото тегло на състава съгласно нашия закон, необяснимо защо е 12 тона.
Халил Летифов: С категория Б?
Красимир Георгиев: Да! Друг куриозен въпрос е колко е максималната допустима маса на ремаркето или полуремаркето за категория Б.
Илиана Беновска: Това какво ни интересува нас, които ще управляваме леки автомобили?
Красимир Георгиев: Абсолютно нищо!
Илиана Беновска: Знаете ли отговора?
Халил Летифов: Нямам.
Красимир Георгиев: Но ако се явите на изпит за категория Б и не отговорите на този въпрос, отговорът ви ще бъде не! Защо? Въпрос например каква е максимално допустимата маса на товарен автомобил, при която отзад трябва да се сложат едни такива табели светлоотразителни, жълти, хоризонтални?
Илиана Беновска: Искам да го видим на практика, и аз не знам отговорите на тези въпроси, макар че да се похваля, баща ми изчисли, че съм изшофирала 2 милиона километра по целия свят.
Халил Летифов: Разбирам притеснението на г-н Георгиев. Аз съм съгласен, че има доста текстове, които не кореспондират с реалността и ще дам един пример в Закона за движение по пътищата от раздела, който беше за санкциите, там беше да се свалят номерата на автомобила, ако шофьорът е с изтекла книжка. При многократни мои опити и въпроси не получих отговор, но така или иначе тази справедливост е въведена, защото един шофьор според мен това, че му е изтекла книжката е административно нарушение и не го прави неправоспособен водач. Така че има доста недомислия и в закона, и в самата наредба.
Илиана Беновска: А може ли нещо друго да Ви попитам, аз скоро се натъкнах, служители на МВР, мисля, че в Закона за водачите, да провеждат обучение едно и второ - да се возят без колани. Аз даже си позволих да питам главния секретар Ивайло Иванов те някакви извънземни ли са, те няма ли да се пазят, ако катастрофира този автомобил и този човек е без колан?
Красимир Георгиев: Хайде да погледнем от моралната страна на въпроса. За мен служителите на МВР, с уважение към тях, с много уважение, те са подвижен закон за движение по пътищата и всички, като се започне от най-малките до най-възрастните ги наблюдават и вземат пример от тях. И движейки се без колани не знам какъв пример биха дали.
Илиана Беновска: Г-н Иванов ми каза и може би има право, може би аз не го разбрах докрай, че те трябвало да имат готовност при всяка ситуация да излязат от колата и да реагират.
Красимир Георгиев: Гледали сме всички американски филми, виждме там какви каскади, какви преследвания, какви дрифтове и въпреки всичко, американският полицай излиза през стъклото, стреля, но той вътре в автомобила е с колан. И не само американския полицай. Аз си задавам един въпрос, не знам дали г-н Летифов има възможност да ми отговори, знае ли друга страна, където полицейските служители са освободени от поставянето на колани?
Халил Летифов: Нямам такава информация, но към момента законът задължава всички водачи да бъдат с колани.
Илиана Беновска: Не е ли дребнаво сега да обсъждаме за коланите на МВР, само това ли е „гредата в окото"?
Красимир Георгиев: Аз искам да кажа с този пример, че този закон малко се превръща в един лобистки закон.
Илиана Беновска: Защо?
Красимир Георгиев: Защото се прави от МВР и от транспорта, баницата е в тях, всеки си реже колкото се може по-голямо парче от баницата и накрая както пише там, че урежда обществените отношения, за обществените отношения нищо не остава.
Илиана Беновска: А какво мислите Вие за това, което каза г-н Георгиев МВР служителите да обучават курсисти?
Халил Летифов: Много са предложенията. От май миналата година бяха извадени за публично обсъждане разделените закони. Тогава не се получи това, върна се обратно в работна група да се доработват законите. Сега са на обществено обсъждане, дали ще се върнат обратно на работна група аз не мога да кажа и кога ще влязат в Народно събрание, за да бъдат гледани също не мога да кажа. Но когато влязат ще има широк дебат, ще бъдат поканени всички заинтересовани страни да кажат своите тези при гледането на закона, а още по-важното е да има активно участие след това в писането на наредбите или подзаконовите нормативни актове, които също уреждат тези въпроси в изпитните тестове или листовки. И ред други такива. Законът, пак повтарям, многократно е променян, това затруднява както водачите, така и контролните органи, а вероятно и самите обучители. Регламентирането на тези взаимоотношения трябва да се случи с широк обществен дебат. Ако има усещането, че някой налага правото чрез сила и не се допитва, това трябва да бъде направено сега, когато текат точно тези обсъждания и преди приемането на самия закон. В момента можем да кажем, че той е в суров вид. Имаме едно предложение, което е от страна на министерствата, както каза г-н Георгиев, какво ще се получи в пленарна зала вече е съвсем друга работа.
