03-10-2018 | 12:35 ч.
Ботьо Ботев: Ще бъдем безкомпромисни по отношение на качеството на ремонтите в София
Ботьо Ботев: Ще бъдем безкомпромисни по отношение на качеството на ремонтите в София
Ботьо Ботев, общински съветник, заместник-председател на групата на ГЕРБ в Столичния общински съвет, в разговор с Клара Маринова в ефира на „Радио К2", заяви позиции по следните теми:
Ремонтът на улица „Граф Игнатиев".
„Здравейте, г-н Ботев! От вчера - една нова тема за софийската общественост - резултатът от ремонта на „Граф Игнатиев", една от най-престижните столични улици, една от най-любимите улици за софиянци. Много грешки откриват хората, много недостатъци в ремонта! Какво ще се прави оттук нататък и каква е Вашата оценка?", обърна се водещата Клара Маринова към своя събеседник. „Здравейте! Тук не говорим за резултати, тук говорим за ремонт, който е в изпълнение, който тече, той не е приет в нито един негов участък. След като приключат тези дейности, минава процедура, с която се оценява качеството на изпълнение. Има надзорен орган, има изпълнител. Договорите, които Столична община е сключила, предвиждат ясни гаранции за това да бъде изпълнен обекта качествено. Ако се констатира, че има некачествено изпълнение, Столична община налага санкции. В това отношение няма да има компромис!", отговори роденият през 1986 г. в Габрово общински съветник.
„Този обект, „Граф Игнатиев", е един от тежките и големи обекти, това е безспорно, защото включва много компоненти. Вие минавали ли сте скоро оттам, за да видите какво е положението? Какво е Вашето впечатление?" попита Клара Маринова. „Редовно минавам оттам. Впечатлението ми е, че се работи по обекта. Аз не съм специалист строител. Предлагам да оставим строителите да работят, да си свършат работата. Пак казвам - Столична община няма да прави компромис с качеството - това е доказано. Обектът е доста сериозен, включва цялостна подмяна на подземната инфраструктура, настилки, полагане на нов релсов път, който да е с шумоизолация, виброизолация, контактна мрежа. Аз вярвам, че ще бъде изпълнен така, както е по проект, и това пространство ще се помени чувствително, защото то имаше нужда от този ремонт!", коментира магистърът по Международни отношения.
„Дано Вие да сте прав, но като гледам състоянието на булевард „Дондуков" - там някои от грешките продължават да си присъстват и до сега. Много наши слушатели ни се обаждат с доста критични думи за състоянието на булевард „Дондуков"! Дано и „Граф Игнатиев не последва същата съдба!", вметна Клара Маринова. „По булевард „Дондуков" имаше забележки, но аз мисля, че това, което в момента се получи като резултат, не е лошо!", заяви магистърът по Право.
„Там големият проблем си остава неравномерното покритие на платното. Там шофьорите се оплакват, че с повече от 20-30 километра в час не може да се кара!", констатира Клара Маринова. „Тук говорим за вида настилка. Не може да очакваме, когато е паваж и асфалт, да бъде с еднакви качества. Характерът на настилката й е различен и това няма как да бъде променено!", поясни членът на Постоянната комисия по икономика и собственост.
„Специалистите отчитат следния факт - ясно е, че няма да бъде като асфалт, но има и друг елемент - начинът на нареждане на малките павета. Нали знаете, че се оказа, че общо взето в София, пък и в България, няма хора, които да разбират как се редят паветата! Останал е един контингент от много малък брой хора, които знаят за подредбата на паважа и затова се получи този недостатък. Дано на „Граф Игнатиев не е същият проблем!", допълни Клара Маринова. „Ще бъдем безкомпромисни по отношение на качеството и ще изискваме максимално точно изпълнение, от страна на изпълнителя! Ние дължим отчетност и качествен резултат на софиянци!", категоричен беше членът на Постоянната комисия по местно самоуправление и нормативна уредба.
Благоустройството на София.
„Аз знам, че не сте строител и не сте специалист, но не мога да не Ви попитам, г-н Ботев, доволен ли сте от много ремонти, които и това лято съпътстваха живота в столичния град?", продължи Клара Маринова. „Много бяха обектите, които се изграждаха в София. Смятам, че резултатът е задоволителен за София! Специален акцент беше върху „зелената политика" на града. Почти във всички паркове на София се извършват ремонтни дейности - Западен парк, Борисовата градина, парк „Въртопо", който е в Младост. Предвижда се разширение на парк „Възраждане" в Зона Б-5. Доста ремонти се извършват и по линия на образователната инфраструктура. Приблизително 48 милиона са средствата, които през тази година са заделени за образование, за подмяна средата в детските градини, в яслите, в училищата. Естествено основният обект за София е изграждането на третата линия на метрото", каза Ботьо Ботев.
„В срок ли се изпълнява обектът „Трета метролиния"?", попита Клара Маринова. „Засега строителните дейности вървят в срок. Това е един обект, който е пример за успешна реализация!", увери юристът.
Фините прахови частици във въздуха на София.
„Предстои зимният сезон. При него най-големите проблеми се явяват по две линии. Първата линия - да си осигурим средства, за да се отопляваме. Втората е за замърсяването на околната среда и на въздуха. Един от най-големите проблеми за столичния град си остават фините прахови частици във въздуха на София! Как ще се преборим първо с този проблем? Второ - с проблема от замърсяването на околната среда, поради използването на твърдо гориво? Трето - как ще се справим с увеличените цени на топлото? В София има доста абонати на топлофикационната система!", смени темата на разговора Клара Маринова. „Топлинната енергия е един от основните източници на отопление. Над 400 000 са абонатите на Топлофикация. По отношение на качеството на атмосферния въздух - Столична община разработи програма, над сто мерки са набелязани в тази програма. Ще спомена - „зеленият билет", който е въведен при определен брой превишаване на фини прахови частици. По отношение на замърсителите - единственият замърсител на въздуха, който е над нормата, са фините прахови частици. Столична община разработи тази програма. Това опира и до нашето отношение - ползването на градския транспорт, когато има дни с превишавания. Ние работим изключително добре и с представители на научните среди, с БАН. Разработи се система, която е за ранно предупреждение, която гражданите могат да следят. Споменах за „зеления билет", въвеждането на така наречените „еко стикери", които ще дадат възможност автомобили, които не отговарят на определени норми, да не бъдат допускани в центъра на града. Това е тема, която продължава", отчете събеседникът.
„Какво друго важно в Столична община, от Вашия поглед, Вашата гледна точка?", в заключение попита Клара Маринова. „Много са нещата, които се случват в общината. Инициатива на кмета на София, на групата на ГЕРБ, е разработването на дългосрочната визия за развитие на града. Това е един процес, който е изключително отворен. Той цели да включи възможно най-широк кръг от заинтересовани страни - граждани, неправителствени организации, представители на бизнеса", завърши Ботьо Ботев разговора си с Клара Маринова в ефира на „Радио К2" на 3 октомври 2018 година.
Можете да чуете цялото интервю ТУК