10-02-2019 | 16:38 ч.
Красимир Георгиев: АКАБ искаме среща с министрите Желязков и Маринов по Закона за водачите
Красимир Георгиев: АКАБ искаме среща с министрите Желязков и Маринов по Закона за водачите
Красимир Георгиев, АКАБ/Асоциация за квалификация на автомобилистите в България/, в разговор с Илиана Беновска в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита" по „Канал 3" и „Радио К2", заяви позиция по темата:
„Морга ли са пътищата в България?"
Беновска посрещна Красимир Георгиев в предаването по темата „Морга ли са пътищата в България?". „Предстоят поредните промени в различните закони, свързани с движението по пътищата, курсовете и т.н. Това не е ли един нескончаем процес, който продължава да взима своите жертви безнаказано?" попита Беновска. Георгиев изрази своето съжаление, че наистина това продължава да е така, а промените трудно биха се случили според него, защото неуспехът е заложен изначално в проектите. „Смело мога да твърдя, че не може да има водачи без обучение... защото от 60 члена в закона за водачите само 2 или 3 касаят именно водачите. Нас ни е страх да го кръстим „Закон за обучението и водачите, защото добавяйки думата „обучение" самото обучение ще има малко по-голяма тежест и малко по-голяма възможност за реакция" коментира Георгиев. Той добави, че безопасността при движение започва с обучението, а контролът и наказанията са временни. Беновска попита председателя на АКАБ дали ще направят предложения, адресирани към министъра на транспорта, председателя на транспортната комисия в Народното събрание и към министъра на вътрешните работи. Георгиев отговори, че предишният проект на закона се е провалил тотално и е убеден, че предложенията и становищата не са погледнати от никого. Беновска заключи, че след като един от най-големите радетели за качествена подготовка на водачите смята, че няма как да има промяна, то пътищата в България ще останат „моргата на България". „Това искам да Ви кажа - не е ли по-добре да направим качествено една сграда, вместо да я правим под всякаква критика и вече направена, чисто нова сграда да започнем да я ремонтираме?" попита Георгиев и подчерта, че когато се прави един закон, то трябва да се знае за кого се прави и защо - за да задоволи определени потребности в обществените отношения, а не за да задоволи желания на група хора от държавната администрация. „Този проектозакон вменява само задължения и санкции на водачите и права на администрацията и контролните органи" коментира Георгиев. „Какъв закон трябва да има за обучението - отделен ли?" попита Беновска. „Този закон за обучението е добър, но нека, когато се прави този законопроект да участваме и ние - хората, които се обучили хиляди" подчерта Георгиев. Председателят на АКАБ сподели, че не е доволен от проекта, защото е писан от хора, които не са обучили дори половин човек през живота си, дори нямат и нужната квалификация. Той обясни, че до ден днешен не се знае коя е групата от експерти, колко са експерти, каква е тяхната квалификация и какви заслуги имат, за да пишат проектозакон. Беновска предложи лично да попита вносителите на проектозакона, но това трябва да е информация достъпна за всеки. Георгиев обясни, че са имали първоначално уверение от администрацията, че ще бъдат поканени за обсъждане, но не са достигнали до министъра на транспорта Росен Желязков и министъра на вътрешните работи Младен Маринов. Председателят на АКАБ сподели, че е имал контакт с министър-председателя при първия му мандат след аферата с купените книжки в Монтана, но смята, че е жалко премиерът да решава и тези проблеми, които във всяка една друга държава са елементарни. „Имате ли готовност да внесете Ваши конкретни предложения за обучението? Лично ще се обърна към двамата министри с молба да приемат и разгледат наистина вашите предложения" коментира Беновска. Георгиев потвърди, че имат готовност и следващата събота експертна група от АКАБ ще обсъжда всеки член от закона, за да се съставят предложения и становища. Председателят на АКАБ смята, че Автомобилна администрация и някои кръгове в КАТ са изключително самовлюбени, изключвайки Росен Рапчев, който е началник отдел „Пътна полиция" към главна дирекция на Полицията. „Съставът надолу е под всякаква критика. Наскоро станах свидетел как един контролен орган санкционира за нещо, което не го знае. Аз съм убеден, че Вие знаете какво е паркиране и какво е паркиране за престои, и какво е спиране, за да погледнете къде има място за паркиране. Това дори не е престои. Ето, точно в този момент той пише акт за неправилно паркиране. Икономика е завършил. Ето това е трагичното в тази държава. В Автомобилна администрация просто не искам да говоря" коментира Георгиев. Той определи новия закон за „лобистки закон за МВР и министерство на транспорта", който няма да реши проблемите. В него е заложено, че МВР ще провежда обучение на системно провинили се шофьори. Георгиев предложи като инициатива да се направи паралелно обучение от МВР и АКАБ и да се види кое е по-качествено или да се пусне автоизпит на случаен полицай, шофьор и инструктор. Георгиев сподели и че не е чувал за друга държава, в чийто закон е позволено полицаите да карат и да се возят без колани - „те са безсмъртни и живеят с нагласата и вътрешното убеждение, че законът за движение по пътищата важи за Вас, за мен, но не и за тях. Те и сега не ги слагат. Да не говори, че ако спрат автомобил, който се шофира от полицай, който не е на работа и като си покаже картата - щом е колега - няма проблем, окей".
Беновска подари на Красимир Георгиев тениската на предаването „Беновска пита", нейната книга с интервю на Ахмед Доган от 1992 година, както и здрава, червена, българска ябълка. Председателят на АКАБ прие подаръците и от него и от името на Асоциацията подари на предаването книгата „Несломен".
Така завърши разговорът между Красимир Георгиев и Илиана Беновска в седмичното обзорно политическо предаване „Беновска пита" по „Канал 3" и „Радио К2" на 10-ти февруари 2019 година.