17-09-2012 | 10:32 ч.

М-Тел ни дои с роуминга

М-Тел ни дои с роуминга

19min.bg

 

Роумингът все още излиза скъпо удоволствие за българина. Въпреки че от 1 юли в целия Евросъюз влязоха в сила по-евтини тарифи за разговори в държавите от пакта, наш оператор продължава да цака клиентите си със старите скъпи цени за услугата, алармираха ужилени читатели на Дартс нюз. Оказва се, че М-Тел все още таксува клиентите си на по-високите цени за роуминг, които бяха в сила преди 1 юли тази година. За да минат абонатите им на тънката тарифа, която важи за целия ЕС, трябва специално да заявят желанието си в някой от офисите на оператора. Но повечето потребители нямат представа, че трябва да го направят, защото никой не ги е уведомил. Така те продължават да говорят на цени 0,99 ст. с ДДС за изходящо обаждане, но ако са на Водафон в съответната европейска страна, и 1,99 лв. - в друга мрежа. За входящите обаждания тарифите са 0,49 ст. във Водафон и 0,89 ст. за други мрежи. Проверка на Дартс нюз показа, че всеки служител може да ви прехвърли на "новия план" напълно безплатно, ако изрично заявите желание в офис на оператора. Не се изисква молба или специален документ.

 

В повечето случаи офис сътрудниците оправдават таксуването на роуминга на по-скъпата тарифа с аргумента, че сте по "стар план". Но ако не се интересувате и не поискате да бъдете прехвърлен на "новия", роумингът може да ви излезе златен месеци наред.Дартс нюз провери какви са цените на роуминга и при останалите оператори. Оказа се, че Виваком и Глобул са прехвърлили автоматично абонатите си на новите тарифи след 1 юли, без да изискват от тях специална молба. 


„Не искам в мобилните услуги да влизат мутренските похвати от 90-те години", каза в същото време пред Нова телевизия шефът на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков. Той припомни, че колекторските фирми не може да притискат длъжниците след 3-та година и добави, че случващото се в България е поредното доказателство, че страната ни е на опашката на Европа.

 

„От 3500 жалби от началото на годината имаме към 800 жалби за надписани сметки. Това е един сериозен проблем към българските оператори", каза още Веселин Божков.По повод проверките, които се извършват след жалбите на потребителите, председателят на Комисията по регулиране на съобщенията подчерта „обикновено проверките са повече от броят на жалбите, защото проверяваме и двете страни". „Тези проверки се извършват с констативни протоколи и установяването на акт за административни нарушения и те понасят съответните глоби", каза още Божков. 

 

Над 50 жалби има от граждани за това, че мобилни оператори си търсят задължения, след като вече са били закрити телефонни номера, съобщи още председателят на Комисията за регулиране на съобщенията. Той отбеляза, че най-големият проблем с мобилните оператори са надписаните сметки. По думите му това са около 50% от сигналите. Сериозен проблем има и с получаването на нежелани SMS-и.

 

Божков даде пример за начини, по които може да бъде изпратено уведомлението „телефонно обаждане на съответния абонат по телефона му, изпращане на писмо по точно посочен адрес, които е посочил абоната и фигурира в договора". Шефът на КРС подчерта, че в писмото, което ще бъде изпратено, трябва да е вписана и сумата, и това, че абонатът е знаел стойността й преди това. „Защото имаме проблеми и от друг характер. Само през миналата година компаниите са били глобени с около 17 млн. лв. заради нарушения", завършиа Божков.

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди, Ивелин! Не искаме повече така!

09-11-2024 | 15:46 ч.

Прочети повече

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

Беновска: Борисов, Радев, Пеевски, Костадинов, Доган, Зафиров, Слави, Руди!Ако сте на мястото на Ивелин?

02-11-2024 | 11:52 ч.

Прочети повече