Илиана Беновска: Г-н Летифов, много е важно това, което казахте, искам да го подчертая още веднъж. Знам от г-н Георгиев, че почти няма чуваемост на знанията и думите и предложенията на практиците. Как да стане чисто технически Вие, г-н Георгиев, да внесете по някакъв начин вашите предложени, вие да ги транслирате до МВР, до Министерство на транспорта?
Красимир Георгиев: Нашата асоциация е подготвила становище и предложение във връзка с новите закони, проектите на новите закони, които сме ги адресирали, ще ги изпратим до г-н Летифов, до министрите на вътрешните работи и на транспорта, дори и до Томислав Дончев, защото се припокриват едни неща.
Илиана Беновска: Какво общо има Томислав Дончев?
Красимир Георгиев: Той отговаря за административната реформа и в същото време една и съща дейност, обучението на водачи, е дадена на две министерства.
Илиана Беновска: Извинявайте, но и двамата ми обяснете, как МВР служителите, г-н Летифов, ще обучават водачи, къде имат условията, къде имат квалификация за това?
Халил Летифов: Това е едно предложение, ще чуем и техните аргументи, затова казвам отново, че трябва всички да участваме в дебата. Все още не е разпределен и законът, дали ще бъде на транспортна комисия, дали на вътрешна. Само двата са постъпили от трите, които бяха заявени, този за сервизната дейност, за техническото състояние на превозните средства все още не е видял бял свят. Така че кой ще отговаря и кой ще ги гледа тепърва предстои да видим.
Илиана Беновска: Ние затова си позволихме да тестваме един от служителите на МВР на случаен принцип тук на площада пред Народното събрание да видим дали те са подготвени да правят това, момчето се оказа подготвено.
Красимир Георгиев: Да, оказа се младо момче. Аз може ли малко да помогна на г-н Летифов? По отношение на обучението, което така много искат със зъби и нокти МВР да го вземат, да вземат и обучението на кандидатите за водачи, да се национализира тази дейност, това все пак ще бъде добър пример за Европа. Това първо и второ, аз съм разговарял с полицейски служители и сега в закона има един много хубав член, който казва, че когато се извърши немаловажно нарушение поради непознаване правилата за движение се налага принудителна административна мярка отнемане на свидетелство за управление до успешно прилагане на проверовъчен изпит. Г-н Летифов, на нас няма да ни кажат, но на вас са длъжни да кажат, попитайте ги за последните 2, 3 или 5 години колко проверовъчни изпити са провели?
Илиана Беновска: Кои?
Красимир Георгиев: Ами КАТ трябва да взима книжката, а ДАИ да провежда проверовъчния изпит. И аз мога да Ви кажа, че за миналата година има един единствен за цяла България.
Илиана Беновска: Колко души са минали?
Красимир Георгиев: Ами един човек е изпратен на проверовъчен изпит. Защото движението е прекрасно!
Илиана Беновска: Само на един му е отнета книжката?
Красимир Георгиев: За цяла България!
Илиана Беновска: Верно ли?
Красимир Георгиев: Да!
Илиана Беновска: Как става така?
Красимир Георгиев: Аз съм попитал защо е така. В неофициални разговори ми казват - ами за какво да ги пращаме на проверовъчен изпит, като не правим ние изпитите. Това е една сентенция ...
Илиана Беновска: Чакайте, а как му е върната книжката, извинявайте?
Красимир Георгиев: Той е отишъл на проверовъчен ...
Илиана Беновска: Един е отишъл, а другите стотици?
Красимир Георгиев: Не са им прибирани книжките.
Халил Летифов: Има много с отнети книжки.
Илиана Беновска: Но не по този член! Поради свършени точки, за алкохол - да. Но не и поради непознаване правилата за движение!
Илиана Беновска: Само на един е отнета за непознаване правилата за движение, вярно ли?
Красимир Георгиев: Да. Едно време всяка седмица в окръжно КАТ се явяваха по 20 човека на проверовъчен. Но понеже КАТ не прави изпитите няма да пращаме нарушитеите на проверовъчен. Тази вредна тенденция трябва да се преустанови! Ето това прозира в заложеното в закона.
