25-02-2011 | 18:36 ч.
Милен Вълков: Кой ще спечели конкурса за радио в София знам, но няма да кажа
Милен Вълков: Кой ще спечели конкурса за радио в София знам, но няма да кажа
Милен Вълков: Кой ще спечели конкурса за радио в София знам, но няма да кажа
Председателят на Управителния съвет на Съюза на българските журналисти Милен Вълков коментира в ефира на радио К2 конкурса за радиочестоти за София, който СЕМ обяви преди броени дни, както и развитието на българската журналистика през последните години.
„Знам кой ще спечели конкурса, но бих искал да спазвам Закона за радио и телевизия и това, че съм бивш член на Съвета за електронни медии, затова не мога да го кажа. Знам кой е, не искам да го казвам", подчерта Вълков в разговор по темата с журналистката Илиана Беновска, мениджър на радио К2.
Беновска също обяви, че знае предварително кой ще е победител в конкурса, но не пожела да съобщи конкретно име или медия. Тя призова обаче Милен Вълков в качеството му на експерт да съдейства за по-голям натиск от страна на медиите върху правителството и Народното събрание за усвояването на практика на Европейската комисия за финансирането на проекти на електронни медии.
„Преди деветнайсет месеца внесох предложението в НС, в Министерския съвет. Лично го връчих на г-н Бойко Борисов и на г-жа Цецка Цачева. Европейската комисия отделя всяка година по 15 милиона евро за финансиране на електронните медии. Обявява се състезание и се конкурират", посочи Илиана Беновска.
Мениджърът на радио К2 констатира и друг проблем, свързан с обезпечаването и развитието на българските медии.
„Докато не успеем да накараме правителството, което и да е то, да централизира своите бюджети за реклама на отделните министерства, агенции, ведомства, и парите да се разпределят пак на конкурсен признак, няма да има прозрачност на финансирането", коментира тя. „Докато не се обединим за повече прозрачност и равнопоставеност, всеки собственик ще се договаря под масата с някой министър или председател на агенция, ще получава някакъв договор и ще мълчи, няма да критикува дейността на съответното ведомство", заключи Беновска.
„Нашата журналистика е все още прохождаща. Лошото е това, че определени икономически силни субекти, кръгове по интереси, доста успешно налагат своето мнение на определени медии", констатира председателят на СБЖ Милен Вълков. „Как би могъл един главен редактор, колкото да е амбициозен и чист в действията си, да си позволи да публикува критичен материал срещу основен рекламодател в неговата медия? Това е невъзможно, защото има симбиоза между маркетинговата и редакционната политика", категоричен бе Вълков.
По думите му сериозните медии в България се опитват да се отдръпнат от влиянието на икономическите субекти, но се оказва, че се сблъскват медии на една икономическа групировка срещу медии на друга групировка. Скандалите със СРС-тата били пример за това как две отделни медии могат да имат коренно различни позиции по една и съща тема, коментира председателят на СБЖ. „Не знам друга държава по света, в която след излизането на такъв скандал с прословутите СРС-та, когато и екпертизите го доказаха, че те са правени в органите, които са длъжни да защитават гражданската сигурност в България, няма абсолютно никакви действия от страна на изпълнителната власт. Ако щете и действия дори и символични. Подаването на оставка на един министър", обяви Вълков по радио К2.
Източник: Радио К2