01-03-2018 | 22:40 ч.
Станислав Иванов: От сделката за ЧЕЗ, която е чисто търговска, опозицията се опитва да направи политически скандал
Станислав Иванов: От сделката за ЧЕЗ, която е чисто търговска, опозицията се опитва да направи политически скандал
Станислав Иванов, народен представител от ПГ на ГЕРБ, в разговор с Клара Маринова в ефира на „Радио К2", заяви позиции по следните теми:
Продажбата на активите на ЧЕЗ.
„Къде е заровено кучето при тази сделка, какво се случва с нея и защо толкова емоции предизвика тя?", попита водещата Клара Маринова. Станислав Иванов отговори, че българската държава по никакъв начин не е ангажирана към тази сделка, защото тя е между два частни субекта и дори не се извършва по българското законодателство. Той изрази личното си мнение, че е направен опит една чисто търговска сделка да бъде превърната в политически скандал.
„Това щеше да бъде точно така, ако не ставаше дума за един стратегически отрасъл. Нали разбирате, че това не е само сделка между две частни фирми, това е сделка от която зависят три милиона души, с 1,8 милиарда лева печалби и към която е чувствително цялото общество. Днес чета изследване на „Галъп", преобладаващата част от обществото смята, че трябва държавата да участва, а не да стои безучастно. И още нещо - има няколко неща, от които българинът не може да се откаже и е много чувствителeн - това са токът, водата и хлябът! Аз се надявам да се вслушате в обществото и държавата да участва в този процес, държавата да застане на страната на българските потребители, за да има възможност тази сделка да приключи успешно не за кой да е, а за нас българите!", коментира водещата Клара Маринова. Станислав Иванов отговори, че е съгласен с нея, но само иска да уточни, че стратегическата инфраструктура ще се следи от КЕВР. „В момента обаче говорим за една търговска сделка, която колегите от опозицията се опитаха да превърнат в политически скандал! Ако сделката бъде финализирана, то новият собственик ще бъде следен от КЕВР за всички тези неща, които нас ни притесняват, за експлоатацията на тази стратегическа инфраструктура!", още веднъж подчерта народният представител от ГЕРБ. Той добави, че бъдещият собственик е гарантирал, че няма да продава или залага тази стратегическа инфраструктура.
Дейността на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения.
Станислав Иванов обясни, че през миналата седмица е минал законът за физическата инфраструктура на електросъобщителните мрежи. Била е проведена много широка дискусия, защото е ставало дума за подземното полагане на кабелите на електросъобщителните мрежи. Тези кабели, както и самата подземна инфраструктура, имат различни собственици. „Мисля, че законът мина перфектно, въпреки че имахме обструкции от страна на опозицията по съвсем несъстоятелни въпроси!", обобщи народният представител от ГЕРБ. Той добави, че до приемането на въпросния закон е бил в сила законът за електронните съобщения, в него е имало запис, който позволява да се полагат кабелите въздушно. От опозицията са се опитали да оборят това, но в крайна сметка законът е бил приет във вида по вносител.
Станислав Иванов обясни, че също така е бил приет и законът за морските пространства и вътрешните водни пътища. По него също е имало обструкции от страна на опозицията, но в крайна сметка е намерено балансирано решение. Създадена е и работна група, която вероятно до края на месеца ще представи трите законопроекта за МВР, обучението на шофьорите и сервизната дейност.
БДЖ.
Станислав Иванов обясни, че грубо казано задълженията на дружеството са били намалени от 800 на 300 милиона лева. Това се дължи на добрия мениджмънт, в момента нещата вървят добре. „А защо толкова много нападки към това предприятие се случват, включително за това, че плаща заплати на футболисти?", попита водещата Клара Маринова. Събеседникът й отговори, че не може да си обясни защо е това напрежение. Той предположи, че може би от опозицията просто си търсят поводи да нападат ГЕРБ. Народният представител обаче припомни, че именно по време на управлението на сегашната опозицията са станали сделките с прословутите „сименси", както и за 28-те спални вагона, които са напълно изплатени, но все още никой не ги е видял. „Не мога да ги разбера и г-жа Нинова, и останалите колеги. Защо не погледнат веднъж реално на нещата и не кажат - да, добре, така е, вие се справяте тук, а там грешите! Не, те винаги целят да ни унижат, да ни обидят, но ние не обръщаме внимание на тези неща, ние гледаме напред и казваме - да, било каквото било, в момента дружеството върви без загуба!", завърши Станислав Иванов разговора си с Клара Маринова в ефира на „Радио К2" от 28 февруари 2018 г.
Можете да чуете цялото интервю ТУК