08-05-2016 | 16:40 ч.

Ивайло Московски: Ген. Атанасов, от началото на мандата, настоява за шеф на РВД да бъде назначен негов близък приятел. Отказал съм му и неговото поведение сега може би се дължи на реваншизъм.

Ивайло Московски: Ген. Атанасов, от началото на мандата, настоява за шеф на РВД да бъде назначен негов близък приятел. Отказал съм му и неговото поведение сега може би се дължи на реваншизъм.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията от ГЕРБ, ", в разговор с Илиана Беновска в предаването „Беновска пита" по „Канал 3" и „Радио К2" коментира актуалните обществено-политически теми


„Защо ген. Атанас Атанасов постоянно Ви напада в пресконференции?", попита в началото Беновска.

„Аз нямам обяснение защо ген. Атанасов ме напада. Още по-странното ми е, че дава изявления от името на ДСБ, на цяла партия", посочи Московски и добави, че след тези пресконференции му се налага да влиза в обяснителен режим на неверни твърдения.

След като изгледа запис от последната пресконференция на ген. Атанас Атанасов от 5 май, на тема „Има ли здраво място в Министерството на транспорта?", министър Московски извади няколко документа, с които отговори на критиките, отправени към него.

На твърдението, че назначеният на мястото на уволненият Минчо Цветков директор на ГД ГВА Иван Иванов не отговаря на критериите за този пост и не е достатъчно квалифициран, Ивайло Московски отговори:

„Не само отговаря на 100% на длъжностната характеристика, която е предназначена за този пост. На всичкото отгоре, Иван Иванов е сертифициран от Европейската агенция за безопасност в авиационния транспорт да извършва одити на подобен тип структури в други държави", каза Московски, показвайки документи, доказващи тезата му.

По отношение на това дали ген. Атанас Атанасов е задавал въпроси от парламентарната трибуна на министър Ивайло Московски, Беновска припомни, че депутатът от РБ е отговорил отрицателно. Самият министър Московски каза, че е направил справка и действително по темите, свързани с въздухоплаването и Летище София, ген. Атанасов и никой от РБ не е задавал въпроси. Тъй като по време на своята пресконференция ген. Атанасов каза, че е ползвал отговорите на въпроси, отправени от други народни представители, министър Московски посочи, че става дума за два въпроса от БСП и съответните 3-минутни отговори, които Московски е дал. Той призна, че не разбира защо самият ген. Атанасов не е отправил въпроси към него на парламентарен контрол.

„Неверните твърдения на ген. Атанасов се дължат на неинформираност и ако той беше проявил желание да му се обяснят, нямаше да звучи толкова неинформирано", каза Московски.

Ивайло Московски коментира и темата за приходите на Летище София от 2014 г. Ген. Атанасов бе посочил, че въпреки почти равния брой пътници, които минават през Летище София и през летищата в Бургас и Варна, взети заедно, приходите на Летище София за 2014 г. са 5 млн. лв., а на летищата в Бургас и Варна - общо 31 млн. лв. Атанасов прави и сравнение между печалбата на Летище София през 2008 г. и тази през 2014г., като по думите му през 2008 г. печалбата е 30 млн. лв.

„През 2008 г. печалбата на Летище София реално е 19 млн. лв., а не 30 млн. лв., тъй като има 11 млн. приход от продажба на терен на „Хемус Еър". След 2008 г. има въведена директива ЕС96767 за недопускане на монополни дейности на Летище София от самото търговско дружество Летище София, което до тогава е било пълен монополист за всички дейности на летището. От тук са спаднали приходите на Летище София с под 50% като търговско дружество след 2008 г. Сравнения между двете концесионирани летища Варна и Бургас и Летище София не могат да се правят, защото държавните такси по закон Летище София не може да отразява като печалба, за разлика от летищата във Варна и Бургас",  обясни Московски. По думите му твърдението на ген. Атанасов за блокираните 27,5 млн. лв. на Летище София в КТБ е вярно, но тези пари са блокирани в банката със съдебно решение по дело от 2005 г., за което Московски каза, че не може да носи отговорност.

„Г-н Атанасов може спокойно да изчисли ако тези пари бяха налични за Летище София, каква би им била печалбата. Не използвам думи като некомпетентност, а само казвам неинформираност, защото г-н Атанасов изглежда интелигентен човек и ако се информираше, щеше да се запознае", отбеляза Московски. Той добави още, че от 2010 г. 50% от всички търговски приходи на Летище София влизат в държавния бюджет.

По време на последната си пресконференция ген. Атанасов обвини Московски в некомпетентност, заради намерението му да концесионира Летище София и с парите да се подпомогне оздравяването на НКЖИ, определяйки това намерение като неотговарящо на Закона за концесиите. По думите на Московски се оказва, че ген. Атанасов не чете това, което гласува, и то в случая става дума за гласуването на държавния бюджет за 2016 г.

„Чл. 101 от ЗДБ гласи следното: За приходите от еднократното концесионно плащане по договора за концесия на Гражданско Летище за обществено ползване - София, разпоредбата по чл. 11, ал. 1, т. 3 от ЗДФ за Сребърния фонд за Държавната пенсионна система не се прилага", цитира Московски и поясни, че това означава, че парите от концесията отиват директно в Държавния бюджет и могат да бъдат ползвани за НКЖИ. Според направената от Московски справка, в случая ген. Атанасов е гласувал „за" този член от Закона за държавния бюджет, което показва, че може би не е знаел за какво гласува.

„Истината е, че от началото на мандата ген. Атанасов настоява да бъде назначен за шеф на РВД близък негов приятел, Георги Ангелов се казва. Отказал съм му да го направя и вероятно поведението му се дължи на реваншизъм. Човекът, който работи в момента, е назначен от един от служебните кабинети, отговаря на изискванията, доказан професионалист - за какво да го сменям?", попита реторично Московски. Тъй като ген. Атанасов отрича това да е истина, Московски каза, че може да спокойно да го съди за клевета ако иска, а пък свидетелите и съдът ще кажат дали е така или не.

Московски разкри, че вероятно на заседанието на Министерски съвет на 18 май ще може да докладва за стартирането на процедурата по концесията на Летище София. Московски увери, че всички процедури ще бъдат максимално прозрачни и изрази надежда професионален оператор да се заеме с управлението на Летище София.

Министърът на транспорта коментира и корупцията в ДАИ.

„Аз си признах, че това е един от проблемите, с които трудно мога да се справя. Не е толкова лесно и не бих могъл с нивото на възнагражденията - 480 лв. е заплатата на един инспектор на пътя - рискът за корупционен натиск е огромен. С министър Горанов сме водили разговори по темата, но тук решението е да се направи анализ в кои контролни органи се дублират дейности", каза Московски и каза, че няма да има повече изпити в автошколи, а в изолирани кабини с видеонаблюдение.

Московски подари за библиотеката на предаването книгата „120 години БДЖ" и изрази надежда българските железници да бъдат спасени, а догодина и оздравени. За съвместна инициатива Московски предложи да се наблегне върху безопасността и да се спре със селфитата по железопътна инфраструктура, защото за последните две години има 73 смъртни случая на релсите.


Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

09-11-2024 | 15:46 ч.

Прочети повече

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

02-11-2024 | 11:52 ч.

Прочети повече