Илиана Беновска: Тук някакви икономически интереси ли прозират ваши?
Красимир Георгиев: Те малко се вживяват в ролята на някакво ООД или търговско дружество.
Илиана Беновска: Кои „те", МВР ли?
Красимир Георгиев: Сега, не искам да ...
Илиана Беновска: Хайде де, кои са „те"?
Красимир Георгиев: Ами този, който го е заложил в закона.
Илиана Беновска: Кой?
Красимир Георгиев: МВР! Да!
Илиана Беновска: Болеше ли да кажете?
Красимир Георгиев: Защото все още сме в България!
Илиана Беновска: Какво значи това?
Халил Летифов: Вижте, аз приветствам това, че поставяме проблемите в публичното пространство и да върви този дебат. Съветвам г-н Георгиев, а и всички заинтересовани страни да продължават да са активни преди да бъде приет закона, да продължават да бъдат активни преди да бъдат написани впоследствие и наредбите вследствие на закона, който бъде приет. Там е разковничето да се намерят допирните точки и да няма това усещане за административна тежест, за бюрокрация и за нечии скрити интереси.
Илиана Беновска: Добре, стиснете си сега ръцете накрая!
Халил Летифов: Ние сме ги стиснали много отдавна!
Красимир Георгиев: Ние не сме опозиция, ние сме партньори на г-н Летифов!
Илиана Беновска: Позволете ни ние като медии, „Радио К2", „Канал 3" и „Беновска пита" да проследим комуникацията между вас, предложенията, които вие ще пратите до министерства и т.н. наистина, защото те могат да изглеждат някакви дребнави неща, но всъщност не са!
Красимир Георгиев: Не, не са никак дребни. Ние например се борим от 2 години, повярвайте ми, за промяна на методиката за провеждане на изпити. Там много скоро ще има убит човек, г-н Летифов!
Илиана Беновска: В какъв смисъл? За тези мотористи, които ги пускат да карат? Това е много важно!
Красимир Георгиев: Там е страшно, просто е страшно. Над 20 човека само от нашата фирма сме транспортирали до „Пирогов"!
Илиана Беновска: Кажете ясно, хората не знаят, мотористи за категория А ги пускат да карат?
Красимир Георгиев: Не, изпитват ги на нещо, което мотористи с много голям стаж не могат да го направят.
Илиана Беновска: Какво е то?
Красимир Георгиев: Принуждават курсистите да вдигат една висока скорост от 50 километра в час, да заобикалят един конус и за много кратко разстояние да спрат на определено място.
Илиана Беновска: Това на полигон? Аз четох, че те излизат да кормуват и по магистралите.
Красимир Георгиев: Не, по магистрали не, но излизат на градско кормуване.
Илиана Беновска: Инструкторът как ги контролира, той седи отзад и ги е прегърнал?
Красимир Георгиев: Не, той седи в един съпровождащ автомобил зад мотоциклета.
Илиана Беновска: Мотористът е самичък?
Красимир Георгиев: Да.
Илиана Беновска: Как тогава може да го спре?
Красимир Георгиев: Не знам, лично аз не знам!
Илиана Беновска: Добре, поставихме въпросите! Сега взимам г-н Летифов за 2-3 политически въпроса. Кажете ми сега какво правим с Изборния кодекс? Бойко Борисов като че ли отстъпи на БСП?
Халил Летифов: Да, усещането, че има скрита коалиция по отношение на Изборния кодекс между БСП и ГЕРБ ...
Илиана Беновска: Е, те ви обвиняват, че вие сте в коалиция с ГЕРБ!
Халил Летифов: Не приемаме тези обвинения от която и да е политическа сила към нас, защото и по отношение на преференциалния вот нашето отношение беше ясно още когато това се прие, и по останалите текстове, които приеха БСП и ГЕРБ и ОП заедно в ущърб на българските граждани, лишавайки ги от права, имаме предвид лимитирането на секции, използването на майчин език, уседналостта, всичко това, което би навредило на преките изборни права на българските граждани.
Илиана Беновска: Добре, вие сега каква тактика ще предприемете? БСП ги няма в залата днес първи ден. Ще продължат да взимат обаче 1/3 от заплатите си, нека да Ви обърна внимание дали това е справедливо? Вие малко като прелъстени и изоставени, подкрепихте ГЕРБ в промените в Изборния кодекс, сега каква ще бъде новата ви тактика, когато ГЕРБ връщат назад нещата по нареждане на Борисов?
