28-08-2018 | 22:05 ч.

Беновска: Пътят Своге е граден при Орешарски. Нанков:

Беновска: Пътят Своге е граден при Орешарски. Нанков:


София, 28 август 2018 г.




Илиана Беновска: Добър ден, Беновска, „Радио К2"! Ще започна отзад напред, преди да премина към въпросите. Г-н Биков, не знам какво сте гледали и слушали като пресконференция на БСП, само ще Ви обърна внимание, че „Радио К2" и репортер Гацинска зададе въпрос: „Какво щеше да направи БСП, ако роднина на Бойко Борисов беше блъснал инвалид?", отговор наистина не получихме от Корнелия Нинова! Кирил Добрев се опита да премести темата в друга посока, това като бележка! Г-н Нанков, към Вас, като експерт, имам два въпроса и един сигнал. Първият ми въпрос - не можах да получа отговор на тази пресконференция, която г-н Нанков нарече отвратителна, на БСП - каква е отговорността на правителството „Орешарски", на тогавашния министър на регионалното развитие Десислава Терзийска и ръководителя на АПИ Стефан Чайков? Каква отговорност носят те? По тяхно време се е изпълнявал този път и по тяхно време е пуснат без Акт 16! Вашият анализ - във времето как се е стигнало до днешното състояние на пътя? Ще обхване ли подробно и ясно техните отговорности? Вторият ми въпрос е - ако наистина АПИ е давала предписание да се ремонтира пътят до Своге, и той не е бил ремонтиран, може би ще ми отговорите, че нямате законови възможности, може би трябва да ги добиете - защо този път или поне това платно, или тази лента в случая не бяха затворени? Ограничението на скоростта не е достатъчна мярка! И трето, понеже си позволих да сигнализирам АПИ, че ремонтираният път от Смолян до Мадан и обратно не е добре сигнализиран и не е все още в добро състояние, получих отговор, че това не е задача на АПИ! Ще трябва да се обърна към местните управници, не разбрах точно кои, позволявам си тук, публично, без да злепоставям г-н Глосов, да Ви обърна внимание, че там пътят и обратно, към Асеновград, нощно време е сериозен проблем! Благодаря!


Медия: По-конкретно!


