14-10-2012 | 09:53 ч.
Група около Красимир Гергов фаворит за реклама на цифровизацията
Група около Красимир Гергов фаворит за реклама на цифровизацията
capital.bg
Останалите двама кандидати са отстранени заради технически несъответствия
Консорциум с участието на Красимир Гергов, (собствиника на няколко рекламни агенции и част от надзорния съвет на "БТВ медиа груп") е най-вероятният печеливш в конкурса на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) за реклама и популяризация на процеса по цифровизация на телевизионния ефир. Това стана ясно в четвъртък, след като в присъствието на журналисти и представители на кандидатите комисията за избора във ведомството отвори ценовите оферти на кандидатите. Оказа се, че предложенията на два от общо три кандидата - "ДЗЗД-Макс информ" и "ДВБ-Т консулт ДЗЗД", не отговарят на задължителните изисквания на тръжната документация. Затова пликовете с цените останаха затворени. Така "в играта" остава само консорциумът "ТИ СИ ТИ ВИ ДЗЗД", свързан с Гергов. Техническата част на офертата е оценена с 48.7.
Отворена бе и ценовата оферта на консорциума, която е на обща стойност 8 311 863.50 лв. без ДДС.
В обединението участва рекламна агенция "Арчър айдиас" АД (бившата Leo Burnett Sofia). Най-големият клиент в портфолиото й е телекомът "Виваком". Останалите в групата са близката до Красимир Гергов "Пиеро 97 МА" и социологическата агенция "Сова 5". Като подизпълнители са посочени печатница "Дедракс" и дигитална агенция "Е маркетинг".
Управителят и съсобственик на "Аргент 2002" (част от втория консорциум "ДВБ-Т консулт ДЗЗД") Владимир Денев коментира, че ще обжалват решението на комисията. "Дали сме всички документи, които са поискани от нас", добави той. "ДВБ-Т консулт ДЗЗД" включва медия агенция "Аргент 2002", PR агенцията "Ай Пи Ар консултинг", чийто управител и собственик е Ирина Кънева, която има дългогодишен опит в Комисията за регулиране на съобщенията като говорител на институцията. Участват още рекламна агенция "Смарт" (The Smarts) и агенцията за маркетингови и социологически изследвания "Маркет тест".
Другото отстранено обединение от фирми "ДЗЗД-Макс информ" коментира, че "в момента просто ще изчакаме официалното решение на комисията". В него участват "ОМ София" (една от водещите рекламни агенции Ogilvy Sofia, която обслужва "Глобул") и агенцията за социологически и маркетингови изследвания "Маркет ЛИНКС".
Офертите се оценяват от 7-членна комисия с председател Георги Андреев, директор "Връзки с обществеността и протокол" в транспортното министерство.
След приключване на тръжната процедура изпълнителят трябва да предложи достъпна и разбираема информация на населението за сроковете за спиране на аналогово излъчване на телевизионните програми, които в момента се приемат с домашни антени. "От септември 2013 г. българите ще могат да гледат безплатно до 14 телевизионни ефирни, цифрови програми. За тази цел трябва да имат телевизори с вградени устройства за цифрова телевизия или допълнителни декодиращи устройства и прилежащи антени с усилватели за приемане на сигнала", уточняват от транспортното министерство.
Кампанията по информиране на населението за въвеждане на цифровото излъчване ще започне веднага след подписване на договор с изпълнителя. За нея държавата дава 10 млн. лв., които трябва да се изхарчат до края на януари 2013 г. Още при обявяването й някои рекламни агенции съобщиха, че изискванията към кандидатите са доста високи и непосилни за тях с изключение на няколко компании, което предизвика подозрения, че краят е предизвестен. Заради високите изисквания има и жалба до Комисията за защита на конкуренцията.