Халил Летифов: Вижте, решението на „БСП за България" да напуснат парламента си е тяхно, партийно и те си носят отговорността за своето решение. Ние притеснения там нямаме. А що се отнася до това дали сме прелъстени и изоставени само да кажа, че единственото нещо за което сме настоявали по време на дебатите за Изборния кодекс, а и преди това беше за машинното гласуване с един единствен аргумент - да се потвърди вота на гражданите.
Илиана Беновска: Добре, но машинното гласуване стана ясно, че не е разпространено в Европа, във Венецуела са гласували така за Мадуро, прескачат такива искри!
Халил Летифов: Има ги тези искри, ние си казахме своите аргументи. Машинното гласуване в това, което предлагаме, няма нищо общо с електронното дистанционно гласуване. То няма връзка с интернет. Идеята е да бъде съхранена волята на българските граждани при упражняването на изборните им права от една страна. И второ, ние достигнахме един капацитет от 400 000 невалидни бюлетини, разбирайте, че това са 3 малки парламентарни групи.
Илиана Беновска: А вие не искате ли машинно гласуване, защото електоратът на ДПС е ниско образован?
Халил Летифов: Само да Ви припомня, че с електората, които са български граждани, ДПС е на политическата сцена вече 29 години и нямаме притеснения с тези вмятания. И пак повтарям, ние сме категорични в отношението си към Изборния кодекс и ако някой иска своите неуспехи или своите плаващи мнения и плаващи мнозинства да ги приписва на ДПС, просто няма да се получи! ДПС не е направило нищо по-различно от това, което правим по отношение на Изборния кодекс от първия ден на неговото обсъждане.
Илиана Беновска: Тоест какво ще бъде поведението ви в зала не разбрах?
Халил Летифов: За Изборния кодекс каквото е било досега.
Илиана Беновска: Ще настоявате ли пак за майчиния език, за машинното гласуване, за броя на секциите?
Халил Летифов: Разбира се, че ще настояваме!
Илиана Беновска: За уседналостта?
Халил Летифов: Ама моля Ви, това е нарушаване на Конституцията! Ние лишаваме българските граждани от изборни права. И въпреки това вкупом коалицията ГЕРБ, БСП, ОП лишиха над 2 милиона българи от изборни права.
Илиана Беновска: Тогава няма ли да се получи едно бламиране на връщането назад на Изборния кодекс? Сега вие ще се сблъскате с ГЕРБ вътре в залата, БСП ги няма или те може би ще дойдат?
Халил Летифов: Не, ние няма какво да се сблъскваме с ГЕРБ, ГЕРБ ще се сблъска с ГЕРБ вътре в зала, защото те се промениха тотално от нещата, които заявиха през миналата седмица. Сега вече са различни и сблъсъкът си е ГЕРБ - ГЕРБ. Ние си стоим на нашата позиция и не правим нищо по-различно от това, което сме обявили.
Илиана Беновска: А ще поддържате ли кворума в залата?
Халил Летифов: Защитата на правата на българските граждани, правото им да упражняват своя вот където и да са по света, защото те са български граждани! Уседналостта, особено за евроизборите, което е несериозно и майчиния език и не само разбира се, и другите теми!
Илиана Беновска: Последен въпрос, ще поддържате ли кворума в залата?
Халил Летифов: Кворумът е задължение на управляващото мнозинство и на коалицията, която съществува. Ние тази сутрин не сме се регистрирали и всяка сутрин ще заседаваме преди пленарното заседание, изхождайки от дневния ред, темите и приоритетите, които се поставят в Народното събрание.
Илиана Беновска: Ами ако не достига кворум?
Халил Летифов: Тези теми, които са в Народното събрание в момента, не са темите и приоритетите на българското общество.
Илиана Беновска: Добре, в петък предстои евентуално да се гласуват промените в Изборния кодекс. Ако не достигат хора няма ли Цветанов да дойде и да ви помоли да дадете някой?
Халил Летифов: Доколкото си спомням управляващата коалиция обеща нещо на българските граждани, ние не сме обещавали нещо по-различно от това, което сме правили досега. Така че отново кворумът си е техен ангажимент. Какво ще е поведението на ДПС ще решим в петък.
Илиана Беновска: Благодаря Ви много за този разговор!
Халил Летифов: Благодаря и аз!