Николай Нанков: Отговарям на въпросите. Аз мисля, че съм достатъчно коректен човек, за да си надвиша правомощията и да търся отговорност, камо ли морална! Нямам право на наказателна, имам право на административна спрямо мои подчинени. Да, пътят е строен по негово време - 2013-2014-та и то основно! Специално при нас 2014-та и до днес е като един много интересен период, когато се е одобрявала и по-скоро докладвала в Агенция пътна инфраструктура така наречената „рецепта", тоест съставките на асфалтова смес, която се оказва некачествена. Аз още в първия ден, още в него ден, последващ, в неделя, предишният инцидент... Ние просто не сме прикривали, напротив, чистосърдечно, пред хората не сме се опитвали нищо да прикрием, изнесохме информация, че има проблем с пътната настилка! Дали това е основна причина за пътния инцидент, това ще докажат следствените органи! Но че има проблем - какъв е проблемът? За мен основният проблем е на база изпълнението на пътя, на база на документи с невярно съдържание, които евентуално, това вече са следствени действия не искам да отварям и други подробности да споделям с Вас! Споменах за най-тежкия, според мен, случай, най-тежкият и порочен - нещо, което днес вече докладвахме и току-що ни написаха SMS, колегите от АПИ, че тези анализи, това становище, като за това е с доказателствен материал, е предадено в Национална следствена служба! Много ясно, че ще назначат и лабораторни изследвания, но има документи с невярно съдържание относно качеството на асфалтовата настилка! Относно процедурата колегите от Агенция пътна инфраструктура споменаха за пет уведомления до всички участници в процеса - строител, надзор, инженер, това също трябва дебело да подчертая! Не само строителят - надзор и инженер! Пет пъти са уведомявани и май, доколкото виждам, тъй като до вчера информацията, която имах от АПИ, е за пет, пет писма бяха на бюрото ми, затова съм говорил пред Вас, ще се окажат и повече, ще е окажат и седем уведомленията до всички участници, че трябва да се отстранят на база на гаранционните срокове, които са до края на годината! Междувпрочем, също интересно съвпадение - до края на годината! Не искам да си и помисля, не искам и не мога да си го помисля, че те просто очакват да изтече гаранционния срок за някой лев, както се казва, повече! В края на годината изтича гаранцията на пътя, на асфалта специално! Така че колегите от Агенция пътна инфраструктура това ще докажат и ще установят и в досъдебното производство органите, предполагам и в бъдещия процес. Аз трябва, и още веднъж ще призова всички, аз ще съдействам напълно, с пълната си компетентност по темата, на всички институции, институционално отговорни длъжности лица, със свои действия, бездействия да си понесат отговорността! По третата тема - ограничен е пътят. А, между другото като ставаше въпрос и за оставки, доста добре направихме разграничение между подхода от съвестния, нормалния и отговорния държавник, политик и популизма в наистина толкова тежък момент за обществото, камо ли за близките и родните на загиналите! Защо не потърсиха примерно и да поискат оставката от общинската администрация в Своге например? Много се говори за мантинелата - нали си даваме ясна сметка, че това е урбанизирана територия и ангажимента на АПИ, на възложителя по договора, на изпълнителя е от бордюр до бордюр, така е по проект! Много се изписа за материала, дали от „експерти"? Отново препращаха някъде темата! Мантинелата, тротоара са общинска собственост и са в компетенцията на общинската администрация. Ако трябва по този начин да водим диалог - мисля, че първо не е коректно! Второ - нека тези „експерти", защото споменахме, много съжалявам, дали не става диалог... Ако водим с нормални средства този диалог, с експертни анализи - те не познават фактологията, за съжаление! Не познават и нормативната база, камо ли пък да поставят подобни обвинения, да се изживяват като морални застъпници в обществото! Да, Агенция пътна инфраструктура действа съвместно с „КАТ - Пътна полиция", съвместно, повтарям, с „КАТ - Пътна полиция"и с местната власт, говорим за урбанизирана територия. Три последователни ограничения: първото 40 километра, със знак, пътен знак; след него - пътният знак, който оказва концентрация на ПТП, непосредствено преди завоя; табела за редуциране на скоростта с 40 километра и знак - забранено изпреварването и очертан вираж. Да, следствието ще докаже достатъчно действия от страна на компетентните институции, но ще са интересни исканията! Издавам информация от трафик камерата, непосредствено след инцидента имаме трафик камера, която освен да брои колите и трафика, отчита и скоростта по моторни превозни средства и техния вид. Много интересно ще е като излязат тези данни, няма как да ги оглася, следствена тайна. Те са поискани, ще бъдат предоставени на следствието, с каква скорост ежедневно там са се движили автобуси, автомобили и камиони. Много интересни са тези данни, няма как да ги оповестя днес! Маданският случай ще го проверя лично. Ежедневно получаваме сигнали! Междувпрочем за този участък много компетентни институции се изказват, че са подавали сигнали в МРРБ, дори в петъка, на 24-ти. За него участък - сигнал в МРРБ, подчертавам дебело, от неправителствени организации не е подаван! За други участъци по пътя, които наистина имат също дефекти и трябва да бъдат отстранени по линия на Договора за гаранционно обслужване - да! Човек е хубаво да борави с факти, когато думите му трябва да тежат. Всичко останало са спекулации и обвинения. Специално за сигналите, не само Вашият, винаги когато постъпват сигнали, аз лично разпоредих, още преди три седмици, да се направи пълна инвентаризация! Междувпрочем миналата година за първи път се направи баланс, счетоводно-балансово, опис на пътищата в България. Тоест с какъв капитал разполага държавата като пътна инфраструктура. До края на тази година за първи път се направи инвентаризация за състоянието, и следващата година, с една динамична информационна система, с онлайн 24-часов режим на оповестяване за състоянието на всеки един пътен участък от републиканската пътна мрежа. Благодаря!


Илиана Беновска: Споменахте 27.7.14г. за експертиза на асфалта. Кабинетът на БСП с и отиде на 6.8.14. БСП ли е отговорна?


Николай Ненков: Уважаема г-жо Беновска, информираме за пробата, лабораторния анализ и за материала, който е деклариран ,че ще се влага в пътя. Може би, вече да е била тук, може, просто тогава се дава. Анализ на това - кога се е поставял асфалт в този участък от 700 метра, аз лично не съм правил, колегите от АПИ не са ми докладвали, но пък документацията, която е при нас от тези органи, съм убеден, че и тази информация съществува. Всички участници по протежение на пътя, които са компрометирани като настилка и като други дефекти, споменах - ще се оправят от Агенция пътна инфраструктура и поддържащата фирма.


Можете да чуете цялото интервю ТУК

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

09-11-2024 | 15:46 ч.

Прочети повече

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

02-11-2024 | 11:52 ч.

Прочети повече