28-03-2015 | 21:57 ч.
Илиана Беновска: Бойко Борисов и Тодор Живков си приличат по сърдечното излъчване и непоказването на егоизъм и озлобление
Илиана Беновска: Бойко Борисов и Тодор Живков си приличат по сърдечното излъчване и непоказването на егоизъм и озлобление
Илиана Беновска, журналист и мениджър на „Радио К2", в предаването „COOL...T" по БТВ на 28 март, заяви позиции по следните теми:
Как преминава един от нейните ден?
Илиана Беновска каза, че все още става в 6 сутринта. Прави го по няколко причини, една от тях е, че тя е шофьорът вкъщи, а децата й са учили само сутрин. Другата причина е, че спортува сутрин и третата е, че следи ефира на „Радио К2". „Каква майка си?", попита Петя Дикова, на което Илиана Беновска отговори: „Добра майка съм" и обръщайки се към камерата попита: „Здравейте, нали съм добра, деца мои?". Журналистката подчерта, че е от родителите, които не се карат, никога не си е била децата, предпочита да работи с убеждение. Понякога обаче вечер става свидетел на следния диалог: „Татко, мама така ми се скара!" и на въпроса какво точно й е казала, отговорът е: „Виж какво, направи едикакво-си така!", което всъщност не е каране. Илиана Беновска обясни, че вкъщи има два маниера, ако започне да говори тихо това означава, че следва недобра обстановка, а тя е мълчание. „Ако стана много перфектна в изказа, значи много са ми вдигнали кръвното!", продължи тя. Журналистката обаче подчерта, че е много търпелив човек и трябва наистина много да я ядосат, за да избухне. „Един мой ден минава доста интересно и готвя прекрасно", обобщи тя.
Авторитарна ли е в работата си?
„Много съм авторитарна и ще ти кажа в какво, уважавам партньорството, но когато отсреща партньорът ми хич не е подготвен, екипът ми не е подготвен, съм много авторитарна!", категорична беше Илиана Беновска. Тя продължи, че има една много хубава мисъл, която гласи: „Успехът е общ, провалът е твой!", това е и нейният основен принцип. „Деля успеха с всички, с които сме го постигнали, но провалът знам, че е само мой, така че считай, че съм авторитарна, за да няма провал!", обясни тя.
Влизането й в журналистиката и срещата й с Тодор Живков.
Илиана Беновска каза, че е влязла в журналистиката през 1990 година. Тя продължи, че процесите, които са започнали след 1989 година, са били за нея непонятни и стъписващи и обясни: „Една нощ в края на 1989 година се събудих и се запитах - защо има едни хора, които знаят всичко, а аз не разбирам какво се случва? Години по-късно си отговорих - това са бившите сътрудници на ДС, които бяха плъзнали навсякъде и все още пълзят навсякъде и те знаят какво се случва.". Илиана Беновска разказа, че е решила да участва в процесите и заедно с нейния оператор от телевизията са взели една камера и са отишли в централата на СДС. „Казах на портиера, че сме дошли, за да ги научим как да се държат пред камера, къде да гледат, да не им се подават ръкавите на ризите, да не се явяват със сиви обувки и кафяви панталони, на д-р Желев, мой много близък приятел, за който съжалявам, че сега го няма, да му пригладим лимбата и да подстрижем бакенбардите. Намерихме го и той ни каза - започвайте! И ние започнахме, дълго време след 9 часа се занимавахме с новите лица в СДС, учихме ги пред камерата какво да правят и какво да не правят.", обясни Илиана Беновска. А каква история имаш с Тодор Живков, загатна само?", попита Петя Дикова, на което журналистката отговори, че първото й предаване се е казвало „Кой кой е", било е едночасово и е представяло новите политици. „Една нощ ми звъни телефонът в 11.30 вечерта, тогава не беше прието така, вдигам и чувам - ало, другарката Беновска? Аз казвам - да, кажете. Отговарят ми - другарко Беновска, другарят Тодор Живков иска да разговаря с Вас.", обясни Илиана Беновска и продължи, че в началото е помислила, че това е шега. Оказало се е, че разговаря с Евгения Живкова. „На другия ден се срещнах с него, уникален човек, първият му въпрос беше „Как живее народът?", аз тогава не го разбирах какво ме пита точно, бях много малка и не ми беше ясно, че се извършват много задкулисни процеси, но сега разбирам какво ме е питал.", разказа журналистката. Тя подчерта, че каквото и да говорят за Тодор Живков, тя смята, че той е един човек, който със своите плюсове и минуси е изиграл една положителна роля за България. „А ако трябва да сравниш другаря Тодор Живков с г-н Бойко Борисов?", попита Петя Дикова, на което Илиана Беновска отговори, че двамата си приличат по сърдечното излъчване и добави: „Може да са много добри актьори, аз скоро казах, че в лицето на Борисов България е изгубила един изключително добър актьор и сценарист. Но не съм видяла и у двамата озлобление, егоизъм, може би ги прикриват добре".
