28-11-2013 | 22:08 ч.
„Радио К2” пита Петър Докладал какви са инвестициите на ЧЕЗ, за цената на тока, работата с общините и корпоративната социална отговорност
„Радио К2” пита Петър Докладал какви са инвестициите на ЧЕЗ, за цената на тока, работата с общините и корпоративната социална отговорност
„Радио К2" пита Петър Докладал какви са инвестициите на ЧЕЗ, за цената на тока, работата с общините и корпоративната социална отговорност
„Радио К2": Господин Докладал, какъв е вашият анализ на случващото се от февруари до сега в сферата на електроразпределителните дружества?
Петър Докладал: Искам да кажа, че това е много сериозен период, в който ние сме направили всичко възможно да успокоим нашите клиенти и да докажем, че заслужаваме да останем на пазара. Създали сме нови механизми за комуникация с клиентите, като потребителски съвет, който аз считам, че е изключително важен механизъм за контакти с неправителствения сектор, с неправителствените организации и пряко с клиентите. Омбудсман, като институция за решаване на жалби, правим регулярни срещи с медии, разбира се, че първо се съобразяваме с препоръки и решения на ДКЕВР. Мисля, че резултат на всичко това е намаляването на жалбите към нашата компания и съм сигурен, че сме доказали къде е нашето място в цялата верига. Ние сме отговорни като последната част от веригата за комуникацията с клиентите. От друга гледна точка вече всички знаят, че при нас остава само по - малко от 3 % от сметките. За тази част ние трябва да осигуряваме качествено електрозахранване, да инвестираме в мрежата, да поддържаме мрежата, да плащаме на нашите работници, да подновяваме оперативната техника и т.н. Този опит е изключително важен за нас, мисля, че сме си извлекли урока, трябва да се вслушваме, да внимаваме повече какво казват нашите клиенти, партньори и регулаторният орган.
„Радио К2": Тази година ЧЕЗ инвестирате над 111 милиона лева за поддръжка на мрежата, но можете ли да кажете как ЧЕЗ си партнира и с общините по места, с кметовете?
Петър Докладал: Аз съм обиколил в последно време цяла Западна България, от септември до сега съм се срещнал с почти всички областни управители и до края на годината ще се запозная с всички областни управители. С много кметове се познавам, имам пряка връзка. Ние заедно сме дискутирали необходимостта от инвестиции в местната мрежа, за обновяване на оперативната техника в отделните региони, за решаването на най - актуалните проблеми в тези региони и разбира се сме се подготвили за зимния период. Например, имаме създаден механизъм на комуникация и решаваме проблемите, ако се налага. Засега искам да благодаря на кметовете и на областните управители за доброто сътрудничество.
„Радио К2": Хората се вълнуват от цената на тока, от сметките, които плащат. Протестите на гражданите през фувруари бяха провокирани от по - високите сметки и от ниското заплащане в България. задават се най - студените зимни месеци, какви сметки за ток да очакваме и ще усетим ли пет процентното намаление на цената на тока?
Петър Докладал: Цената на тока определя регулаторът, това не е наша тема. Тук искам да кажа, че има много фактори, които влияят на цената на тока. Това е цената на тарифата, това е потреблението, главно, колко потребявам, каква енергийна култура имам, дали използвам ток за отопление, или не през зимния сезон. Също трябва да се погледне детайлно на фактурата, какъв е отчетният период. Разбира се, че аз лично знам, че към цената на тока хората са изключително чувствителни. Те трябва да ги разберат, трябва да са подготвени и добре информирани защо плащат, на кого плащат. Аз съм убеден, че проблемите не са само в разходите, но и в приходите. За съжаление реалните приходи в България не са много високи и всичко е взаимно свързано. Ние правим разяснителна кампания, дали сме инициатива за единна фактура, през нашите клиентски центрове даваме различни препоръки за енергийна ефективност, за спестяване на електроенергия. Това е нашият принос към цената, към решаването на този проблем. Но вие вече знаете, всички клиенти в Западна Българя знаят, че 85 % зависят по - скоро от производството, а не от разпределението.
„Радио К2": Идват Коледните и Новогодишните празници, тогава хората са си вкъщи и потребяват повече ток. Ако настъпят аварии, екипите на ЧЕЗ незабавно ли ще реагират?
Петър Докладал: Нашите екипи са добре подготвени, имат добра оперативна техника. Виждате, че за последните два дни са работили 270 екипа и се справят със ситуацията. Ако не дойдат екстремни промени във времето, например рязко понижение на температурата, силен вятър и подобни форсмажорни обстоятелства, аз съм сигурен, че нашите екипи ще се справят със ситуацията и трябва да ги оценим. Тези хора работят наистина денонощно, понякога много дни подред, не спят и се грижат за нас, които сме вкъщи през Коледните празници. Тук бих искал да кажа, че оценявам не само областните управители и кметовете и общинските представители, но и много наши клиенти, които помагат на наши екипи, ако се налага. Бил съм на няколко подобни случая, например в Тетевенска област миналата година, когато високо оцених съдействието на местните институции, местните жители и нашите екипи.
„Радио К2": За финал на нашия разговор искам да ви попитам ЧЕЗ води ли политика на корпоративна социална отговорност и тя ваше верую ли е, или е просто лицемерие на богатите към бедните?
Петър Докладал: Социалната корпоративна политика е важна част от нашата дейност и ние се концентрираме в много неща. Подкрепяме некомерсиални спортове като триатлон, детски игри, плуване, хокей и други инициативи, предимно за млади хора, там където липсват средтва. Искам да кажа, че в последно време сме се концентрирали в културни мероприятия, подкрепяме и театрални спектакли, подкрепяме местната култура, читалища. Знам, че читалищата имат важна роля в местна среда, имат историческа традиция. Там, между другото, през 19 - ти век са помагали и чешки възрожденци и ние трябва да подкрепим тази традиция. Много важна е нашата помощ за детските градини. В Западна България на много места сме подобрили енергийната ефективност на тези сгради, боядисваме през летния сезон. Искам и през следващата година да направим концентрирана програма за социална отговорност. Планираме създаването на един фонд, който да бъде управляван от независим управителен съвет, който да раздава тези средства на различни райони в Западна България. Ние трябва да си даваме сметка колко е тежка социалната ситуация, колко голяма отговорност имаме като всички големи корпоративни компании, които предлагат комунални услуги.
„Радио К2": Много ви благодаря!
Можете да чуете цялото интервю ТУК