27-09-2018 | 12:08 ч.

Станислав Иванов: Тол-системата ще засегне основно транзитно преминаващите автомобили

Станислав Иванов: Тол-системата ще засегне основно транзитно преминаващите автомобили


Станислав Иванов, народен представител и секретар на ПГ на ГЕРБ, заместник-председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, член на Комисията по околната среда и водите, в разговор с Клара Маринова в ефира на „Радио К2", заяви позиции по следните теми:

 

Проваленото пленарно заседание на Народното събрание на 27 септември.

 

„Здравейте, г-н Иванов! Днес е един неприятен ден в българския парламент - нямахте кворум, заседанието не можа да се състои! Поток от обаждания на наши слушатели, с остра критика към народните представители. Знам, че ще ми кажете, че въпрос на процедура беше всичко, но още веднъж да обясним на нашите слушатели - защо не можа да се състои днешното заседание?", обърна се водещата Клара Маринова към своя събеседник. „Здравейте, г-жо Маринова! Днешното заседание не можа да се състои, защото колегите от Българската социалистическа партия и Движението за права и свободи, които бяха в залата и бяха достатъчни, за да може да стартира днешното заседание, заедно с нас, Обединените патриоти и Воля - просто не пожелаха да се регистрират!", разясни роденият през 1973 г. депутат.


„И заради Вас, освен заради тях, и заради Вас! Вашият шеф на парламентарната група Цветан Цветанов много точно каза: „Ясно е, че наше си е задължението да осигурим кворума!", за това много пъти е ставало дума", допълни Клара Маринова. „Не бива да си прехвърляме така топката. Беше достатъчно 10 човека да се регистрират от тях, за да може да стартира заседанието! Явно те са ангажирани да правят визия (има се предвид актуалната програма на БСП със заглавие „Визия за България" - бел. авт.) и телевизия!", коментира магистърът по публична администрация.


„А Вие с какво бяхте ангажирани, че не можахте да осигурите кворума?", попита Клара Маринова. „Ние имахме 12-13 човека отсъстващи, около 6 човека са в командировка, останалите са в болнични. Затова не можахме да осъществим кворума, но за утрешния ден се надявам да успеем да се справим с тази нелека задача!", отчете Станислав Иванов, който е специализирал „Мениджмънт на метрополитени и железници" в Токио, Япония.

 

Тол-системата.


„Отиваме към Вашето участие, като заместник-председател в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, защото там се служиха важни неща напоследък, най-вече с организирането на тол-системата. Много искам още веднъж да обясните подробно и ясно на нашите слушатели в какво ще се изразява тол-системата, как ще се организират електронните винетки, изобщо да стане ясно на хората за какво иде реч", смени темата на разговора Клара Маринова. „Тол-системата ще се налага за превозни средства над 3,5 тона - това са рейсове и камиони. Ще се плаща за изминато разстояние, което ще се следи с GPS. Непрекъсната връзка ще има с превозното средство, ще се знае къде се движи и какво разстояние е изминало. На база на това изминато разстояние, ще се плаща тол-таксата. За всички останали автомобили, които са до 3,5 тона, ще важи винетната система, само че ще бъде електронна винетка, няма да има нужда вече да се залепват на стъклата винетки, просто ще се плаща винетката и след това камерите, които следят тол-системата, ще могат да установят дали този автомобил има платена електронна винетка, или не", информира народният избраник, замесен в скандала с изнасянето на чувал с избирателни бюлетини от зала „Универсиада" през 2011 година.


„Значи електронните винетки ще се купуват от същите места, от които купувахме досега книжните, хартиените винетки?", уточни Клара Маринова. „Да, ще бъдат много местата, няма да бъдат само в български пощи или бензиностанции. Всеки, който заяви искане за продажба на електронни винетки, ще може да го осъществява", потвърди Станислав Иванов


„В бензиностанциите ще може ли, както досега? И това нещо - ти си плащаш, по електронен път отива в системата и повече нямаш никакви грижи?", продължи Клара Маринова. „Да, нямаш никакви грижи! Съхраняването на бележката ще остане като изискване, но залепването на стъклото ще отпадне. Ако сега някой си плати годишна винетка - до 31 януари трябва да я регистрира в онлайн платформа, която ще бъде създадена, и тази винетка ще стане автоматично електронна", разясни секретарят на парламентарната група на ГЕРБ.


„Много е важно хората да разберат, че промяната се изразява само в това, че няма да лепят по стъклата на колите хартиени носители", обобщи Клара Маринова. „Да, точно така, цените остават, всичко останало се запазва, но говорим само за леките автомобили, които са до 3,5 тона. Тези, които са над 3,5 тона, които са основните разрушители на пътищата, ще заплащат тол-такси, които ще бъдат определени съобразно вида на пътя - дали е магистрала, дали е скоростен път, дали е първокласен път", заяви парламентаристът.