Участието й в журито на шоуто „България търси талант".
„Откога не се беше виждала с Дарина Павлова, сетих се за една паметна среща в проекта „Нощ на аристократите", където ти я режисираш?", попита Петя Дикова, на което Илиана Беновска отговори, че се сеща за една друга паметна среща в хотел „България" и разказа: „Ние се виждаме на втория етаж, където има едни големи витрини и Дарина ми казва - я да се видим какви сме хубави, или нещо такова, и сме застанали двете и сме се прегърнали, а отвън са застанали разни мъже и гледат през витрината, беше много интересно, но това са шеги.". Тя продължи, че са снимали заедно с Дарина Павлова„Нощ на аристократите", където тя самата е била режисьор, един критичен към миналото филм по сценарий на Никола Статков. На забележката, че двете с Дарина Павлова в момента не се занимават с това, с което са се занимавали тогава, Илиана Беновска отговори: „Растеж!". „Е, значи артистките, които продължават да са артистки, не растат, така ли? Е, много хубаво, ама като направихте „Крака за милиони", първият ситком в България, добре се разбираше с артистки, които още са?", отбеляза Петя Дикова, на което Илиана Беновска отговори: „Нямаше как да не го споменеш, защото не аз си показвам краката там, а нейната майка - Аня Пенчева, играе ролята на балерина с едни уникални крака!". Журналистката добави, че времето е динамично и е намерила по-добър изказ за себе си и за своята гражданска позиция в журналистиката. На въпроса защо е приела да участва в журито на „България търси талант" тя отговори, че е получила покана от Слави Трифонов, когото много уважава и обича, и не е могла да му откаже. Относно това кое е по-лесно, да кажеш на едно дете, че не става или да го кажеш на един политик тя беше категорична, че децата и политиците не могат да бъдат сравнявани. Илиана Беновска каза, че в журито е доста мека и е готова да пусне всички да минат, защото участниците са се отдали на правене на красота, а не на престъпления. А политиците трябва всеки ден да бъдат изпитвани от начало до край и да отговарят на всички неудобни въпроси.
Преживяната от нея кома, следването й в НАТФИЗ, първият й фийчър.
„Теб съдбата те е изпитала, била си в кома 5 дни, видя ли нещо?", попита Петя Дикова, на което Илиана Беновска отговори, че когато се е събудила й е било смешно и на въпроса дали е видяла там горе завеси, зелени поляни и т.н., тя отговаря: „Знаете ли, може би много бях чела и гледала филми и имах нещо в главата, но нямам конкретен спомен, но по-страшна беше последицата - беше ми парализирана дясната ръка, крака, лицето, и до ден днешен имам малко пареза на лицето, но харесва ми, че го преодолях!". Имаш още едно голямо предизвикателство, постъпваш в БНТ, но годините са бедни и ти се налага да чистиш входа?", продължи Петя Дикова, на което Илиана Беновска отговори, че не е чистила за пари, тогава е имало една система за даване на жилища на младите семейства, можело е да бъдеш категоризиран ако живееш под наем. „Ние нямахме пари за наем и станахме чистачи в един 17-етажен блок. Да, аз чистех тогава, но това не ми пречеше на другата сутрин да бъда добре облечена и добре подготвена за работата си в телевизията", обясни Илиана Беновска и добави, че след това е написала един сценарий - „Ако не в този живот", който е спечелил международна награда, бил е направен на филм и в България. В него се разказва за проблемите на младите. „По време на снимките един човек от актьорския състав ми каза, че има едно празно жилище и може да се самонанесем там, аз му казах, че законът не позволява, но в крайна сметка той ни заведе и една голяма група български интелектуалци ни нанесоха в това жилище. Поживяхме, това беше преди 10-ти ноември, една година, след което на мен ми се наложи да спра Тодор Живков на улицата след концерт в НАТФИЗ и го запознах с историята.". Помолена да разкаже интересна история от НАТФИЗ или някакъв съвет, който е дала на Тончо Токмакчиев, чиято кума е, тя отговори: „Е, не, ти какво си представяш, че съм някаква кума с погачи и кърпи на ръцете ли, не!" и продължи, че не е давала на никого съвети и не обича и на нея да й дават. Журналистката беше категорична, че класът, в който е била, е бил много добър и в момента това са едни от най-добрите творци в България. Помолена да разкаже за първия фийчър в България тя обясни, че във фийчъра се смесват документалната и художествената форма, я първият е бил през 1986 година. „С много трудности ми позволиха аз да бъда представителят на България, пак заради конюнктурите, направих фийчър, който се занимаваше с първата среща между Горбачов и Рейгън през 1986 година в Рейкявик.", завърши Илиана Беновска разговора си с Петя Дикова в предаването „COOL..T" по БТВ.
Можете да чуете цялото интервю ТУК