24-06-2018 | 17:16 ч.
Дончо Атанасов: Най-активно се работи по АМ „Хемус“, която е приоритет номер едно
Дончо Атанасов: Най-активно се работи по АМ „Хемус“, която е приоритет номер едно
Дончо Атанасов, АПИ, в разговор с Илиана Беновска в предаването „Беновска пита" по „Канал 3" и „Радио К2", заяви позиции по следните теми:
Участието на инж. Дончо Атанасов в политиката.
„За пътищата, готивото и политиката първо ще разговаряме по телефна с Дончо Атанасов, председтаел на УС на „Агенция пътна инфраструктура", тъй като г-н Аатанасов пътува понеже това му е разботата да проверява пътищата и да се грижи за тяхното качество и сигурност.
Благодаря Ви за това участие г-н Аатанасов, което ще направим максимално концентрирано и Ви очаквам следвващия път да дойдете на живо в студиото. Ще Ви задам един житейски въпрос, защто днешният ден г-н Аатанасов, не знам дали проследихте, беше много политизиран. Г-жа Нинова, лидер на БСП за пореден път сърцато заяви, че ще спечели следващите предсрочни избори и ще управлява България. Обобщавам кратко това, коет се случи, нападайки разбира се премиера и лидер на ГЕРБ Борисов, за да може тя да покаже силата си. Вие бяхте един от шаблонните фигури на БСП и политиката на БСП дълги години. Сега сте инжинер и ръководител на „Агенция пътна инфраструктура" в кабинет „Борисов-3". Кое Ви накара да застанете на тази по-експертна позиция?", попита водещата Илиана Беновска.
Дончо Атанасов отговри, че той е напуснал политиката преди 20 години с огромно облекчение. „40 години работя за българската държава и след 10 ноември една огромна част от трудовият ми и житейски път премина през производството. Сега работя от доста години в Агенция пътища, а преди това 20 години в Кремиковци, а сега да коментирам политически въпроси даже нямам право и в лично качество, тъй като аз работя в професионална организация и нямам никакво намерение да вкарвам агенцията и Министерствот на регионалното развитие в политически спекулации. Отнасял съм се с доверие към всички правителства и към сегашното най-много. Естествено с всички правителства, с които съм разботил също са ми имали доверие. Познавам всички министър-председатели на България, които са били след промените след 10 ноември. Аз лично съм влязал със знанията си в професията и с това да умея да разботя с хора и мисля, че след 40 години го правя добре.
„Благодаря Ви за този достоен отговор. Искате още нещо да добавите ли?", попита Беновска.
Дончо Атанасов добави, че тогава, когато е участвал в политиката в началото на промените са били една голяма група от съратници. „Включително и предният Ви събеседник Янаки Стоилов. Водейки битка за дтуга България, за друга БСП, то ние тази битка я загубихме, но дали сме загубили войната се надявам, че не, тъй като това бяха по своему наивни момчета и момичета, но пък бяха хора с принципи. Така се случи, че постепенно тези принципи се промениха в партията и пак повтарям аз с облекчение напуснах преди точно 20 години. Дали някой ме помни от политиката, не знам.", коментира още г-н Атанасов.
„Аз не случайно Ви зададох този въпрос, защото сигурно не съм единствената, която го помни. Добре, нчма да Ви въвличам повече в политика, макар че се изкушавам да Ви попитам Корнелия Нинова в състояние ли е да изведе тази БСП до изборна победа?", попита водещата Беновска.
Събеседникът й отговори, че не иска да коментира никакви персонални политически теми, тъй като той няма право да въвлича агенцията и Министерството на регионалното развитие и благоусстроството в политически дебати и спекулазии.
Новите пътни участъци между Бургас, Поморие и Ахелой.
„Добре, цифри и факти. Рязко обръщам темата към пътищата, не само в политиката, но и като място за придвижване. Може ли да кажете, сега преди активния отпускарски сезон, миналата седмица открихте между Бургас-Поморие-Ахелой нови участъци, на което откриване беше и премиерът Борисов и министър Николай Нанков и възникна покрай това откриване спор, че има проблем с десния или левия завой за Ахелой, каква е изтината?", попита Илиана Беновска.
