27-11-2017 | 14:32 ч.

Николай Нанков: Със санираните над 13 милиона кв.м. пестим огромни количества електро и топлоенергия, парникови газове, повишаваме комфорта и бюджети на над 350 000 български граждани!

Николай Нанков: Със санираните над 13 милиона кв.м. пестим огромни количества електро и топлоенергия, парникови газове, повишаваме комфорта и бюджети на над 350 000 български граждани!

Николай Нанков, министър на регионалното развитие и благоустройството, в разговор с Илиана Беновска в предаването "Беновска пита" по Радио К2 и Канал 3, заяви позиции по следните теми:


АМ „Хемус".

     „Влязохте във финала на речта на министър-председателя Бойко Брисов, лидер на ГЕРБ, който накрая беше подсетен от Влади Горанов, че „Хемус" е една от важните задачи, постижени, приоритети?", започна разговора водещата Илиана Беновска. Николай Нанков отговори: „"Хемус" е един от основните ни приоритети. Това не е местен шовинизъм или лобизъм, Влади Горанов е от Плевен, аз съм от Ловешкия край. Тук говорим за цяла Северна България и това е един от основните приоритети на сегашния кабинет и може би на още един кабинет след нас ще бъде магистрала „Хемус"!".


Развитието на програмата за саниране и искането на БСП за анкетна комисия, която да я проверява.

    „Много сте самоуверен! БСП искат вот на недоверие, но преди това внасят към вас проект за решение за създаване на временна комисия по националната програма за саниране. Тоест ще искат да бъдат ясни всички обстоятелства, свързани с изработването на критериите за програмата, изпълнението на целите, с начина на определяне на пределните цени и не на последно място твърдят, че няма предвидени финансови средства в бюджета за 2018 за продължаване на програмата и изпълнение на сключените договори. Хайде да Ви видим как ще се справите с това обстоятелство, след това ще Ви питам и за вота на недоверие, за да стигнем и до четвъртия кабинет на Бойко Борисов?", попита водещата Илиана Беновска. Николай Нанков категорично заяви, че има осигурен финансов ресурс и за 2018, и за 2019. Всички сгради със сключени договори, те са 2022 на брой, имат гарантирано финансиране. През 2019 ще се довършват последните сгради с този ресурс от 2 милиарда лева. Регионалният министър изрази мнение, че това е една от най-успешните програми и около нея се вдига изключително много медиен шум, има и голямо политизиране.

   „На какъв етап е тази програма, колко сгради са санирани?", попита водещата Илиана Беновска. Събеседникът й отговори, че към момента напълно завършените сгради са малко над 800. „Може ли да се направи някакво изследване наистина за енергийната ефективност, за спестяване на средства за електроенергия, за облагородяването? И да се даде и откровен разчет какви са недостатъците и допуснатите нарушения и по чия вина?", продължи с въпросите си водещата Илиана Беновска. Регионалният министър отговори, че през юни в Народното събрание е имало дебат по темата, на базата на който са взети решения в три точки. Те включват даването на отчет за реалните ползи, за ефекта от програмата и какво се предвижда за бъдещ период. МРРБ е внесъл съответните доклади и отчети в парламента. „Кога ще станат публични?", попита водещата Илиана Беновска. Събеседникът й отговори, че има ангажимент информацията да бъде качена и на сайта на министерството. „Изводите са, че от над 13-те милиона квадратни метра разгърната застроена площ ние ще спестим огромни количества електроенергия, огромно количество топлоенергия, огромно количество парникови газове, а и ще повишим комфорта, благосъстоянието, ще облекчим и семейните бюджети, освен комфорта на обитаване на над 350 000 български граждани!", обясни Николай Нанков.

   „Добре, но това не обезсмисля ли проекта на БСП за временна комисия за програмата за саниране?", попита водещата Илиана Беновска. Николай Нанков отговори, че той е на същото мнение и продължи, че една такава добра програма, поради изключително сериозното политизиране, не винаги критиката е обективна, макар че има и такава. Той обясни, че там, където се усетят пропуски, с колегите му се стремят да подобряват процесите. Например след адекватни забележки на опозицията още при предишния кабинет на Борисов е започнал процес на подобряване на контролните механизми. Подобрен е и контролът на общинските администрации, защото те са основните играчи в този процес. Има случаи на конкретни сгради с проблеми на етап саниране, те обаче са единични случаи. Създадени са обаче такива контролни механизми, че всички разходи по отстраняването на тези дефекти да останат за сметка на строителните фирми, а не за сметка на общините или собствениците на апартаменти или държавата.


Значението на откритака рехабилитирана пътна отсечка от Струмица за Петрич.

   „Вие открихте ремонтирания път, който свързва Струмица през Първомай и Старчево за София и всъщност ще бъде байпас към Коридор №8, нали така?", попита водещата Илиана Беновска. Николай Нанков отговори, че това е вярно, а пътят е една отколешна мечта не само на жителите на община Петрич, а и на всички преминаващи по направлението Струмица - София. Освен това по този начин тежкият транзитен трафик се извежда от Петрич и километричните задръствания в индустриалната зона на града вече ще останат в миналото, защото транзитният трафик от Южна Македония за София ще минава през това трасе.


