17-10-2012 | 10:23 ч.
Гергов взе 8-те милиона за цифровизация
Гергов взе 8-те милиона за цифровизация
sbj-bg.eu
Контролиран от медийния магнат Красимир Гергов консорциум остана единствен участник в скандалната поръчка за 8 милиона лева, с които трябва да се рекламира въвеждането на цифровизацията у нас.
Така още преди края на процедурата победата на обединението ТИ СИ ТИ ВИ ДЗЗД е предрешено. Консорциумът включва „Арчър Айдиас" АД, „Пиеро 97 МА" АД, „Сова 5" АД и подизпълнители Дедракс АД и „Е маркетинг" ООД, припомня агенция PIA, която първа съобщи новината.
Красимир Гергов е сред собствениците и на най-голямата ефирна телевизия Би Ти Ви. Така излиза, че той ще рекламира въвеждането на технология, която ще отнеме най-силното предимство на неговата телевизия.
Откритата обществена поръчка бе с предмет: „Кампания по информиране на населението относно въвеждането на наземно цифрово телевизионно радиоразпръскване (DVB-T) в Република България".
ТИ СИ ТИ ВИ ДЗЗД е получил 48,7 точки за техническата част на офертата. Предложената от консорциума цена е 8 311 863,50 лв. без ДДС.
От надпреварата отпаднаха ДВБ-Т Консулт ДЗЗД и ДЗЗД-Макс Информ. Първото дружество е доминирано "Аргент" - другият голям медиашоп, освен "Пиеро 97″ на Красимир Гергов. В консорциума влизат още „Ай Пи Ар Консултинг" ЕООД, „Смарт" ООД и „Маркет тест"АД.
Сред фирмите във втория отпаднал консорциум е социологическата агенция "Маркет линкс". Тя бе оглавявана от Румяна Бъчварова, преди тя да стане началник на кабинета на премиера. Другата фирма в обединението е „ОМ София" ООД.
Поръчката за рекламна кампания на цифровизацията е сред най-скандалните, правени някога у нас. От участниците бе в търга бяха поискани рекордните 30 милиона лева оборот - четири пъти повече от стойността на поръчката. Така бе осигурено отпадането на по-малките фирми, за да отидат парите на "правилното място".
Най-скандален обаче е самият предмет на цифровизацията. След въвеждането й телевизионните премници няма да могат да приемат досегашния ефирен сигнал. Така че независимо дали му го рекламират или не, зрителят ще мине на цифров приемник.
За кого е писана поръчката и кой ще я спечели се знаеше още при пускането й. Най-абсурдният момент в нея е, че собственикът на Би Ти Ви ще вземе пари, за да работи за убиването на собствената си телевизия. В момента само 3 телевизии имат национално покритие и това е най-големият им коз. С въвеждането на цифровата телевизия българите ще могат да гледат безплатно до 14 телевизионни ефирни цифрови програми. За тази цел трябва да имат телевизори с вградени устройства за цифрова телевизия или допълнителни декодиращи устройства и антени с усилватели за приемане на сигнала.
По план цифровизацията на ТВ ефира трябва да се случи до септември 2013 година. Силно съмнително е дали това ще стане.
Срещу процедурата е сезирана Европейската комисия, заради съмнителната процедура в КРС. Така може да се окаже, че победителят взема 8 милиона лева, за да рекламира нещо, което не се знае кога и как ще се случи.