Дончо Атанасов отговори, че истината е в това, че в обхода на град Ахелой те са успяли да дадат на България и южното черноморие един прекрасен проект и да осигурят нещо, което се чака 40 години. „Завършихмр и пуснахме в движение директното трасе от Поморие до Ахелой 6 месеца по-рано. Не беше възможно да работим и да осигуряваме втори вход откъм Ахелой до Слънчев бряг, докато не завършим и пуснем директно трасе. Хората, които направиха това, архитекти, строители, администрации, АПИ, Министерството на регионалното развитие и всички, които участваха в това историческо събитие, което се чака 50 години, то те завършиха успешно. Всичко друго, което трябваше да се направи около град Ахелой, както и входове и изходи там, то ние сме реализирали два изхода и един вход. За разлика по всички други населени места по южното черноморие, Ахелой ще се сдобие с още един вход откъм Слънчев бряг. Пътуването от Слънчев бряг и влизането в Ахелой за хората, които работят и упражняват професиите си в Слънчев бряг, равда или Несебър пътуваха около час, за да се приберат по домовете си. Да не говорим, колко часа беше пътуването от Поморие до Бургас и да успееш да стигнеш до Слънчев бряг. Дадохме на България и на южното черноморие възможността за 10 минути да се стига от Бургас до Слънчев бряг, а не както беше за час и половина.", каза още г-н Атанасов.
Най-важните пътни обекти върху, които работят АПИ и МРРБ.
„Искам да Ви попитам, кои са най-важните три обекта, върху които активно се работи и предстои тяхното завършване, като време пари и място?", попита водещата Илиана Беновска.
Дончо Атанасов заяви, че най-активно се работи по АМ „Хемус" , която е приоритет номер едно на правителството и на цяла България. „Работим по отсечката Видин-Руженци-Монтана. Работи се по отсечката, след приключване по делото по оценка на въздействие върху околната среда, което се жали във ВАС за един от най-важните пътища Русе-ВеликоТърново. Успоредно с това, въобще не са намалени усилята с това да работим по най-тежкия участък, който е Кресненското дефиле, където се надявам в близко време да стартират процедурите за неговото строителство и надзор. Разбира се до края на годината АПИ, администрацията, министерството начело с министър Нанкв е да пуснем търговете за над 250 нови магистрали. Пак казвам това са Хемус, Видин, Русе - Велико Търново, Кресненското дефиле и да завършим обектите, които са по Оперативна програма „Региони в разтеж" и да завършим някои много важни обекти, за които правителството осигурява от бюджета, а това са ремонти по републиканска пътна мрежа, както и трети клас пътища, които бяха изоставени. Това са едни изключително важни задачи, които предстоят пред нашата администрация, а и пред МРРБ. Това е много тежка и невидима част, която изисква огромни усилия. Естествено е това напрежение да се подготвят огромни проекти, което дава отражение на всички, а то е огромно. Вие виждате, като хора и общество, когато машините са вече на трасето и виждате видимата част на строителството, но за да подготвиш един проект той може да продължи с години. Не бива да се забравя, че ние стартирахме процедурата за околовръстния път на София, а това са нови отсечки от Младост до АМ „Тракия" и се надявам съвместно с община София и с г-жа Фандъкова да се завърши този проект и да се стартира процедурата за строитолство от Бъкстон до АМ „Люлин". Така че това са огромни инфраструктурни проекти, които изискват огромен финансов ресурс, както и кадрови такъв и ние сме длъжни да го дадем това на отечеството.", коментира г-н Атанасов.
„Много Ви благодаря г-н Атанасов и за човешката и за професионалната откровенност и изчерпателност. Надявам се да Ви видя и на живо в студиото, Желая Ви приятен ден!", благодари водещата на своя събеседник.
Така завърши предаването „Беновска пита" в ефира на „Радио К2" и „Канал 3" на 24.06.2018 г.