„Още един, чисто технически проблем - ще бъде ли всичко това готово, за тол-системата говорим, от техническа гледна точка, за да може да се приложи, защото тук става дума и за изграждане на такива тол-центрове да ги наречем, където трябва да се плаща. Това кога ще се случи?", потърси още конкретика Клара Маринова. „Това ще се случи следващата година. В август месец трябва да стартира тол-системата. Това е уверението на Световната банка, която е основния консултант по изграждането на системата", категоричен беше Станислав Иванов.


„Днес един от видните български икономисти, проф. Боян Дуранкев, изрично подчертава, забележете: „В бъдещото обедняване на хората и в бъдещата инфлация - влиза и цената на тол-системата!", това, което ще плащат хората. Тоест едно допълнително финансово натоварване. Това така ли е? Ако е така, с какво ще бъде компенсирано?", продължи темата Клара Маринова. „Не виждам защо е това твърдение на г-н Дуранкев! В момента имаме прираст на брутния вътрешен продукт! Знаете, че той ще бъде увеличен в следващата година още, знаете, че ще имам 10% увеличение на заплатите. Просто не зная на база на какво г-н Дуранкев се е захванал с тол-системата! Тол-системата я има навсякъде по света. Нима е по-добре да се плащат, както досега 20 лева за един тир, който прекосява цяла България! Това не е по-добро от това да се плащат, както във всяка една държава, с изключение на България, по 60-70 лева или евро. Това вече ще бъде тема на допълнителен разговор, когато бъде определена цената от Световната банка. Тогава ще можем да говорим за това какво ще струва на българските граждани. Г-н Дуранкев не знае цената, аз не зная цената, никой не знае цената! Поскъпването ще бъде основно за транзитно преминаващите автомобили, те ще бъдат натоварени основно! Транзитният трафик, който в момента плаща 20 лева за преминаване през България!", анализира експертът.


„Какви са очакванията, кога ще се определи цената на тол-системата?", попита Клара Маринова. „Не мога да кажа, надявам се, че до месец ще имаме параметрите на сумата", каза депутатът.


Новият министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията.


„Нещо друго важно и интересно за системата на транспорта, информационните технологии и съобщения, в това число? Какви са очакванията Ви от новия министър?", за пореден път смени темата на разговора Клара Маринова. „Г-н Желязков е добър експерт, той е юрист! Може да не е запознат изцяло с работата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, но в информационните технологии е много добър експерт! Благодарение на екипа, който има към момента, той ще успее да се справи с предизвикателството на транспорта", убеден е Станислав Иванов.


„Нова политика ще се провежда ли, или ще изпълнява стриктно сегашната политика в тази област?", задълбочи разискването Клара Маринова. „На вчерашното представяне на министъра в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения - той каза, че ще продължи да изпълнява политиката, която е заложена в програмата за управление на България на правителството на г-н Борисов! Тази политика е правилна, защото имаме намаляване на загиналите, имаме по-добра инфраструктура, имаме желание за борба с проблемите по пътищата! Въведохме коланите, въведохме видеорегистраторите - нещо изключително важно! Нещата в България ще се подобрят, от гледна точка на транспорта!", коментира събеседникът.


„Случихте на министър, защото само преди минути изтече информация в един от известните сайтове, че той е записал някакво парче с Есил Дюран, и се очаква в телевизия „Планета" да бъде включено и силно лансирано! Да му пожелаем успех и в певческата област и сцена!", вметна Клара Маринова. „Той е широко скроен човек, който ще се справи!", категоричен беше народният представител от ПГ на ГЕРБ.


Ситуацията в БДЖ.


„БДЖ продължава да бъде един от големите проблеми в транспорта! БДЖ продължава да всява смут в обществото - и като пари, и като издръжка, и като бъдеще! Кажете ми, моля Ви, нещо ново има ли там и какви са Вашите коментари?", внесе нов нюанс в анализа на транспортната система на България Клара Маринова. „На БДЖ задълженията бяха около 700 милиона, в момента са под 100 милиона, които се дължат към бюджета, което е нещо изключително важно! Вече нямаме банки кредитори, нямаме кредитни институции, които да правят запори на сметки и така нататъка. Тези пари се дължат към бюджета. Това е благодарение на предишния министър, разбира се, който се справи прекрасно! БДЖ излезе от апатията, в която беше изпаднала, благодарение на предишните правителства, до 2009 година!", отговори Станислав Иванов.