Жертвите по пътищата.

    „Защо толкова много кръстове се появяват по нашите пътища и магистрали? Не е само към Вас въпросът, той е и към МВР, и към органите, които раздават шофьорските книжки. Особено разтърсващ беше този случай с това момче край Атия!", попита водещата Илиана Беновска. Николай Нанков отговори, че наистина последният случай със 16 годишното момче е особено трагичен. Той продължи, че причините за множеството инциденти са комплексни. Необходима е съвместна работа в добър синхрон между отделните компетентни институции.

   „Но при Атия не е ли било ясно, че трябва да се направи мост?", попита водещата Илиана Беновска. Събеседникът й отговори, че през 2014 г. наистина е имало сигнал до АПИ за опасен пътен участък. В момента се изготвя проект за пешеходен мост. Той обясни, че заедно с Асоциацията на пострадалите от катастрофи и други неправителствени организации са били дефинирани 55 километра от републиканската пътна мрежа с проблеми в пътната инфраструктура. Така че през следващата година силите ще бъдат насочени основно в тези участъци. „Колко от бюджета на министерството ще отделите за тях?", попита водещата Илиана Беновска. Гостът й отговори, че само през настоящата година са отделени малко над 20 милиона лева за пътна безопасност. Става въпрос за мантинели, маркировка, сигнализация и т.н. Отделно от това обаче всеки ден се подобрява пътната инфраструктура, като се започне от опасните тунели, опасните мостове, нови пътни отсечки. Трябва обаче да си дадем сметка, че не винаги тенденцията е по добър път да се случват малко катастрофи, понякога е точно обратното. Виждаме, че в много добри пътни участъци жертвите се увеличават прогресивно.

   „Аз ще Ви го кажа като шофьор, Вие сигурно също шофирате. Пътят за Бургас да кажем, колкото по-добър е пътят, толкова повече се окуражават тежките превозни средства, автобуси и камиони, да излизат от дясната лента и започват да изпреварват. Това може би не е Ваша отговорност, а на МВР, но тя е слята!", отбеляза водещата Илиана Беновска. Николай Нанков отговори, че отговорността не бива да се прехвърля между отделните компетентни органи. Трябва със съвместни усилия да се анализират тези процеси. „С колегите от МТИТС работим чудесно съвместно по темата за пътната безопасност, но усилията трябва да бъдат съвместни - и с институциите, но и с подкрепата на обществото!", категоричен бе регионалният министър.


ТОЛ системата.

    „Като говорим за проблемите по пътищата ТОЛ системата ще реши ли някои от тези проблеми? Задавам Ви въпроса малко по-широко, защото тези тежкотоварни камиони, които казах, че си позволяват волности по пътя, може би ще станат по-отговорни като плащат за своето преминаване?", попита водещата Илиана Беновска. Николай Нанков отговори, че не трябва да заклеймяваме само шофьорите на тежкотоварни автомобили, защото проблемите са комплексни. Той продължи, че ТОЛ системата ще създаде справедлив модел - който амортизира и натоварва пътната система, той ще плаща повече. Освен това България за първи път ще използва по адекватен начин геостратегическото си положение, тъй като в момента за преминаване през територията на страната ни тежкотоварен автомобил заплаща 11 евро. В съседните ни страни се започва от 40 евро и се стига до 120 евро за по-малък километраж. Регионалният министър обясни, че от 320 милиона лева, които АПИ реализира като приходи от винетки, 100 милиона са от тежкотоварни автомобили. ТОЛ системата обръща модела.

   „Добре, но кога ще имаме ТОЛ система?", попита водещата Илиана Беновска. Гостът й отговори, че сме на финалната права. Обжалването пред КЗК е приключило. Очаква се да приключи и обжалването пред ВАС, което е последната възможност за жалене. „Ще успеете ли най-накрая да спрете тези нескончаеми обжалвания, като онзи метач пред „Пирогов", него какво го интересува ТОЛ системата, че жали?", попита водещата. Регионалният министър отговори, че това наистина е голям проблем, при обявяването на обществената поръчка всеки може да обжалва и всички сме свидетели какво „ходене по мъките" е било именно с ТОЛ системата. „Седем пъти! Обявлението, освен това в момента обжалваме класирането на кандидатите, но сме на финалната права, може би до две три седмици, ВАС ако се произнесе в наша полза, сключваме договор и започваме с внедряването на ТОЛ системата!", завърши Николай Нанков разговора си с Илиана Беновска в предаването „Беновска пита" по „Канал 3" и „Радио К2 на 26 ноември 2017 г.

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

09-11-2024 | 15:46 ч.

Прочети повече

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

02-11-2024 | 11:52 ч.

Прочети повече