„Тогава защо винаги с тревога се отнася българското общество към БДЖ, от години наред, и тази тревога не е спряла? Какви са реалностите?", попита Клара Маринова. „Вижте, не може да се платят 30 милиона за 25 спални вагона и никой да не ги види! Не може да се платят милиони за локомотиви, които никой не ги е видял! Затова са проблемите, затова са притесненията на българския народ, защото българинът е станал мнителен благодарение на тези порочни практики в предишните управления. Не може да се платят едни милиони, след това да се окаже, че фирмата, която е спечелила поръчката за доставка на тези вагони, е офшорна компания и никой не може да проследи по-нататък движението на тези пари и на тези вагони! Затова българите се отнасят скептично към много сфери!", констатира експертът.

 

За понижаващото се доверие в политиците и парламентарно представените партии.


„Усеща се известно напрежение, това е уловено и от социолозите! Много хора започнаха да мислят за предсрочни избори, макар че състоянието на обществото не свидетелства за някаква генерална промяна. ГЕРБ продължава, макар и с малко, да води, но общо е спаднало доверието в политиците и политическите партии, особено в Народното събрание! Обяснете ми, моля Ви, как Вие анализирате това известно напрежение, което се усеща в българското общество?", продължи Клара Маринова. „Аз не усещам напрежение в българското общество, защото и самият президент каза, че няма нужда от нови избори, защото правителството няма алтернатива!", възрази събеседникът.


„Не си го измислям. Няма алтернатива, но 60% недоверие в същото това правителство - това говори за напрежение!", аргументира се Клара Маринова. „Аз не съм усетил напрежение, но благодарение на ситуации като днешната - още ще се срива доверието в институциите, в парламента, във всички институции по принцип! Хората си казват - ето ние сме ги изпратили там да работят, те вместо да работят правят визия, телевизия и така нататък! Не може да се представя „Визия за България", една политическа програма, в работно време! Ако не искат да работят, да кажат, че не искат да работят, не да се крият зад визия, телевизия, която сега ще създават и така нататък!", отсече Станислав Иванов.


„Това е обяснението за опозицията, какво е обяснението за Вас? Пак ще кажа - 60% неодобрение на правителството, 30% одобрение - това на какво се дължи?", попита Клара Маринова. „Не мога да коментирам, защото не съм ги виждал тези социологически данни, но пак казвам - дължи се именно на това, че се подкопават институциите, защото, когато г-н Борисов отиде в Съединените щати, първо се смяха за първата снимка. След това се оказа, че тази снимка има продължение и той е сниман от официалния фотограф на Белия дом до Доналд Тръмп. Тогава какво казаха те - нищо! Затова се случват нещата, защото плюят непрекъснато българските институции и поради тази причина спада доверието в тях!", потвърди тезата си депутатът.


„Въобще тези сценки, които се разиграха със снимките, бяха толкова излишни! Нито ще нахранят народа, нито ще му дадат самочувствие. Това беше, според мене, една измислица! Не знам кой я измисли и кому беше нужна", сподели мнението си Клара Маринова. „Измислиха я от БСП. Вместо да работим, ние се крием! Какво се случи с Бенчо Бенчев, Манол Генов? За всички техни пороци те мълчат, но за всяко едно действие на ГЕРБ, в което няма нищо лошо, те започват да търсят някакви порочни практики и почват да клеветят. Когато се окаже, че не са прави, те замълчават и търсят поредната жертва!" възмути се Станислав Иванов.


За особеностите на коалиционното управление.


„Ваша колежка от ГЕРБ днес изложи два много силни аргумента, в интерес на истината. Казва: „Винаги, когато се управлява дълго, се получава една умора, и най-вече, когато се управлява коалиционно. Голямата партия, голямата парламентарна група, която е в основата на коалиционното управление, търпи по-големи критики!", вметна Клара Маринова. „Това е факт, че голямата политическа формация в един коалиционен кабинет търпи повечето негативи, защото се счита, че голямата партия е водещата и налага своите политики, тя носи отговорността", солидаризира се представителят на ГЕРБ.


Компенсаторните механизми спрямо повишаването на цените на стоките и услугите. 


„Ще подкрепите ли предложението на Красимир Каракачанов, лидер на ВМРО и вицепремиер в коалиционния кабинет, за намаляване на печалбата на търговците за сметка на запазване печалбата на производителите, за да се намалят цените на основна група хранителни стоки?", в заключение попита Клара Маринова. „Предстои да бъде обсъдено това тяхно предложение. Предполагам, че те ще го внесат на коалиционен съвет, където ще се вземе решение. Аз не съм оторизиран да изразявам мнение по този въпрос, тъй като това е тема, която ще бъде дискутирана на коалиционния съвет", завърши Станислав Иванов разговора си с Клара Маринова в ефира на „Радио К2" на 27 септември 2018 година. 


Можете да чуете цялото интервю ТУК

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

09-11-2024 | 15:46 ч.

Прочети повече

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

02-11-2024 | 11:52 ч.

Прочети повече